کد خبر: ۱۸۸۲۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۰ آذر ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش به هیچ وجه طرح‌هایی را که در خصوص سوریه بدون مشورت و هماهنگی با شورای امنیت ارائه شود، نمی‌پذیرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی که در پایگاه وزارت خارجه این کشور منتشر شد، اعلام کرد: ما قاطعانه با هرگونه طرحی که پیرامون سوریه و بدون مشورت و هماهنگی با اعضای شورای امنیت ارائه شود، مخالف هستیم.

گاتیلف گفت: برخی طرف‌ها در تلاش هستند تا در قالب کمک‌های انسانی، وقت کشی کرده و اعضای شورای امنیت را از پیشروی درباره سوریه بازدارند یا طرح‌هایی را مطرح کنند که اجرای آن‌ها غیرممکن است.

وی افزود: باید به شکل تدریجی و با رعایت قوانین بین‌المللی دست به اقدامات بشردوستانه‌ای بزنیم که مغرضانه نباشد و این مسائل سیاسی نشود.

این مقام ارشد روسی گفت: ما تصمیم داریم تا به ساکنان سوریه کمک‌های بشردوستانه ارائه دهیم و به این مساله اعتقاد راسخ داریم که مسائل انسانی در سوریه جزء از طریق راهکار سیاسی و برگزاری نشست ژنو حل و فصل نمی‌شود.

در پی ادامه درگیری‌ها میان ارتش و مخالفان مسلح سوریه، برخی مناطق در این کشور از اوضاع انسانی نابسامانی به دلیل کمبود مواد غذایی و دارو رنج می‌برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها