کد خبر: ۱۷۷۵۹۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
تذکر خیرخواهانه علمای قم به دولت حجت الاسلام روحانی:
با گذشت بیش از یک هفته از انتشار مقاله موهن علی اصغر غروی از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی در روزنامه بهار که شبهات زیادی را درباره دلالت واقعه غدیر خم بر مسأله خلافت و زعامت سیاسی امیرالمؤمنین (ع) مطرح نموده بود، واکنش های گوناگونی را از توقیف روزنامه بهار گرفته تا سکوت بسیاری از اعتدالیون را شاهد بوده ایم. در این میان مراجع معظم تقلید از صبح امروز با اعتراض شدیدی به این موضوع، هشدار های صریحی را نسبت به لزوم مقابله با خط تخریب مقدسات دینی و توجه بیشتر دولتی ها را بیان داشتند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، با گذشت بیش از یک هفته از انتشار مقاله موهن علی اصغر غروی از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی در روزنامه بهار که شبهات زیادی را درباره دلالت واقعه غدیر خم بر مسأله خلافت و زعامت سیاسی امیرالمؤمنین (ع) مطرح نموده بود، واکنش های گوناگونی از توقیف روزنامه بهار تا سکوت بسیاری از اعتدالیون را شاهد بوده ایم.

در این میان مراجع معظم تقلید از صبح امروز با اعتراض شدیدی به این موضوع، هشدار های صریحی را نسبت به لزوم مقابله با خط تخریب مقدسات دینی و توجه بیشتر دولتی ها را بیان داشتند.



آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در اعتراض به یادداشت موهن وزنامه بهار بیان داشتند: نویسنده گستاخ در این روزنامه حرف‌های بسیار زشتی نوشته بود، روزنامه توقیف شده است ولی نباید به این هم قناعت شود.

این مرجع تقلید با هشدار به دولت حسن روحانی افزود: برخی‌ها فکر نکنند که دولت جدید آمده و آزادی است و هر کسی هر کاری می‌خواهد بکند و هرچه خواست بنویسند؛ باید به این مسئله جداً توجه داشته باشند.

آیت الله علوی گرگانی نیز در در دیدار با اعضای برگزاری یادواره شهدای مخابرات گریزی به یادداشت روزنامه بهار زد و اظهار کرد: برخی‌ها گفته‌اند که پیامبر در روز غدیر دست علی (ع) را بلند نکرده است مطرح کردن چنین سخنانی نشانه اوج ناآگاهی است چراکه این موضوع در منابع شیعه و سنی به صراحت بیان شده است.

این مرجع  جهان تشیع، این دست اقدامات را تلاش برخی افراد برای شکست عمود خیمه ولایت دانست و گفت: افراد ناآگاهی به دنبال این هستند که عمود خیمه ولایت را بشکنند ولی نمی‌دانند خداوند خود حافظ این خیمه است و در قرآن نیز بر این مسئله تاکید شده است.

همچنین آیت الله نوری همدانی نیز صبح امروز در درس خارج فقه خود بیان داشت: انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار نسبت به مقدسات دینی محکوم است چرا باید در یک کشور اسلامی یک روزنامه به خود اجازه دهد و جرات جسارت و توهین به مقدسات، غدیر و امامت و ولایت را پیدا کند.

این مرجع تقلید با انتقاد از اظهارنظرهای غیرتخصصی در حوزه های دینی گفت: هر کس در هر رشته ای تخصص دارد باید در همان رشته اظهار نظر کند؛‌ در مسائل دینی باید متخصصان اظهار نظر کنند نه این که فردی که چند کلاس درس خوانده به خود اجازه اظهار نظر بدهد. تخصص در احکام دین کار ساده ای نیست نباید کسی به خود اجازه دهد در این عرصه قلم فرسایی کند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) برای معرفی اسلام زحمات و مرارت های بسیاری متحمل شده و تمام اینها در تاریخ ثبت شده است چرا در یک کشور اسلامی فردی که اطلاعی از این مسائل نداشته و عقیده درستی هم ندارد اینگونه مسائل را بیان می کند؟

اما این واکنش ها محدود به مراجع نماند و مدیر حوزه علمیه قم نیز در گفتگو با خبرگزاری نسیم این یادداشت را محدود کرد و گفت: بازی با اعتقادات و باورهای مردم از نظر ما محکوم بوده و انتظار ما از مسئولان برخورد مناسب با این گونه قضایاست.

آیت الله حسینی بوشهری، ضمن هشدار به دولت یازدهم در مورد جدیت بیشتر در حفاظت از ارزش های اسلامی، اضافه کرد: به دولت جدید تذکر دوستانه و خیرخواهانه می دهیم که در این گونه موارد بسیار حساس که با اعتقادات مردم سرو کار دارد، مراقبت و دقت بیشتری کنند تا مبادا بین مردم متدین به گونه ای جلوه کند که با حالت تسامح و تساهل به عده ای اجازه داده می شود هر اقدامی در این عرصه انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
متاسفانه مراجع اسلام را وارونه تا کنون به مردم انتقال داده اند حضرت علی در هیچ جا ادعای امامت از طرف خداوند را نکرده است حتی زمانیکه مردم درب خانه اش هجوم می اورند که با ایشان بیعت کنند به سختی می پذیرد واقای غروی گفته های حضرت علی را گفته است چرا شما وا اسلا ما سر داده اید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها