کد خبر: ۱۸۰۷۱۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
«حسین الحسناوی» رئیس پلیس کربلا گفت برنامه تأمین امنیت زائران امام حسین(ع) با همکاری عملیات «الفرات الاوسط» ریخته شده و همه احتمالات برای مقابله با خطراتی که زائران را تهدید می‌کند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، نیروهای امنیتی عراق همه ساله و در این روزها که میلیون‌ها زائر با وجود تهدیدات القاعده برای شرکت در مراسم عاشورای حسینی و تجدید بیعت با سید و سالار خویش راهی کربلا می‌شوند تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ می‌کنند تا به مقابله با هرگونه خطری بپردازند که زائران را تهدید می‌کند.

در این ارتباط سرلشکر «عثمان الغانمی»،‌ فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که آخرین تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت زائران از جمله کشف مواد منفجره اتخاذ شده و در این راه حتی از نیروی هوایی نیز کمک گرفته شده است.

وی گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با دو آستانه حسینیه و عباسیه نیز برای تامین امنیت زائران صورت گرفته و آخرین مراحل اجرای این طرح بزرگ امنیتی که از روز پنجم محرم به اجرا گذاشته می‌شود، درحال انجام و پیاده شدن است.

الغانمی با اشاره به اینکه بیش از 35 هزار نیروی امنیتی و نظامی در تامین امنیت مراسم امسال مشارکت دارند، تاکید کرد که در طرح‌ها و برنامه‌های امسال بر گزارش‌های اطلاعاتی میدانی هم تکیه شده و برای هر طرحی طرح جایگزین دیگری هم در نظر گرفته شده تا در صورت عدم موفقیت طرح اصلی طرح جایگزین به اجرا درآید، همچنین طرح‌های پیشگیرانه‌ای نیز از سوی نیروهای امنیتی به اجرا گذاشته شد که در اثر آن بسیاری از افراد مظنون و تحت پیگرد دستگیر شدند.

از سوی دیگر سرلشکر «حسین الحسناوی»، رئیس پلیس کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد: برنامه امنیتی با همکاری عملیات «الفرات الاوسط» ریخته شده و همه احتمالات برای مقابله با خطراتی که زائران را تهدید می‌کند، در نظر گرفته شده است.

الحسناوی در این ارتباط گفت که آموزش‌های لازم در این خصوص به نیروهای امنیتی داده شده است.

از سوی دیگر «علی المالکی»، رئیس شورای استان کربلا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از رئیس پلیس کربلا و استاندار این شهر به عنوان رئیس کمیته عالی امنیت خواسته که امسال تدابیر حساب شده و دقیقی را برای تامین امنیت زائران و اهالی شهر کربلا اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها