کد خبر: ۱۹۱۶۹۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۰۳ دی ۱۳۹۲
دام در حجم قابل توجهی طبق آمار از کشور ارمنستان وارد و در کشتارگاه اردبیل ذبح می‌شود. از سوی دیگر با ادامه سیاست‌گزاری فعلی مبنی بر عدم خروج دام از کشور می‌توانیم در چند سال آینده در زمینه دام زنده به خودکفایی برسیم.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا،علیرضا ملکی، رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی، با بیان مطلب بالا در رابطه با واردات دام زنده و خودکفایی دام در ایران اظهار کرد: حجم اکثر دام وارداتی از کشور ارمنستان در کشتارگاه اردبیل ذبح و برای شرکت‌های بسته‌بندی گوشت ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بنا بر قانون واردات دام زنده، دام باید در اولین کشتارگاه در مسیر واردات ذبح شود.
او یادآور شد: حجم داخلی دام در سال جاری بسیار خوب بوده و این موضوع نشات گرفته از عدم قاچاق دام به خارج از کشور است.


ملکی تصریح کرد: در سال گذشته حجم قاچاق بسیار بالا و باعث شده بود رفع نیاز کشور به گوشت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.


رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تاکید کرد: با واردات گوشت مخالفیم اما با واردات دام زنده خیر. زیرا واردات دام و ذبح آن در داخل کشور باعث کارآفرینی می‌شود.


وی با بیان این‌که سال گذشته حجم قابل توجهی از واردات گوشت با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی انجام شد ادامه داد: اگر سیاست‌گذاری فعلی در رابطه با دام را ادامه دهیم کمبود و مشکلی در رابطه با تامین گوشت نخواهیم داشت.
ملکی بستر به خودکفایی رسیدن در زمینه دام را توسعه کشاورزی، اختصاص وام به دامدار و اعطای نهاده دامی به صورت راحت و اصولی دانست و خاطرنشان کرد:‌ بهترین دام دنیا در منطقه غرب ایران پرورش می یابد.


وی در پایان با اشاره به کاهش هزارتومانی قیمت گوشت گفت: ‌در حال حاضر هر کیلو گوشت درجه یک کیلویی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان تحویل مغازه و شقه‌ بدون دنبه گوسفندی ممتاز کیلویی ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل مشتری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها