کد خبر: ۱۷۹۵۳۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

حاکم سابق غیر نظامی آمریکا در عراق پس از سرنگونی صدام با بیان این که عقب نشینی واشنگتن از عراق اقدامی اشتباه بود، تصریح کرد که اوضاع کنونی این کشور در مقایسه با دوره صدام بهتر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پل برمر، حاکم سابق آمریکا در عراق که پس از سرنگونی صدام روی کار آمد، در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" اظهار کرد: من بر این باور هستم که خروج آمریکا از عراق یک اشتباه بود و باعث شده که نوری مالکی، نخست وزیر عراق در اوضاع دشواری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با معطوف شدن توجه آمریکا به ایران و متزلزل شدن قدرت دولت در سوریه و کمبود سلاح، القاعده قدرت یافته و سرکشی‌های اهل تسنن بیشتر شده است و نوری مالکی خود را برای مقابله با این اوضاع تنها یافته و این امر بر سیاستش تاثیرگذاشته است.

برمر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نوری مالکی به صورت یک دیکتاتور عمل می‌کند، گفت: مالکی فضای سیاسی در عراق را بسته است، بله او دست به چنین اقدامی زده است. از نظر من آمریکا باید دست به کاری بزند و به مالکی بگوید تا زمانی که به آغاز مذاکرات سیاسی فراگیر پایبند نباشد، واشنگتن به وی تجهیزات نظامی نمی‌دهد، آمریکا باید به وی بگوید که خواهان برگزاری انتخابات آزاد و شفاف است.

حاکم سابق غیر نظامی آمریکا در عراق عنوان داشت: با وجود خشونت‌هایی که در حال حاضر در عراق رخ می‌دهد، اما این شرایط در مقایسه با اوضاع حکمرانی صدام بهتر شده است. اوضاع اجتماعی و اقتصادی در عراق بهبود یافته و تولید ناخالص ملی در شرایط کنونی در مقایسه با دوران حاکمیت صدام هشت برابر شده است.

وی افزود: بیشتر عراقی‌ها از خدماتی همچون آب شرب، برق و امکانات دیگر بهره‌مند هستند. من اطمینان دارم که بدون صدام اوضاع عراق و همچنین وضع آمریکا بهتر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها