کد خبر: ۱۹۲۵۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۶ دی ۱۳۹۲
منابع خبری از وقوع انفجار قوی با خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک یک مجتمع دولتی و تجاری در مرکز بیروت خبر می دهند. گزارش‌های اولیه از کشته و زخمی شدن چندین نفر در این انفجار حکایت داد.
به گزارش 598، فارس به نقل از شبکه خبری العربیه گزارش داد: دقایقی پیش صدای انفجار در بیروت پایتخت لبنان به گوش رسیده است.

این شبکه تصاویری از محل انفجار را نشان می دهد که در نزدیک هتل «ونیسیا» در بیروت رخ داده است.

موقعیت این هتل در نزدیکی محل ترور نخست وزیر پیشین لبنان «رفیق الحریری» است.

هنوز از میزان خسارت‌های مادی و مالی این انفجار گزارشی در دست نیست.

ستون‌هایی از دود سیاه در پی این انفجار ایجاد شده است که به آسمان برخاسته و این مسئله گمانه‌های بزرگ بودن این انفجار را تقویت می‌کند.

خبرنگار العربیه نیز تأکید کرد که این هتل در نزدیکی ساختمان «استارکو» واقع شده که تعدادی از وزارت‌خانه‌های مهم لبنان در آن قرار دارند و تنها یک کیلومتر با محل ترور حریری فاصله دارد.

شبکه تلویزیونی مستقبل لبنان نیز تصاویری منتشر کرده که در آن آتش گرفتن یک خودرو و اجساد قربانیان به چشم می‌خورد.

گزارش شده که در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شده اند. جسد دو نفر از محل انفجار بیروت کشیده شده است.

نیروهای امنیتی و امداد رسانی در محل حادثه مستقر شده‌اند و به نظر می‌رسد این عملیات با استفاده از چند خودرو اجرا شده است.

این انفجار در نزدیکی خانه «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور روی داد و روزنامه السفیر به نقل از منابع رسمی تأکید کرد که میقاتی خارج از کشور بسر می برد.

خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که این انفجار در مقابل بانک عوده صورت گرفته است و شدت انفجار به حدی بوده که در حومه و ضاحیه بیروت نیز صدای انفجار به گوش رسیده است.

هنوز مشخص نیست که این انفجار شخصیت سیاسی خاصی را هدف قرار داده و اینکه تنها انفجاری تروریستی است.

این در حالی است که شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که این انفجار کاروان یکی از شخصیت های سیاسی را در منطقه «عین المرسیه« هدف قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که این انفجار کدام یک از شخصیت های سیاسی لبنان را هدف گرفته است. روزنامه السفیر گزارش داد که کارت شناسایی یکی از وزرای پیشین جریان مستقبل در محل انفجار پیدا شده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که «محمد شطح» که یکی از وزرای پیشین لبنان است در این انفجار کشته شده است.

شطح مشاور ارشد فواد سنیوره و سعد الحریری بوده است.  این در حالی است که رسانه های لبنان تا این لحظه خبر مرگ وی را تائید نکردند و گزارش دادند که محمد شطح به شدت زخمی شده است.

شبکه المنار گزارش داد که 8 نفر از زخمی‌های این انفجار به بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت انتقال یافتند.

منابع صلیب سرخ در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند که در این انفجار 5 نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این انفجار، دولت لبنان نشست اضطراری برگزار می کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها