کد خبر: ۱۸۲۶۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۲
در آستانه هفته بسیج
در آستانه فرارسیدن هفته بسیج سردار نقدی در دیدار با مدیران رادیو، تعامل و همکاری بسیج و صداوسیما را در ترویج فرهنگ جهادی و حرکت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی، مثبت و تأثیرگذار دانست.

به گزارش 598، جلسه شورای عالی مدیران معاونت صدا با حضور سردار نقدی (فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور)، دکتر جعفری (فرمانده بسیج سازمان صداوسیما)، دکتر صوفی (معاون صدا) و مدیران معاونت صدا در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

محمد حسین صوفی در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حضار و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش گفت: بسیج شجره طیبه است و بسیجی نمونه ای از خداباوری، امام باوری، اخلاص، ایثار، فداکاری و اطاعت است و تفکر بسیجی توأم با اخلاص، فداکاری و فعالیت های جهادی است.

معاون صدا یکی از وظایف صداوسیما را ترویج اخلاق بسیجی دانست و افزود: بر اساس آموزه های دینی، انقلابی و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری رفتار مبتنی بر تفکر بسیجی، رفتاری پیش برنده، انقلابی، تاثیرگذار و پرتحرک است، لذا رویکرد رسانه ملی این است که در همه حال به ویژه در مناسبت های خاصی مانند هفته بسیج و هفته دفاع مقدس مروج اخلاق و فرهنگ بسیجی باشد.

در ادامه این مراسم سردار نقدی، فرمانده بسیج کشور نیز ضمن قدردانی از خدمات رسانه ای سازمان صدا و سیما در حوزه بسیج گفت: رادیو سهم بزرگی در پیشبرد فضای بسیجی کشور دارد؛ ما و رسانه ملی رسالت واحدی داریم هر دو می خواهیم جامعه را تعالی بخشیده و به سمت جامعه اسلامی پیش ببریم، ما می خواهیم نا هنجاری ها و مشکلات جامعه اصلاح شده و جامعه ای پیشرفته بر مبنای اسلام داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما و رسانه ملی با تعامل و همکاری سازنده با یکدیگر می توانیم به تحقق اهداف مشترک کمک کنیم؛ از یک طرف رسانه با ایجاد فضای لازم، هدایت و راهنمایی های عمومی و از طرف دیگر بسیج با کادر سازی و شبکه سازی بدنه اجتماعی به تحقق این اهداف کمک کرده و اثر بخش و تأثیر گذار خواهد بود.

سردار نقدی با اشاره به فعالیت های سازندگی و خدمت رسانی نیروهای بسیجی در کشور گفت: فعالیت نیروهای بسیج معطوف به جنگ و دفاع مقدس نیست؛ امروزه 22 قشر بسیجی در حوزه های تخصصی و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به خدمت رسانی و ایفای نقش می پردازند.

فرمانده بسیج کشور با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کشور گفت: بسیاری از مسائل پیش روی این حوزه ها با توسعه دانش عمومی و استفاده علمی و عملی از دانش روز که با همکاری رسانه و نیروهای فعال بسیج انجام می شود، قابل حل است.

وی رادیو را یکی از ارکان مهم در جهت فرهنگ سازی, امیدآفرینی و آگاهی بخشی در جامعه عنوان کرد و گفت: در حوزه مباحث اجتماعی، اخلاقی و معنوی رادیو می تواند با برنامه های خود زمینه آگاهی را در مردم گسترش داده و با توجه به محورهای دین، اخلاق و امید و آگاهی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی و اخلاقی صحیح در راستای منویات مقام معظم رهبری فراهم آورد که تعامل و هم افزایی بسیج و رسانه تحول آفرین است و می تواند این تأثیرگذاری را چند برابر کند.

فرمانده بسیج کشور توجه به راه‌های ایجابی برای رفع مشکلات را اصلی مهم و غیرقابل انکار دانست و گفت: امروز برای ایجاد امنیت و جلوگیری از رفتارهای نابهنجار در جامعه نباید از روش‌های سلبی بهره برد بلکه در این زمینه باید به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگی بسیجی توجه کرد زیرا بسیج به رشد اخلاقی و معنوی افراد جامعه به ویژه جوانان کمک می‌کند.

سردار نقدی به اهداف رسانه‌های بیگانه در تخریب بسیج و فرهنگ بسیجی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها به ویژه صداوسیما می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود به ترویج فرهنگ بسیجی و رشد اخلاقی و معنوی جامعه کمک کرده و با هجمه‌های بیگانگان مقابله کنند.

در ادامه این مراسم جعفری، فرمانده بسیج سازمان صداوسیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: معاونت صدا با درایت و هدایت دکتر صوفی و مدیران شبکه‌ها، ظرفیت‌های خوبی را برای کشور و حمایت از بسیج فراهم کرده است.

وی معاونت صدا را یکی از مجموعه‌های بسیار ارزشمند در صداوسیما دانست و افزود: مدیران این مجموعه از پیشگامان بسیج هستند و در توسعه و تعمیق فعالیت های بسیج و فرهنگ بسیجی حمایت‌های خوبی در عرصه‌های گوناگون داشته‌اند.

به گفته جعفری در حال حاضر بیش از 12 پایگاه در معاونت صدا فعالیت می‌کند تا با تلاش و فعالیت گسترده و اثربخش ظرفیت های خوبی را برای کادرسازی و تعمیق و تحکیم فرهنگ بسیجی ایجاد کنند.

وی به رشد کمی و کیفی برنامه‌های رادیو اشاره کرد و گفت: معاونت صدا در حوزه برنامه‌سازی با موضوعات بیداری اسلامی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیجی پیشگام بوده و بالاترین درصد رشد را در رسانه ملی به خود اختصاص داده است و امسال نیز با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند شبکه های خود برنامه های گسترده ای را برای هفته بسیج تدارک دیده است.

این جلسه در آستانه هفته بسیج در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو و به میزبانی معاون صدا و مدیران شبکه های رادیویی به منظور تشریح شیوه های تعامل سازمان بسیج کشور با صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها