کد خبر: ۱۸۰۷۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
گزارش جدیدی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده نشان می‌دهد شرکت مخابراتی AT&T آمریکا به ازای دریافت پول از سازمان سیا محتوای مکالمات بین المللی را افشا می‌کند.

به گزارش 598 به نقل از نیویورک تایمز، AT&T به طور داوطلبانه قراردادی را با سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا منعقد کرده تا آن بخش از ترافیک مکالمات بین‌المللی را که از طریق شبکه این شرکت مخابراتی منتقل می‌شود به ازای دریافت پول برای جاسوسان آمریکایی افشا نماید.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سیا به ازای دریافت این اطلاعات سالانه 10 میلیون دلار در اختیار شرکت AT&T قرار می‌دهد. این اطلاعات عبارتند از محتوای مکالمات، مدت زمان انجام آن و شماره تماس‌ها. حتی اگر تماس‌ها با استفاده از خدمات اپراتوری دیگر شرکت‌های مخابراتی صورت بگیرند ولی برای استفاده از آنها از زیرساخت‌های AT&T استفاده شود این نوع جاسوسی‌ها ممکن است.

اگر یک طرف این مکالمات آمریکایی باشد بخشی از شماره وی و همین طور هویت وی مخفی نگهداشته می شود، اما در مورد شهروندان دیگر کشورها چنین محدودیت هایی اعمال نمی شود. علت این امر آن است که سازمان سیا مجاز به جاسوسی در داخل آمریکا نیست ولی می تواند با ارائه اطلاعات دریافتی به اف بی آی از این سازمان بخواهد AT&T را برای افشای جزییات مخفی شده تحت فشار بگذارد. البته اف بی آی خود گاهی اطلاعات مورد نظر سیا را به طور داوطلبانه با آن به اشتراک می گذارد.

این افشاگری ها که منبع آن برخی مسئولان دولتی در داخل آمریکا بوده اند به نگرانی ها در مورد جاسوسی بی‌حد و مرز کاخ سفید از شهروندان در سراسر جهان دامن زده است. AT&T و سیا از هرگونه اظهار نظر در مورد این اخبار خودداری کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها