کد خبر: ۱۸۳۲۹
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
در آستانه روز جهانی قدس تشکل های دانشجویی بار دیگر مواضع خود را نسبت به آن ابراز کردند.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، امام خمینی (ره) در تشرح این روز می فرماید: روز قدس را بايد مسلمانها زنده نگه دارند. من كراراً راجع به طمعهاى اسرائيل تنبّه داده‏ام كه اسرائيل اين طور نيست كه اكتفا كند به آن زمينهايى كه غصب كرده است. حالا ديديد كه پايتخت خودش را در قدس قرار داده است و تمام اين چيزهايى كه از امريكا و از طرفدارهاى حقوق بشر و از اين محافل و مجالسى كه در خارج هست، اينها تمام يك شعرهاى غير موزون است و لهذا، مى‏بينيد كه انكار مى‏كنند و اسرائيل هيچ اعتنا نمى‏كند.
 

تشکل های دانشجویی نیز از این روز استقبال کردند:
 
*بیانیه دفتر تحکیم وحدت فارس و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس

هر ساله آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادآور ابتکار ماندگار و متفاوت خمینی کبیر (ره) میباشد اما هر چه از عمر پر برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد، روز جهانی قدس با عظمت تر و تاثیرگذار تر به خصوص در سطح جهانی برگزار می شود.

از طرفی حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین نمایان تر شده و از سویی دیگر قساوت قلب، دروغگویی، غاصب بودن و روحیه غیر انسانی رژیم تقلبی اسرائیل آشکارتر می شود و صد البته که در این حین حجاب و پرده دورویی و متزورانه مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر که ندای آزادی خواهی و احترام به حقوق ملت هایشان گوش فلک را کر کرده است یعنی آمریکا و متحدان اروپاییش، کنار رفته و ماهیت وقیح،ریاکارانه،مادی گرایانه و شیطان صفتشان را برای همه ملت ها بیش از گذشته هویدا کرده اند.اما آنچه روز قدس امسال را از سال های گذشته متمایز میکند بی تردید موج فراگیر بیداری اسلامی در منطقه و موج آزادی خواهی و ظلم ستیزی استکبار ستیزی در جهان می باشد.

هر روز خبر های خوشی از تضعیف و سقوط دیکتاتور ها می شنویم که اگر نبود حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) و مقاومت و ایستادگی ملت شریف و مسلمان ایران بر روی این باور ها و آموزه های اسلام ناب که با رهنمودهای امام راحلمان (ره) و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب تبیین شده است، چنین خود باوری مکتبی و ملی را هرگز شاهد نبودیم.

هرچند در روزهای اخیر رژیم غیر قانونی و سفاک صهیونیستی با برخی جنایات و حملات پراکنده و غیر هدفمند به زعم خیال باطل خود تلاش می کند مانور قدرت پوشالی بدهند و به اصطلاح خودی نشان دهد تا بگوید من هنوز هستم اما چه بودنی!؟

دست و پا زدن در مرداب زوال و نابودی آخرین سرخوشی های کاذب این رژیم پلید می باشد.

اما واقیت غیرقابل انکار آن است که صدای شکستن استخوان های از قبل ترک خورده این رژیم نامبارک و منحوس به همراه دیگر دیکتاتور و ظالمان جهان به گوش همه ملت های آزاده می رسد.واقعیت دیگر این است که رسانه های مزدور و حلقه بگوش سیاست های امپریالیستی و صهیونیستی که تا بیش از این سعی می کردند با سانسور و یا با استفاده از هر ترفند و فریب رسانه ای حقیقت و ماهیت این رژیم های پلید و ظالم را قلب واقعیت کنند، نیز حتی برای حفظ حداقل ژست روشن گری و آزاداندیشی و تتمه آبروی خودو جلب حداقل اعتماد افکار عمومی مجبور شدند تا بخشی از این جنایت ها و ظلم ها و نادیده گرفتن حقوق مسلم ملت ها را پوشش خبری دهند.

امروز که پرچم اسلام خواهی و آزادی خواهی ملت ایران به دست امام خامنه ای عزیز به عنوان پیشگام ترین واستوار ترین و مصمم ترین خط مقدم جبهه ی مبارزه ی تمام حق در برابر تمام کفر تبدیل شده است، میطلبد که هوشیارتر وآگاهانه تر وظیفه ذاتی مسلمان بودنمان را بیشتر بشناسیم و بهتر قدر بدانیم و ایمان داریم که وعده خداوند متعال برای پیروزی نهایی حق تحقق یافتنی است.

در پایان اعلام میکنیم که ملت همیشه در صحنه و ولایت پذیر ایران عزیز اسلامی علاوه بر حضور گسترده و باشکوه خود در روز جهانی قدس و اعلان این مطالبه ی مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای پایان بخشی به ظلم و جنایت و زیر پا گذاشتن حقوق ملت ها به این امر مقتدای خویش رهبر معظم انقلاب جهت کمک به مردم مظلوم قحطی زده سومالی که وظیفه اسلامی و انسانی هر مسلمانیست لبیک گفته و امید است در روز جهانی قدس این فریضه نیز باعث اتحاد بیش از پیش مسلمانان جهان واقع شود.
 

*بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس

بسم الله الرحمن الرحیم
 
«روز قدس، روز اسلام است. روز حکومت اسلامی است. روز امتیاز حق از باطل است. روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.»
بخشی از بیانات حضرت امام در مورد ویژگی های روز قدس ــ 25/5/1358
 
درود خداوند بر روان پاک حضرت امام که جان های تشنه را با ندای حق بیدار کرد و طنین آن ندای به حق تا هنوز در گوش های مشتاق می پیچد و ای امام ، امروز بعد از گذشت بیش از سی سال ، به سیل خروشان پیروانت بنگر که محکم تر از همیشه لبیک گوی آرمان های ناب و مقدس شما هستند.
 
آخرین جمعه رمضان المبارک پس از لیالی قدر و ایام عزای امیرالمومنین ، حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام) از راه می رسد و خون وحدت در رگ های امت اسلامی می جوشد
 
القدس لنا...
بار دیگر رنج قدس رو می نماید و قلوب ملت مسلمان و روزه دار ایران را به درد می آورد اما این ملت رشید همان گونه که به راه خویش ایمان دارد ، به زوال و نابودی رژیم صهیونیستی و حامی این غده سرطانی ، امریکای جنایتکار نیز یقین دارد و این وعده خداوند است که ظلم و ستم به اراده حق تعالی پایدار نخواهد ماند و زمین به مستضعفان جهان خواهد رسید همان گونه که امروز نشانه های این نابودی را در حکومت های فاسدان و ظالمان جهان می بینیم.
 
امروز جمعی از امت مسلمین در سومالی ، در شرایط سخت خشکسالی و قحطی روزگار می گذرانند و کودکان مظلوم سومالیایی هرروز با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و ملت ایران بار دیگر در لبیکی خالصانه به رهبر معظم انقلاب نشان داد  که همواره حامی ضعیفان و دشمن مستکبران است و درود خداوند بر خلف صالح امام راحل ، حضرت ایت الله خامنه ای(حفظه الله) که رهبری این حرکت عظیم را بر عهده دارند و از پیام ایشان به ملت برای کمک به قحطی زدگان سومالی ، بار دیگر بوی انفاس پاک خمینی کبیر را استشمام کردیم. 
 
امسال مراسم روز قدس در حالی در بلاد مسلمان برگزار میگردد که امواج بیداری اسلامی که به گواه قلب های بیدار و حق طلب از پس لرزه ها و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران است تا قلب اروپا نیز رسیده است و دیر نیست روزی که مسلمانان اولین قبله امت اسلام را از دنس یهود صهیون پاک سازند.
روز قدس، همان روز بحرین و مصر و تونس و لیبی بود که امروز از چنگال دیکتاتورهای فاسد و خون ریز خود رهایی یافته اند.
 
موج بیداری اسلامی سراسر منطقه را فراگرفته و قدرت آن حتی تا قلب اروپا - لندن -  نیز رفته است، در شرایطی که اقتصاد جهانی و نظام سرمایه‌داری دچار تلاطم شدید شده و صدای اضمحلال آن به گوش می رسد و تئوریهای مادی‌گرا نخ‌نما شده‌اند و بزرگترین تظاهرات اعتراضی در تاریخ جعلی 60 ساله رژیم صهیونیستی نوید فروپاشی یکی پس از دیگری حکومت های جور و ستم در دنیای امروز است.
 
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از عموم حق جویان و ملت وفادار ایران اسلامی به ویژه دانشگاهیان و نخبگان دعوت می کند تا با حضور در راهپیمایی باشکوه روز قدس، بر پیکره و اوهام  اسرائیل غاصب قدم گذاشته و رژه پرقدرت لشگر حق را برای جهانیان نمایش درآورند که این رژیم منحوس ، نه تنها دشمن اسلام و مسلمین است بلکه با تمام بشریت سر دشمنی دارد.
 
به امید پیوند انقلاب های اسلامی با انقلاب جهانی مهدی موعود
 
*بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس
 
"هيهات من الذله" والله اگر هر كدام از مسلمين جهان آب دهاني بر اين ر‍‍ژيم منحوس بريزند اين غده سرطاني در خشم و غيرت مسلمانان هضم و نابود مي شود
 
«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى» «مسلماً دشمن ترين مردم نسبت به مؤمنان را يهود و مشركان خواهي يافت» (مائده/82)

قدس نخستین قبله مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین،سال هاست که اسیر رژیم منحوس صهیونیست است.رژیمی که از همان ابتدای تشکیلش از حمایت های بی دریغ دولت ایالات متحده آمریکا و برخی دول اروپایی برخوردار بوده و به پشتوانه این حمایت توانسته است به اعمال غیرانسانی خود ادامه دهد و از بازخواست های بین المللی نیز به دور باشد.کدام دیده است که بر مظلومیت این ملت مظلوم فلسطينرا نديده باشد و کدام دستی است که به حمایت آنان از آستین غیرت و همت برنیامده باشد؟

استضعاف و تحمل استكبار بر ملت فلسطين دليلي بود تا بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام روح الله آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس بنامند و این روز را تجلی خشم جهان اسلام نسبت به ظلم چکمه پوشان باجگیر صهیونیستی و آمریکایی معرفی کنند. امام راحل ما بارها و بارها اهمیت این روز را به مسلمانان جهان گوشزد کردند و فرمودند :"روز قدس يک روز جهانى است . روز قدس، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است.روز قدس، روزى است که بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند.روز قدس، روزى نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد.روزى است که بايد جامعه مسلمين همه اظهار وجود بکنند و به ابرقدرتها و به اين تفاله هايى که مانده است هشدار بدهند."

امام خمینی با ادبیاتی ساده و در خور فهم توانست یک مکتب ظلم ستیز و عدالت خواه را برای عموم مردم جهان پایه گذاری کند و نباید از تاثیری که ایران اسلامی در ایستادگی مستضعفین جهان داشته غافل بود. تاثیر گذاری آموزه های این مکتب است که امروز سراسر منطقه را فرا گرفته ومی رود نقشه سیاسی خاور میانه را دگرگون سازد. تاثیر اين مكتب است كه امروز شاهد ريزش و سقوط دومينوي ديكتاتوري وابسته به آمريكا در كشورهاي مسلمان عرب هستيم و تاثير اين مرام است كه امروز مسلمانان منطقه سقوط هم پياله هاي عرب با اسرائيل و آمريكا را فرياد مي زنند.

مردم ایران چه در مبارزات خود در سالهای ابتدايي انقلاب و چه در طول جنگ تحمیلی حماسه ای شگفت از خود برجای گذاشتند و ملت های آزاده جهان را پای درس شهامت و پایداری نشاندند و به آنها مقاومت آموختند و وعده حق الهي جز بر پيروزي مستضعفان نيست.

خيزش مردم ايران در سال 57 و خيزش ملت هاي مسلمان عرب در سقوط ديكتاتورها نشان داد كه ملت ها اگر بر عليه ظلم قيام كنند خدا نيز با آنها است.بوش پدر و پسر هم به خواب خود نمي ديدند كه رقاصه اي به نام مبارك اين گونه با شعار "الله اكبر" ملت عزيز مصر سقوط كند و به زباله دان تاريخ بپيوندد چه رسد به اين دلقك سياهكار كه هر روز نداي شيطان را در جهان مي پراكند.

ما هم اکنون در ایامی به سر می بریم که مردم مقاوم در غزه و فلسطین شبانه روز هدف حمله نظامیان اشغالگر قرار می گیرند ولی آنها با الهام گرفتن از حرکت مردم ایران، با خلق حماسه ای بی بدیل و با صبر و استقامت، خاطرات تلخ و شیرینی را برجای گذاشته اند. سهم اشغالگران تا بن دندان مسلح تلخی این خاطرات و ذلت و شكست و حقارت است و سهم شیرینی این وقایع نصیب مردم استوار فلسطین و غزه و تمام مقاومان در جهان است.

ما دانشجویان بر این عقیده ایم که اگر مسلمانان نيرومند جهانبراى دفاع از حريم اسلام يد واحده شوند، هرگز اجازه تجاوز كفار و منافقين را به حريم اسلام و مقدسات آن نخواهند دادو شاهد نخواهیم بود کهعده قليليصهيونيست آدم كش قبله اول مسلمين (بيت المقدس) را اشغال نموده و در بين مسلمين تفرقه و جدائى بيندازند. اينها هستند كه شيعه را از سنى، و سنى را از شيعه جدا مى‏نمايند و وحدت مسلمين را به هم مى‏زنند تا كمر مسلمين را بشكنند و از تفرقه آنان بهره‏هاى خود را ببرند. همین ها هستند که قرآن پرده از اعمالشان برداشته و می فرماید: «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودَ وَلاَ النَّصَرى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»(اى پيامبر!) هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد تا (آنكه تسليم خواسته آنان شوى و) از آئين آنان پيروى كنى... .صهيونيسم به عنوان غده سرطاني مخالف حريت و آزادگي است مخالف استقلال است و چه بسا امرو مي بينيم در اين راه براي خدشه در استقلال كشور به هر حربه اي متوسل مي شود. از جنگ و خونريزي تا به خدمت گرفتن دوستان ساه لوح.

مقاومت 33 روزه مردم لبنان و 22 روزه مردم بی دفاع غزه در مقابل حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، خیزش مسلمانان و آزادگان از سراسر جهان در برابر محاصره و تهاجم وحشیانه به غزه و همچنین موفقیت دانش آموزان مکتب حضرت امام (ره) در صحنه نبرد فلسطین و به راه افتادن کاروان های کمک با هدف شکستن محاصره غزه، از نمادها و شاخص های مقابله با اشغالگران در فرهنگ مقاومت است و این نشان ديگرى از اصالت و حقّانيت مبارزات اسلامى است و تأكيدى است بر اين‏كه اگر مسلمانان به وعده خداوند اعتماد كنند و براى خدا مجاهده نمايند، پيروزى آنها حتمى است.
 
ما نباید مسئله فلسطین را تمام شده تلقی کنیم. چرا که امام خامنه ای می فرمایند: " مسأله فلسطين به هيچ وجه خاتمه يافته نيست. اين‏طور نيست كه شما خيال كنيد تا ابد بايد فلسطينيها - صاحبان سرزمين - خود و اولادشان بيرون از سرزمين خودشان باشند؛ يا اگر در آن داخلند، به‏صورت يك اقليّتِ مقهور زندگى كنند و آن بيگانه‏هاى غاصب در اين‏جا بمانند؛ نه، چنين چيزى نيست."

ما دانشجويان پيرو مكتب حسيني اعتقاد داريم با تمسك به خدا امروز روز رهايي فلسطين است. امروز روزي است كه ملل مسلمان اردن و مصر و سوريه و ايران و تركيه و لبنان بايد با تمسك به نص صريح قرآن عليه صهيونيسم جهاني برخيزند.

"هيهات من الذله" والله اگر هر كدام از مسلمين جهان آب دهاني بر اين ر‍‍ژيم منحوس بريزند اين غده سرطاني در خشم و غيرت مسلمانان هضم و نابود مي شود. مگر نمي بينيد بهار اسلامي و عربي را كه امروز دامن اربابان صهيونيست ها را در كاخ سفيد و سياه گرفته است و ستون هاي فقرات شيطان را به لرزه در مي آورد.

ملت هاي مسلمان! امروز مبارزه ما با صهيونيسم و رژيم اشغالگر قدس به مثابه جنگ احد است. والله امروز بهترين فرصت است براي وارد كردن ضربه آخر به پيكر نيمه جان صهيونيسم جهاني و اين رژيم آدم كش و سفاك. مسلمانان عبرت بگيرند از احد كه غفلتشان دليلي شد تا جگر حمزه سيدالشهدا تكه تكه شود و زخم هاي عديده بر پيكر نازنين رسول خدا وارد شود. امروز قدس جگر گوشه رسول خدا و اسلام است. نگذاريم با غفلت و مشغول شدن به پست ترين امور دنيوي و حرص و ولع براي قدرت و خودنمايي در جهان اسلام اين جگر گوشه تكه تكه شود. بدانيد سكوت هر مسلمان دليلي مي شود تا زخمي بر زخم هاي پيكر رسول خدا در احد اضافه شود.

امروز هر فعلي در جهان اسلام كه بوي سياه بازي و تبليغاتي داشته باشد و نشانه اي از دراز شدن دست به سمت آمريكا و اسرائيل باشد كه لحظه اي باعث تمديد حيات رژيم اشغالگر قدس شود "حرام" است و دستي كه به سمت استكبار دراز شود و دهاني كه حرف از سازش بزند بر اساس آنچه در بيداري اسلامي و جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه و انقلاب اسلامي ايران ديديم به خواست ميلياردها مسلمان خرد خواهد شد.

این طریق پرفروغ از شجره طیبه انقلاب اسلامی همچون نوری رهایی بخش در صحنه فلسطین ثمر داده است و  فصل الخطابی نهایی برای معاندان، سازشکاران و غافلین عصر حاضر در اردوگاه غرب و اشغالگری است. آنچنانکه آثار و شواهد آن در آمریکا و اروپا و در چند روز اخیر در شمال آفریقا، باید مایه عبرت باشد. پس ديكتاتورهاي صهيونيست عربي عبرت بگيرند و توبه كنند و الا ملت ها راهي ندارند جز آنكه از اجساد آنها پلي براي آزادي قدس سازند.

 ما دانشجویان دانشگاه شاهد كه به فرموده مقام معظم رهبري دانشگاه شاهد خود گلخانه اي عطرآگين و منشا خير است، ضمن تبریک به تمام آزادگان بابت صبر و استقامت در این مسیر پرمخاطره و همچنین تاسی و تمسک به رهبری و راهبری انقلاب اسلامی که نجات بخش و نوید دهنده صبحی پرامید برای استقرار نظام توحیدی و عدالت گستراست، از تمام سربازان جهانی انتفاضه می خواهیم که با سازش ناپذیری و هوشیاری در مقابل ترفندهای ناشی از حاکمیت رو به زوال غرب و صهیونیسم، همچنان در صحنه بوده و به وعده الهی اطمینان داشته باشند تا انفجار نوری همچون انقلاب اسلامی در گستره گیتی، جهانی شود. ان شاء الله

و لن يجعل الله للكافرين علي المومنين سبيلا" نساء-141
و خداوند هيچ گاه براي كافران نسبت به اهل ايمان راه تسلط باز نخواهد نمود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
منظورتون از تیتر 1342 همون 1432 قمریه مردم هم که گاگول نیستند خودشون عددها رو اونقدر جابجا می کنند تا درست در بیاد بازم خوبه که 4321 ننوشتید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها