کد خبر: ۱۸۳۹۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
دو تيم پرسپوليس و ذوب آهن از پركارترين تيم هاي ليگ برتري در نقل و انتقالات نيم فصل محسوب مي شوند.

به گزارش 598 به نقل از سرويس ورزشي جام نيوز، در این مطلب قصد داریم راجع به بازیکنان جداشده و البته ناکام نیم فصل اول تیم های لیگ برتر صحبت کنیم و بهتر است شروع این بحث با پرکارترین تیم تعطیلات نیم فصل باشد که یقینا ذوب آهن اصفهان است.

 

* یکه تازی ذوب آهن در ترمیم

آنها تاکنون 5 بازیکن ورودی و 5 بازیکن قطعی خروجی داشته اند.

 

- محسن مسلمان نامدارترین بازیکن خارج شده از این تیم است که بعد از 1026 دقیقه بازی در نیم فصل، به ثمر رساندن یک گل و ارسال دو پاس گل راهی پرسپولیس شد تا شاید سرنوشتی همچون همبازی سابق خود یعنی پیام صالحیان پیدا کند.

 

- میلاد زنیدپور بازیکن بعدي است که برخلاف مسلمان فصل ناکامی را در اصفهان گذراند، وی بعد از 519 دقیقه بازی برای این تیم اکنون راهی انزلی شده تا شاید به دوران اوج خود بازگردد.

 

- اما مصطفی اکرامی مدافع تحصیل کردۀ این تیم که لیگ پارسال در ترکیب تراکتورسازان درخشیده بود نیم فصل ناموفقی را در اصفهان داشت و فقط 463 دقیقه برای آنها به میدان رفت و اکنون بازهم راهی تبریز شد تا اینبار با درخشش در تیم دیگر تبریزی یعنی گسترش فولاد بازهم به اوج برگردد.

 

- بازیکن دیگری که ابتدا نیمکت نشینی اش و اکنون جدایی اش عجیب بود گلر اول این تیم یعنی گئورگ کاسپاروف است، وی بعد از حضور در 6 دیدار این تیم که سه کلین شیت نیز حاصل آن بود برای حضور در ترکیب تیم ملی خود راهی ارمنستان شد و از آن به بعد به نیمکت ذوبی ها زنجیر شد تا اکنون به سمت درب خروجی این باشگاه هدایت شود.

 

- خداحافظی هادی تامینی مدافع شمالی ذوبی ها نیزعجیبی ترین موردی بود که به وقوع پیوست، وی 1107 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و جزء بازیکنان ثابت ذوب آهن به شمار می رفت که اکنون به مس کرمان پیوسته است.

 

* خروجی های پرسپولیس: به سوی اصفهان

تیم پررفت و آمد بعدی پرسپولیس است که در آن درخشش بازیکنان جدیدی همچون امید عالیشاه و پیام صادقیان و حضور خلعتبری عرصه را برای حضور در ترکیب ثابت برای بازیکنان فیکس سال های قبل و چند نفر از پدیده های تازه جذب شده این تیم تنگ کرده است.

 

- غلامرضا رضایی را شاید بتوان سردسته آنها نام نهاد. وی در نیم فصل اول سال منتهی به جام جهانی فقط 400 دقیقه برای سرخپوشان پایتخت توپ زد و در این مدت نه گلی زد و نه پاس گل داد و اکنون رویای حضور در جام جهانی را در حضور در تیم دیگری می بیند، به احتمال زیاد تیم سرخپوش دیگری البته از نوع اهوازی آن.

 

- محمدرضا خانزاده و میلاد غریبی نیز بازیکنانی بودند که این روزها بسیار از آنها نام برده شد و در آخر همانطور که پیش بینی می شد سر از ذوب آهن درآوردند. خانزاده با 271 دقیقه بازی و یک پاس گل بازی برای قرمزها در این فصل را به پایان برد و غریبی پدیدۀ فصل قبل سایپا نیز در لیگ برتر فقط 45 دقیقه توپ زد. البته درخشش وی در جام حذفی نشان از آمادگی برای ادامه درخشش سال قبل دارد.

 

- رضا محمدی گلر سوم سرخپوشان نیز قصد دارد بازهم به اصفهان برگردد و اما این بار به همراه دو هم بازی دیگر خود و در ذوب آهن. هادی نوروزی از بازیکنان باسابقه پرسپولیس کنونی است که با 295 دقیقه بازی و یک پاس گل به احتمال زیاد ادامه بازیهای امسال خود را درنفت تهران پی می گیرد.

 

- آخرین خروجی این تیم نیز مارکو سپانوویچ خواهد بود که غیر از 90 دقیقه زمان دیگری برای حضور در ترافیک خط میانی پرسپولیس پیدا نکرد، البته ممکن است در صورت حضور فوروارد دیگری در این تیم، یونس شاکری نیز از سرخپوشان جدا شود.

 

* استقلال كم كار در نقل و انتقال: آندو و قاضی را نگه دار

استقلال تهران برخلاف سرخپوشان، تاکنون تحرک چندانی نداشته است.

 

- فردین عابدینی مدافع این تیم که با مصدومیت های پی در پی خسرو حیدری و هاشم بیک زاده می توانست جایی برای خود باز کند به جز دیدارهایی که قلعه نویی در تنگنای کمبود بازیکن قرارداشت به میدان نرفت، 477 دقیقه و یک پاس گل حاصل نیم فصل حضور او در استقلال بود و حالا با اضافه شدن به لیست تیم گسترش فولاد روزهای بهتری برای خود می بیند.

 

- مهران قاسمی، مدافع کاملا نیمکت نشین این تیم نیز که فقط 4 دقیقه توپ زده بود به ذوب آهنی ها پیوست.

 

- از این تیم صحبت از جدایی گوران لاوره نیز به گوش میرسد، بازیکن صربستانی که مشکلات بسیاری برایش به وجود آمده است طوریکه اکنون شنیده می شود پای سفارت آن کشور نیز به میان آمده فقط 34 دقیقه برای آبی پوشان به میدان رفته است.

 

- استقلال دو خروجی احتمالی هم در جمع ستاره هایش دارد. محمد قاضی با مصدومیت زیاد و چک هایی پاس نشده شاید باز هم راه ذوب آهن را در پیش بگیرد. آندو تیموریان نیز به همین دلیل مالی، احتمال جدایی اش از این تیم می رود.

 

* فولاد منهای دو رشید

- در فولاد خوزستان نیز فعلا خروج فرزاد حاتمی حتمی شده است، بازیکنی که با امیدهای فراوان به این تیم پیوست اکنون با 405 دقیقه حضور در بازیها و زدن 2 گل به حریفان و یک گل به خودی، باز هم راهی پایتخت شد، البته این بار تیم سرخپوش آن.

 

- از این تیم، اسماعیل شریفات و بختیار رحمانی، ستاره های نیم فصل بودند که اکنون تیم های مختلفی را خواستار خود میبینند و احتمال خروجشان می رود.

 

- البته گویا فولادی ها با جذب سوشا مکانی، عذر گلر سوم خود یعنی محمدرشید مظاهری را خواسته اند، وی در نیم فصل 270 دقیقه از دروازه فولادی ها محافظت کرد.

 

* بی خبری در سپاهان

سپاهانی ها را شاید بتوان ناکام اصلی لیگ برتر در استفاده از بازیکنان تازه جذب شده دانست، بعد از شکستی که در جریان جذب قاسم دهنوی برایشان به وجود آمد، مجتبی جباری اولین ستاره جدا شده از این تیم بود که با 446 دقیقه بازی و یک پاس گل در میانه بازی ها جدا شد و به قطر رفت.

 

- آرش افشین ستاره بعدی است که مدت هاست نغمه خروج از اصفهان را سر داده است، وی که با امیدهای فراوان به پیشنهادات بسیار خود پشت پا زد و به سپاهان پیوست تاکنون فقط 471 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و فقط یک گل به ثمر رساند.

 

- شهاب گردان نیز که این فصل را تماما ذخیرۀ رحمان احمدی بود صحبت از حضور در تیم دیگری می کند.

 

- اما محمد غلامی مورد عجیب سپاهانی هاست که عملکرد نسبتا خوبی برای طلایی پوشان داشت، وی با 1083 دقیقه بازی و 5 گل زده و یک پاس گل مشغول مذاکره با سرخپوشان پایتخت است.

 

* نفت؛ سلام یحیی، خداحافظ اولادی

نفتی های تهران نیز تاکنون دو بازیکن جدا شده داشته اند.

 

- سوشا مکانی گلر این تیم که بعد از 630 دقیقه محافظت از دروازۀ این تیم دچار اختلاف با یحیی گل محمدی شد و به نیمکت چسبید به سرخپوشان خوزستانی پیوست تا شاید بازهم راهی به لیست تیم ملی برای خود باز کند.

 

- اختلاف با مربی نفتی ها نزدیک بود درب خروجی باشگاه را به بازیکن شاخص دیگری نیز نشان دهد. رضا نوروزی، مهاجم این باشگاه هم آماده تیم عوض کردن بود که گویا فعلا این تصمیم از جانب طرفین منتفی شده است.

 

- مهرداد اولادی مهاجم نفتی ها نیز که بیشتر نیم فصل را آسیب دیده بود بعد از 496 دقیقه بازی و به ثمر رساندن دو گل و ارسال دو پاس گل به استقلال تهران پیوست تا شاید باز هم برای تیمی بزرگ از پایتخت، پشتک بزند!

 

* تراکتور در تب و تاب

اما تراکتورسازان تبریزی در نیم فصل تقریبا از تیم های کم تحرک بودند.

 

- تاکنون سیدمحسن حسینی، پدیده دو فصل قبل آنها که در نیم فصل فقط 101 دقیقه در خط دفاعی این تیم حضور داشت و یک پاس گل نیز داد تنها خروجی حتمی سرخپوشان تبریزی است.

 

- البته صحبت از انتقال مهدی کریمیان هافبک خبرساز این تیم نیز در میان است که تاکنون عملی نشده است. نیاز سپاهانی ها و تمایل وی این احتمال را فعلا پایدار نگه داشته است. او به دلیل مشکلی که برایش بوجود آمد 704 دقیقه بازیها به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند.

 

* ملوان؛ اشجار خدا نگهدار

ملوانان بندرانزلی هم دو خروجی نامدار داشتند.

 

- حسن اشجاری مدافع سابقا ملی پوش این تیم که به امید بیمه کردن دفاع چپ تیم ملی از استقلال راهی باشگاه قدیمی خود شده بود بعد از 45 دقیقه حضور در دیدار اول مصدوم شد و دیگر خبری از وی نشد تا اکنون که بندرنشینان عذر وی را خواسته اند!

 

- اما سعید سالارزاده مدافع ثابت انزلی چی ها بعد از 720 دقیقه بازیهای قابل دفاعی که برای این تیم انجام داد به یکباره مهر حضور در باند محمد احمدزاده به پیشانی وی خورد و راهی سکوها شد و اکنون نیز با جدایی از ملوانان به فولاد خوزستان پیوست.

 

- آرمان رمضانی بازیکن جوان این تیم با 86 دقیقه و ویتسر بازیکن خارجی ملوان نیز با 69 دقیقه بازی جدا شده های دیگر این تیم هستند.

 

* داماش منهای دو

دیگر تیم شمالی لیگ یعنی داماشی ها نیز همچون اول فصل زیاد پرسروصدا نیستند.

 

- بوبکر کبه تنها جداشده قطعی این تیم تاکنون است، وی با 465 دقیقه بازی و تقریبا بدون هیچ اثر مثبتی برای آنها در نیم فصل، راهی استقلال تهران شد.

 

- البته صحبت از مذاکره محمد آبشک هافبک این تیم با تیم های دیگر نیز به گوش می رسد.

 

- در این باشگاه احتمال جدایی سعید حلافی، مهاجم جنجالیشان که در این فصل فقط 79 دقیقه برای رشتی ها به میدان رفته و جهانگیر عسگری که 54 دقیقه برای این تیم توپ زد نیز می رود.

 

* جدایی پیرمردها از سایپا

سایپا، تیم هفتم لیگ برتر نیز تاکنون فقط خروجی داشته و بازیکنی را جذب نکرده است.

 

- کیانوش رحمتی نامدارترین بازیکنی است که از آنها جدا شده است، وی که بعد از طی کردن دوران مصدومیت سخت خود از آبی های پایتخت به نارنجی پوشان استان البرز پیوسته بود جایی در پازل تاکتیکی انگین فیرات نداشت و در نیم فصل فقط 39 دقیقه برای این تیم توپ زد و اکنون با پیوستن به مس کرمان در اندیشه شروعی دوباره به سر می برد.

 

- مهدی ثابتی، گلر سن و سال دار این تیم که در نیم فصل فقط یک بازی از دروازه سایپا محافظت کرد و چند بازیکن جوان و گمنام این تیم، همچون میلاد نصرتی، شعیب امیری و ... بازیکنان دیگر خارج شده از لیست کرجی ها هستند.

 

* فجرسپاسي؛ جابر کجا رفتی؟

- از تیم فجرسپاسی شیراز نیز جدایی جابر انصاری بسیار عجیب بود، وی که پس از یک فصل درخشش امسال با 1282 دقیقه، بیشترین دقایق بازی را برای این تیم داشت و به همراه محمد حیدری زوج خوبی را در خط حمله شیرازی ها تشکیل داده بود با 4 گل و یک پاس گل از آنها جدا شد و به گسترش فولاد تبریز پیوست.

 

- هادی دغاغله نیز بدون دقیقه ای بازی برای این تیم از شیرازی ها جدا شد و به برادر خود یعنی مهدی دغاغله در ملوان بندرانزلی پیوست.

 

* بقیه ...

- گسترش فولادی ها نیز از تیم هایی بودند که بیشترین ورودی را داشتند و تنها بازیکنی که تاکنون خروجش از این باشگاه مسجل شده محمدرضا زینال خیری است که بعد از 326 دقیقه بازی برای تبریزی ها از آنها جدا شد.

 

- اما کرمانی ها نیز تاکنون سه خروجی قطعی داشته اند که محمود تیغ نورد با 900 دقیقه بازی برای این تیم شاخص ترینشان بوده است، وی به احتمال زیاد نیم فصل دوم را در استقلال خوزستان خواهد گذراند، اسماعیل علی شیرازی با 471 دقیقه و فرزاد محمدی با 43 دقیقه بازی برای مسی ها خروجی های دیگر آنها بودند.

 

- در استقلال خوزستان نیز بازیکنی که گویا خروجش قطعی بوده است حامد محمودی با 360 دقیقه بازی برای آبی های اهوازیست اما صحبت از مذاکره چند بازیکن شاخص این تیم همچون ایمان مبعلی و میلاد میداودی با چند باشگاه دیگر است.

 

- تیم راه آهن سورینت تاکنون فقط اکبر صغیری را که در نیم فصل فقط 59 دقیقه برای این تیم توپ زده است را از لیست خود خارج کرده است و همانند صبای قم که در آن فقط صحبت از خروج رضا عنایتی است از کم کارترین تیم های تعطیلات نیم فصل لیگ برتر است که بازیکنی نیز به لیست آنها اضافه نشده است.

سايت گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها