کد خبر: ۱۸۵۱۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۷ آذر ۱۳۹۲
حامد حاجی‌حیدری استادیار دانشگاه تهران
در حالی که عالی‌جناب، دکتر حسن روحانی، در گزارش صد روزه خویش، «کاغذ پاره» بودن تحریم‌ها را به سخره گرفت، صبح روز بعد، دکتر محمد جواد ظریف، در مجلس شورای اسلامی، هم‌صدا با دکتر محمود احمدی‌نژاد، تحریم‌ها را «کاغذپاره» شمرد.

متن یادداشت حامد حاجی حیدری استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با عنوان «احمدی‌نژاد-ظریف-روحانی»که در اختیار تسنیم قرار گرفته به شرح ذیل است به شرح ذیل است:

▬ در حالی که عالی‌جناب، دکتر حسن روحانی، در گزارش صد روزه خویش، «کاغذ پاره» بودن تحریم‌ها را به سخره گرفت، صبح روز بعد، دکتر محمد جواد ظریف، در مجلس شورای اسلامی، هم‌صدا با دکتر محمود احمدی‌نژاد، تحریم‌ها را «کاغذپاره» شمرد.
▬ عالی‌جناب، دکتر حسن روحانی، گفته بود: «درست در شرایطی که می‌رفتیم به سمت تحریم و دولت هم می‌دانست به سمت تحریم می‌رویم و می‌گفت تحریم‌ها همان کاغذ پاره بیش نیست، وابستگی‌اش را به خارج در بخش اقتصادی بیشتر می‌کرد».
▬ اشاره عالی‌جناب، به افزایش واردات بود. هر چند که دقت در موازنه صادرات و واردات، و همچنین، ترکیب واردات می‌توانست به نگاه بدبین عالیجناب، پس از صد روز تعادل ببخشد، ولی این طعنه، در کنار کنایه‌های دیگری چون تکرار دژواژه «سرهنگ»، بدگویی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی، خیلی سریع و صبح روز بعد، توسط وزیر خارجه خود او انکار شد، وقتی در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: «زمانی که تحریم‌های شورای امنیت فرو بریزد، تمام تحریم‌های دیگر امریکا تکه کاغذپاره‌ای بیشتر نخواهد بود، کما این‌که در 35 سال گذشته این تحریم‌ها را به ما اعمال کردند»
▬ قبلاً دکتر محمود احمدی‌نژاد هم در سال 1385، در جریان سفر استانی به یزد گفته بود: «شما فکر می‌کنید که اگر جمع شوید و کاغذ پاره صادر کنید، می‌توانید جلوی ملت ایران را بگیرید».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها