يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۵۵۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
خبرگزاری تسنیم: طبق اطلاعات به دست آماده شهدای مهاجر افغان مدافع حرم؛ محدود به دو شهید تشییع شده در قم نیستند. ۷شهید دیگر هم در مشهد، اصفهان و تهران تشییع شدند. امروز صبح نیز قرار است یک شهید دیگر در بهشت‌زهرا تشییع شود.

 مراسم تشییع پیکر پاک شهید رضایی و میرزایی در هفته گذشته در قم برگزار شد. اما این شهدای مهاجر افغان فقط محدود به این دو شهید نیستند.

شهید ابراهیم رضایی و شهید نجیب‌الله میرزایی بعد از سه ماه حضور در سوریه، به تازگی به شهادت رسیده‌اند. این دو شهید، در دفاع از حریم ولایت به سوریه رفته بودند.

مراسم تشییع پیکر این شهیدان عصر روز گذشته از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت معصومه(س) برگزار گردید.در این مراسم برخی از مسئولان بنیاد شهید قم و جمع کثیری از افغانی های مهاجر در قم و مردم شهر قم حضور داشتند. پیکر این شهیدان پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم و امام جمعه قم، در قبرستان بهشت معصومه(ع) واقع در ابتدای اتوبان قم - تهران در قطعه شهدای مدافع حرم و در جوار مزار شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

شهید رضایی اهل ولایت میدان در افغانستان است و چند سال پیش به ایران مهاجرت کرده بود و با پدرومادرش زندگی می‌کرد. نجیب‌الله میرزایی هم که در این سال‌ها پدر و مادرش را از دست داده بود با خواهر و برادرش زندگی می‌کرد.

گفتنی است مراسم یادبود و بزرگداشت این شهیدان روز جمعه 8 آذر از ساعت 14 در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار می گردد.

هم زمان با تشییع این دو شهید در قم، پیکر 7 شهید مهاجر افغان دیگر نیز که در دفاع از حریم ولایت به سوریه رفته بودند، در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران پس از تشییع به خاک سپرده شد.

امروز صبح نیز پیکر یک شهید افغان مقیم در ایران ساعت 10 صبح در بهشت‌زهرا(س) تهران تشییع خواهد شد.پیکر سید علی حسینی، یک مهاجر افغان دیگر مقیم ایران نیز به ایران بازگشته است، دیروز قرار بود پیکر پاک این شهید تشییع شود که ظاهرا به دلایلی به امروز افتاده است.

سید علی حسینی، یک دختر 2 ساله دارد و ماه دومی بود که در سوریه حضور داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها