کد خبر: ۱۸۶۷۲۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۱۴ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری المنار در گزارشی با اشاره به تاریخچه ترورهای کور فرماندهان حزب‌الله لبنان از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این ترورها عزم مقاومت لبنان برای مبارزات ضد صهیونیستی را جزم‌تر کرده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، پایگاه خبری المنار در گزارشی به ذکر کلیاتی از شهادت رهبران حزب‌الله لبنان اشاره کرد که به شهادت آنها منجر شده است.

علاوه بر اینکه ترورهای زیادی در مورد رهبران حزب الله لبنان انجام شده است، اما تاکنون 9 تن از رهبران حزب‌الله لبنان به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که تازه‌ترین آنها شهادت شهید حسان اللقیس از عناصر فعال حزب‌الله لبنان است.

شهادت این فرماندهان البته در عزم و اراده مقاومت در طی مسیر درخشان مبارزه با دشمن صهیونیستی که همواره با پیروزی‌های روز افزون برای حزب‌الله همراه بوده، کوچکترین تاثیری نداشته است. 

شیخ راغب حرب

شیخ راغب حرب از مهم‌ترین رهبران مقاومت اسلامی لبنان بود، وی در 16 فوریه سال 1984 و شبانه با تیراندازی مزدوران اشغالگری صهیونیست‌ها در لبنان در منطقه جبشیت به شهادت رسید.

شهید سید عباس موسوی

دبیر کل سابق حزب الله لبنان در 16 فوریه سال 1992 به همراه همسر و فرزندش در اثر حمله هوایی به کاروانش که در مسیر بلدة تفاحتا از سوی یک بالگرد صهیونیستی انجام شد، به شهادت رسید. وی در حالی به فوز عظیم شهادت نایل شد که از شرکت در مراسم سخنرانی به مناسبت هشتمین سالروز شهادت شیخ راغب حرب در جبشیت باز می گشت.

شهید رضا یاسین (ابوعلی)

شهید رضا یاسین از مهم ترین فرماندهان نظامی مقاومت به شمار می‌رفت، وی در 31 مارس سال 1995 در منطقه دردغیا به شهادت رسید. خودروی نامبرده در مسیر عزیمت به محل کار در اثر شلیک موشک از سوی یک هواپیمای آپاچی منهدم شد.

شهید سعید حرب( حاج سعید)

سعید حرب در صبح روز 22 نوامبر در محل زندگی خود در جبشیت به شهادت رسید. وی که عازم شرکت در مراسم تشییع شهید ابراهیم حریری در منطقه عبا بود، با انفجار یک بمب که در خودروی وی کار گذاشته شده بود، در مقابل منزلش به شهادت رسید.

شهید علی حسن دیب (ابو حسن سلامة)

وی ساکن منطقه کونین جنوبی بود، از کوچکی به نیروهای مقاومت پیوسته بود و قبل از شهادت از شش عملیات ترور که همگی از سوی صهیونیستها طراحی شده بود، جان سالم به در برده بود. مهم‌ترین این عملیات‌ها در سال 1996 بود. وی در اثر انفجار یک بمب در مسیر عبرا به صیدا در 17 جولای سال 1999 به شهادت رسید.

شهید علی صالح (حاج علی)

حاج علی از مهم ترین افراد تحت تعقیب موساد بود، بعد از شهادت ابو حسن سلامه مسئولیت ارتباط و هماهنگی با برادران مقاومت فلسطین به وی سپرده شده بود تا اینکه وی نیز در روز 2 آگوست سال 2003 در اثر انفجار بمب در خودروی خود در منطقه الکفائات در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

شهید غالب عوالی (ابو مصطفی)

وی از برجسته ترین فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان بود، وی صبح روز دوشنبه 19 ژولای سال 2004 در انفجار یک بمب که از سوی مزدوران موساد در زیر خودرویش جاسازی شده بود، در منطقه حی معوض در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

شهید عماد مغنیه (حاج رضوان)

وی فرمانده جهادی بزرگ حزب الله لبنان بود که در رأس عناصر تحت تعقیب موساد و سیا قرار داشت. گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی- صهیونیستی وی را خطرناک ترین فرد در خاورمیانه از سی سال پیش می‌دانستند. حاج رضوان در 12 فوریه سال 2008 در انفجار خودرویی در منطقه کفرسوسه دمشق به شهادت رسید.

شهید حسن اللقیس

تازه ترین شهید از میان فرماندهان مقاومت اسلامی شهید حسن اللقیس است. وی بر اثر تیراندازی مزدوران اسرائیلی در مقابل منزلش در منطقه السان تیریز در حوالی ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید. وی در حالی به شهادت رسید که از محل کارش به منزل بر می‌گشت.

برخی منابع اعلام می‌کنند که اللقیس در بخش فنآوری و ارتباطات از راه دور حزب‌الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب‌الله پس از آسیب های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می‌کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ادعا کرد که این فرمانده حزب‌الله رئیس بخش فنآوری و تسلیحات حزب‌الله بوده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: برادر و فرمانده شهید حسان اللقیس، جوانی و تمام عمر خود تا آخرین لحظه زندگیش در راه مقاومت شریف صرف کرد و همواره مجاهد، رهبر، صاحب ابتکار عمل، فداکار و عاشق شهادت بود و پدر یکی از شهیدان جنگ تموز 2006 (جنگ 33 روزه) به شمار می‌رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها