کد خبر: ۱۸۸۹۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" روز جمعه نشستی را با حضور نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه جهت بررسی مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 برگزار کردند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این نشست که روز جمعه در لندن، پایتخت انگلیس برگزار شد نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه و سران گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" در خصوص مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 و گام‌های اتخاذ شده برای ا جرایی کردن تصمیمات وزرای خارجه کشورهای عضو این گروه در نشست اخیرشان که در ماه اکتبر برگزار شد گفت‌وگو کردند.

گروه دوستان سوریه متشکل از 11 کشور است .

در بیانیه صادر شده توسط وزارت خارجه انگلیس آمده است که در نشست روز جمعه بر لزوم صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسانی به مناطق درگیر سوری تا پیش از برگزاری کنفرانس ژنو2 تاکید شد.

همچنین در این بیانیه بر لزوم کمک به کشورهایی که شمار زیادی از آوارگان سوری در این کشور حضور دارند تاکید شده است.

در نشست گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" همچنین اعلام شده که نیروهای حزب الله باید از خاک سوریه خارج شوند.

در این نشست حاضران با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از ائتلاف مخالفان سوریه نسبت به رشد گروه‌های تندرویی چون گروه دولت اسلامی عراق و جبهه النصار السنة در عراق ابراز نگرانی کردند.

حاضران در این نشست با طرح این ادعا که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در ‌آینده این کشور نقش ندارد تاکید کردند هدفشان از برگزاری ژنو 2 رسیدن و اجرایی کردن راهکاری است که بر اصول توافق ژنو 1 یعنی تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل مبتنی باشد.

در پایان بیانیه صادر شده توسط وزارت خارجه انگلیس تاکید شده که خطر گسترش نفوذ گروه‌های تندرو در سوریه رو به افزایش است و این مساله تهدیدی برای وحدت سوریه و امنیت منطقه به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها