کد خبر: ۱۹۲۲۷۱
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۰۴ دی ۱۳۹۲
شبکه خبری سی‌ان‌ان با توجه به عملکرد ضعیف کنگره در سال 2013 و تصویب تنها 64 لایحه در این مدت، به این نهاد آمریکایی لقب «بی‌خاصیت» را داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی به عملکرد کنگره در سال 2013 پرداخت و نوشت: اعضا کنگره در حالی راهی تعطیلات دو هفته‌ای می‌شوند که لقب «بی‌خاصیت» را گرفته‌اند و واشنگتن را ترک می‌کنند. البته این لقب کمی است. اگر از نزدیک به فعالیت‌های آنها نگاه کنید، «کنگره وقت تلف‌کن» لقب بهتری به نظر می‌رسد.

در این گزارش آمده: در سال 2013، اعضا کنگره زمان بیشتری را در کنگره گذراندند اما نسبت به هر زمانی در تاریخ کار کمتری انجام دادند. راه‌های بسیاری برای ارزیابی فعالیت‌های کنگره وجود دارد اما یکی از این راه‌ها که باعث شده آنها لقب «بی‌خاصیت» را بگیرند، تعداد لوایحی است که به تصویب رساندند.

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه در سال 2013، 64 لایحه به تصویب رسید، نوشت: این کمترین تعداد لایحه‌ تصویبی در تاریخ مدرن است. در سال 2012، 148 لایحه به تصویب رسید، 2011، 90 لایحه، 2010، 258 و سال 2009، 125 لایحه تصویب شد. کمترین تعداد لوایح تصویبی در دوران جرج دبلیو بوش، 136 لایحه بود؛ دو برابر تعدادی که امسال به تصویب رسید.

در بخش دیگری از این گزارش آمده: البته این بدان معنا نیست که لوایح تصویب شده، لوایح خوبی بوده‌اند. همین عوامل موجب شد ما لقب «بی‌خاصیت» را به کنگره بدهیم که البته این لقب میزان مشکل موجود در کنگره را نشان نمی‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها