کد خبر: ۱۹۳۶۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۹ دی ۱۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي به يكي ديگر از بركات وجود مبارك پيامبر اشاره كرد و گفت: در زيارت ايشان مي خوانيم «الحمد لله الذي استنقذنا بك من الشرك و الضلالة». همين جاي بسي شكر دارد شكر  بايد كرد كه خدا ما را به واسطه پيامبر از شرك و گمراهي نجات داد. اينكه ما مشرك و بت پرست نيستيم نتيجه زحمات ايشان است.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از تبيين حجت الاسلام فقيهي با اشاره به اياتي از قران كريم عنوان داشت: وجود پيامبر اكرم رحمت است آن هم نه فقط براي مومنين بلكه براي عالميان رحمت است و نسبت به مومنين رأفت و رحمت خاصي دارد.

وي با بيان اينكه قرآن به پيامبر(ص) خطاب مي كند تو هم به واسطه رحمت خداوندي با مردم مهربان هستي، ريشه  رحمت وجود مبارك پيامبر(ص)  را در در رحمت الهي دانست و گفت: هر يك از انسان ها كه به خداوند تقرب داشته باشد رحمتش به مردم هم بيشتر مي شود چون خداوند به بندگان خود رحمان و رحيم است لذا دلسوزي نسبت به مردم يكي از علايم تقرب به خداوند است كه پيامبر در اوج اين تقرب و رأفت هست.

استاد اخلاق حوزه غصه هاي پيامبر(ص) براي مردم را يادآور شد و خاطر نشان كرد: خداوند در قرآن به پيامبر(ص) تسلي داده و مي فرمايد: «ما قرآن را نازل نكرديم كه خودت را اينقدر به زحمت بياندازي».

وي در اين خصوص به داستان يكي از جنگ هاي رسول اكرم اشاره كرد و يادآور شد: پيامبر كفار را اسير گرفته بودند و مي فرمودند «خداوند بندگان را بسيار دوست دارد و بهترين شان را پيامبر قرار داده كه شما را با طناب ببندد تا از آتش نجاتتان دهد». اين رأفت روشني در وجود حضرت است.

استاد تفسير و علوم قرآني موسسه امام خميني(ره) جسارت هاي مشركان نسبت به پيامبر را ذكر كرد و ابراز داشت: وقتي اين خبر به  حضرت حمزه رسيد امد و با كمان سر ابوجهل را شكست وقتي متوجه حال پيامبر شد ديد چيزي زمزمه مي كند گوش خود را نزديك برد شنيد پيامبر مي گويد«خدايا  امت مرا هدايت كن آنها نادانند».

وي به يكي ديگر از بركات وجود مبارك پيامبر اشاره كرد و گفت: در زيارت ايشان مي خوانيم «الحمد لله الذي استنقذنا بك من الشرك و الضلالة». همين جاي بسي شكر دارد شكر  بايد كرد كه خدا ما را به واسطه پيامبر از شرك و گمراهي نجات داد. اينكه ما مشرك و بت پرست نيستيم نتيجه زحمات ايشان است.

استاد فقيهي تأكيد كرد: خدا وعده داده است تا زماني كه پيامبر در ميان امت هست عذابي نازل نمي شود كه امت هاي گذشته اين گونه نبودند و دچار عذاب مي شدند. بعد از رحلت ايشان نيز به عقيده ما طبق آيه مباهله ائمه نيز جان پيامبرند و حيات و ممات پيامبر هم يكسان است لذا شيعيان به زيارت ايشان مي روند و اميدوار رحمت هستند و اين آرامش در كنار قبر پيامبر قابل حس است.

وي  أذن را يكي ديگر از ويژگي هاي ذكر شده در قرآن خواند و با اشاره به اينكه ايشان به گفته هاي بي اساس مردم بي توجه بودند و قرآن آن را توصيف به خير مي كند تأكيد كرد: سرگذشت پيامبر بر اساس آنچه در قرآن آمده بسيار مفصل و عجيب است.

حجت الاسلام والمسلمين فقيهي به نقل خاطره اي از تشرف به حج پرداخت و خاطر نشان كرد:  پس از طواف واجب خواستم يك طواف مستحبي نيز به جا بياورم  برايم ترديد ايجاد شد كه ثواب آن را به حضرت زهرا(س) هديه كنم يا به امامان ديگر، براي هر كدام استخاره كردم خوب نيامد بعد از اينكه خيلي فكر كردم متوجه شدم كه شايد مناسب باشد اولين طواف را براي پيامبر انجام دهم و استخاره كردم بسيار خوب آمد.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد ارادت ما نسبت به ائمه باعث شود كه پيامبر از يادمان برود تصريح كرد:  توسل به پيامبر بايد به طور جدي باشد. خود امام صادق نيز به يكي از ياران خود كه مشغول دعا بود فرمود« دو ركعت نماز بخوان و به پيامبر توسل كن»

وي در ادامه گفتگو به بيان جايگاه والاي امام حسن(ع) و كرامت آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: در خانه امام حسن به روي همگان باز بود و يك مهمان خانه اي داشتند كه هميشه غذا درآن آماده بود و هر كسي به مدينه ميامد مهمان حضرت بود.

عضو هيئت علمي موسسه امام خميني‌(ره) مظلوميت و غربت امام را يادآور شد و ابراز تأسف كرد: گاهي امام حسن بين ياران خود نيز غريب واقع مي شد و او را مذل المؤمنين خطاب مي كردند در حاليكه خودشان اطراف حضرت را خالي كرده بودند.

وي در همين خصوص ادامه داد: زخم زبان بسيار سخت و دردناك است كه قابل تصور نيست به طوري كه  طرف مقابل آن را قرآن يكي از نعمتهاي بهشتي مي داند كه كسي در بهشت حرف مفت به انسان نمي زنند. امام مجتبي(ع) گرفتار اين مصيبت بود كه بسيار سخت است.

وي در پايان بر توجه به بركات وجود مبارك امام رضا(ع) در ايران تأكيد و ايام سوگواري را به همگان تسليت گفت. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها