کد خبر: ۱۹۵۳۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۱۶ دی ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال زير 22 ساله‌ها گفت: اگر من نيز سرمربي پرسپوليس بودم و 27 دي قرار بود در دربي حاضر شوم هيچ وقت به مسلمان و صادقيان اجازه نمي‌دادم در اين مقطع تيم را ترک کنند.

هومن افاضلي در کنفرانس مطبوعاتي امروز خود در مورد شرايط تيم ملي زير 22 سال گفت: تيم ما مظلوم واقع شده است. امروز شما با حضورتان به ما اميد مي‌دهيد علي‌رغم اينکه شرايط بسيار سختي داريم اين بازيکنان مي‌توانند خود را در اين وضعيت نشان دهند اکثر نفرات ما ستاره‌هاي ليگ و بازيکنان تاثيرگذار هستند که در نوع عملکرد تيمشان تاثير دارند. اين نفرات ستاره‌هاي جام‌جهاني و استخوان بندي ايران در دو جام جهاني آينده را تشکيل خواهند داد.

به گزارش فارس،وي افزود: عليرضا منصوريان اين تيم را براي قهرماني بسته بود او وقت زيادي براي اين بچه‌ها گذاشت و برخي از اين نفرات تا 2 سال قبل يا در تيم‌هايشان بازي نمي‌کردند و يا اينکه براي عقد قرارداد مشکل داشتند که با حمايت‌هاي منصوريان و دستيارانش اکنون پيشرفت بسيار زيادي کرده‌اند.

افاضلي تاکيد کرد: اين بهترين تيم زير 22 سال ما نيست خيلي‌ها مثل محسن مسلمان کاپيتان تيم، رحماني، صادقيان، غريبي، عاليشاه، جهانبخش، سردار آزمون و... که حدود 17 تا 18 نفر مي‌شوند کنار ما حضور ندارند. ما با ساير نفرات و اميدوارانه به مسابقات مي‌رويم نمي‌خواهيم خودمان را گول بزنيم اکثر بازيکنان جوان هستند و بخشي از آنها تجربه کافي را ندارند.

سرمربي تيم ملي زير 22 سال يادآور شد: بخشي از مرحله آماده سازي يک تيم به تمريناتي که انجام مي‌دهد باز مي‌گردد بازيکنان بايد از نفرات کناري خود آگاهي داشته باشند و اين مسئله به جز با انجام تمرينات به دست نمي‌آيد. شما امسال از کيفيت ليگ انتقاد زيادي کرديد وقتي در هفته پنجم ليگ برتر با وجود آنکه تيم‌ها حداقل 6 هفته قبل از شروع مسابقات تمريناتشان را آغاز کرده بودند از مربيان در مورد کيفيت پايين ليگ مي‌پرسيديد آنها در جواب مي‌گفتند تازه کارمان را شروع کرديم و نياز به زمان داريم اين در حالي بود که آنها 3 ماه در حال تمرين بودند حالا در نظر بگيريد ما نوزدهم قرار است دور يکديگر جمع شويم و سپس با انجام يک تمرين در ايران و انجام يک تمرين در عمان روز بيست و دوم به مصاف ژاپن برويم. نبايد خودمان را گول بزنيم البته اين فرصت مغتنمي است براي بازيکنان جديد است که بخواهد در مسيري قرار بگيرد که نفرات اصلي ما 2 سال قبل داشتند.

افاضلي افزود: ما پس از بازي با کره‌جنوبي زماني که با منصوريان شرايط را ارزيابي کرديم به اين فکر کرديم که در مسابقات شرکت نکنيم اما چنين اتفاقي نمي‌توانست رخ بدهد زيرا مسابقات سال آينده انتخابي المپيک خواهد بود و ما را از اين مسابقات کنار مي‌گذاشتند.

وي ادامه داد: جا دارد از تمام همکارانم که در باشگاه‌ها نهايت همکاري را با ما کردند تشکر کنم دعوايي که در فوتبال ايران بر سر در اختيار گذاشتن بازيکن در تيم‌هاي ملي است در گذشته در کشورهاي ديگر وجود داشته است 40 سال پيش در انگليس و آلمان چنين اتفاقاتي رخ مي‌داد اما براي اينکه با اين اتفاقات مقابله کنند قوانيني را اتخاذ کردند همچون فيفا که براي روزهاي فيفا قوانيني گذاشته است.

سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال تاکيد کرد: طبق قوانين فيفا براي هر تورنمنت باشگاه‌ها بايد 15 روز قبل از آن بازيکنان را در اختيار تيم ملي قرار بدهند، براي بازي‌هاي دوستانه 48 ساعت و براي بازي‌هاي رسمي 72 ساعت است هر زمان ديگري غير از اين باشد باشگاه‌ها مي‌توانند بازيکنان را در اختيار تيم‌ملي قرار ندهند.

افاضلي تاکيد کرد: اين تورنمنت قرار بود در نيم‌فصل برگزار شود اما به علت جابه‌جايي در تقويم ليگ به علت لغو اردوهاي تيم ملي بزرگسالان به اين زمان موکول شد هر باشگاهي هم که بازيکن خود را در اختيار تيم‌ملي قرار داد لطف کرد و از آنها که همکاري لازم را کردند تشکر مي‌کنم.

وي با اشاره به تيم‌هايي که همکاري لازم را انجام دادند افزود: در ابتدا از ياوري که پيشکسوت هم است تشکر مي‌کنم او با يک تلفن موافقت خود را اعلام کرد، از کرانچار هم بسيار متشکرم او ايراني نيست اما به من گفت که دوست ندارم تيم‌ملي شما به کشورهاي همسايه ببازد. از سعيد آذري که حاضر شد خانزاده را به تيم‌ملي بدهد تشکر مي‌کنم، با وجود اينکه ذوب‌آهن شرايط سختي دارد اما مديرعامل اين باشگاه با اين موضوع موافقت کرد. آذري مدير خوشنامي است و از خودگذشتگي کرد.

افاضلي در ادامه افزود: از حسين فرکي و مجموعه فولاد و دهکردي تشکر مي‌کنم، همچنين از باشگاه مس و پرويز مظلومي که بدون درنگ با وجود اينکه مصدومان زيادي داشتند بازيکنان را در اختيار ما گذاشتند تشکر مي‌کنم.

همچنين از فيرات و سبحاني کمال تشکر را دارم. سايپا يکي از نمونه‌ترين باشگاه‌هاي ايران است و هميشه با تيم ملي همراه بوده تشکر ويژه‌اي هم از مجموعه نفت از جمله عليپور رئيس هيئت مديره، قنبرزاده، احمد ابراهيمي، ميرشيباني، ايرانيان و يحيي گل‌محمدي دارم که 3 بازيکن اصلي خود را در اختيار تيم‌ملي قرار دادند. آنها بهترين بازيکنان خود را در اختيار تيم ملي قرار دادند. به گفته آنها فقط 18 بازيکن دارند و خيلي مردانگي کردند که اين کار را انجام دادند.

سرمربي تيم ملي زير 22 سال تاکيد کرد: اميدوارم وقتي به ايران بازمي‌گرديم شرمنده نباشيم، هرچند که کارمان بسيار سخت است معتقدم ژاپن بهترين تيم‌هاي تورنمنت خواهد بود اما ما با دو جلسه تمرين بايد مقابل اين تيم قرار بگيريم، کارمان بسيار دشوار است بيشتر شبيه شعبده‌بازي است به هر حال سرمربي بايد خود را وقف دهد.

وي با انتقاد از برنامه‌ريزي مسابقات تاکيد کرد: در هيچ تورنمنتي بازي‌ها هر 48 ساعت يک بار برگزار نمي‌شود چون بدن به حداقل 72 ساعت ريکاوري نياز دارد فقط در آسيا است که چنين برنامه‌هاي عجيب و غريبي ريخته مي‌شود اگرچه شانس مان کم است اما سربازان خوبي داريم که مي‌رويم بجنگيم. ايران کشور خاصي است و اميدوارم که سربازان شايسته‌اي براي اين کشور باشيم و شما هم پس از بازگشت ما چيزهاي آنچناني نزنيد و شرايط را در نظر بگيريد. تيم ما مظلوم است.

افاضلي در مورد اينکه همواره به عنوان مربي جايگزين در تيم‌هاي ملي انتخاب مي‌شود گفت: اگر قصد داشتم که حرفه‌اي نگاه کنم خيلي از کارهايي که در تيم‌هاي ملي انجام دادم را نبايد انجام مي‌دادم شرايط در تيم ملي با باشگاه‌ها فرق مي‌کند. در تيم باشگاهي مربي‌اي که حرفه‌اي نگاه مي‌کند البته اين را هم بگويم از زماني که در کنار منصوريان کار کردم يک گروه بوديم از روزي که به عنوان مدير فني انتخاب شدم يک مصاحبه هم نکردم تا سرمربي تيم جلوه کند و خوشحالم که اين اتفاق افتاد. شما سال‌هاي آينده بيشتر از منصوريان خواهيد شنيد. او در ابتداي مربي‌گري است و من هم‌سن و سال او هستم و از نظر روز تولد هم بسيار به هم نزديک هستيم.

وي تاکيد کرد: شرايط منصوريان را درک مي‌کنم شايد او کمي آزرده خاطر باشد و به خاطر اين زحمات که کشيده است سرخورده شود. او مي‌خواست تيم را قهرمان کند اما حالا ما نبايد بگذاريم اين پرچم روي زمين بماند ما براي ايران کار مي‌کنيم، در شلمچه خاکريزي را ديدم که 50 بار بين ايران و عراق دست به دست شده بود و هر بار هزاران نفر جان خود را از دست دادند حالا چطور ما براي تيم ملي بي‌تفاوت باشيم. وقتي بحث ملي است و افرادي در اين کشور از جان خود گذشته‌اند نمي‌توانم خودم را راضي کنم و جلو نيايم اگر کسي زخمي شد بايد فرد ديگري جايش را بگيرد ما همين کار را مي‌کنيم عليرضا منصوريان اکنون خودش و فکرش با ما است و ما مي‌رويم تا سربازان خوبي باشيم حتي اگر شانسمان 5 درصد باشد سرمان را بالا مي‌گيريم و مي‌جنگيم چراکه پرچم ايران رو سينه ما نقش بسته است.

افاضلي در مورد خط خوردن اسامي برخي از بازيکنان يادآور شد: هيچ باشگاهي به من نگفت بازيکن به ما نمي‌دهد. روزي که با منصوريان ليست تيم ملي را تهيه مي‌کرديم تصور نمي‌کردم مجبور شوم روي نيمکت تيم ملي بنشينم طبيعي است که برخي باشگاه‌ها از حذف نام بازيکنان به همراه خود آنها ناراحت شوند اما من بايد بين اهم و في‌الاهم يکي را انتخاب کنم. ما در ابتدا سعي کرديم عقب زمين و ساختار دفاعي را حفظ کنيم تا موقع فشار حريفان کمتر گل بخوريم هرچه جلوتر آمديم بازيکنان را آزادتر انتخاب کرديم تا از هر باشگاه حداقل يک و حداکثر دو بازيکن داشته باشيم تنها باشگاه نفت 3 بازيکن در تيم ملي دارد.

وي خاطرنشان کرد: از کرانچار، مظلومي و به خصوص باشگاه نفت که 3 نفر را در اختيار ما قرار داد تشکر مي‌کنم. مجبور شديم عده‌اي از بازيکنان را خط بزنيم اما بدانيد همه اين نفرات شايسته هستند پس از اين مسابقات قرار است اين تيم به تيم ب تبديل شود اينکه عده‌اي از بازيکنان روحيه خود را از دست بدهند قابل درک است ما بايد بين بد و بدتر بد را انتخاب مي‌کرديم که اين شرايط به وجود آمد. اين بچه‌ها جوان هستند و بايد بداند روزهاي بدي وجود دارد کار ما مثل اين است که شما داروي تلخي را مي‌خوريد تا در ادامه وضعيت بهتري داشته باشيد اين تلخي‌ها جزوي از زندگي است و بايد بدانند که روزهاي خوب نيز فرا خواهد رسيد. يادم مي‌آيد قبل از مسابقات سال 2002 بوسان برانکو نام امير فلاحي خط زد هنوز چهره او مقابل چشم من است که چقدر ناراحت بود. از بايرمونيخ که در سال 2013 در سه جام به موفقيت رسيد در سال قبل جام قهرماني اروپا را از دست داده بود آنها از آن ناکامي موفقيت ساختند عکس‌العمل‌ها موفقيت‌هاي آينده را به وجود مي‌آورد.

سرمربي تيم زير 22 سال در مورد اينکه آيا براي هدايت اين تيم امتيازي مثل هدايت تيم ب در صورت موفقيت را گرفته است تاکيد کرد: من براي گرفتن امتياز اين کار را انجام ندادم شايد افراد صاحب کارنامه چنين مسئوليتي را قبول نمي‌کردند اما من اگر صدبار ديگر چنين اتفاقي بيفتد براي تيم ملي چنين کاري مي‌کنم اما براي باشگاه نه.

وي در مورد اينکه آيا قرار است از باشگاه‌هاي ديگري ديدن کنند و با مسئولان آنها در مورد بازيکنان صحبت کنند خاطرنشان کرد: با مسئولان نفت حرف زدم و با مسئولان ساير تيم‌ها نيز که بازيکن دارند اين هماهنگي را انجام خواهند داد.

افاضلي در مورد اينکه آيا از حريفانش شناخت دارد يادآور شد: تا به الان هنوز فرصت اين کار را نکرده‌ام اما همکاراني دارم که رقبا را آناليز کرده و گزارش‌هايشان را به من داده است تنها مسائلي وجود دارد که آقاي آلشپورت بايد منت بگذارد و لباس‌ها را به ما بدهد. انشاءالله ماشاالله همه تيم‌ها را حمايت مي‌کند به خاطر احترام به اين برند که حامي تيم ملي است سراغ برند ديگري نمي‌رويم اما تعامل بايد دوطرفه باشد.

افاضلي در پاسخ به اين سوال که دل پُري از برند آل‌اشپورت دارد گفت: اميدوارم لباس‌هاي ما را زودتر بدهند اما اينکه چرا زودتر نداده‌اند مسائل اداري دارد. آن چيزي که شما به دنبالش هستيد از من نخواهيد شنيد.

وي در مورد اينکه در مقطعي قرار بود از برند پوما استفاده کنند و چرا اين اتفاق نيفتاد تأکيد کرد: منصوريان در اين رابطه صحبت‌هايي انجام داده بود و کار در حال نهايي شدن بود که براي احترام به اسپانسر تيم ملي که قرار است حامي تيم ملي بزرگسالان باشد اين کار صورت نگرفت.

افاضلي در پايان در پاسخ به اين سؤال که آيا با مسئولان استقلال و پرسپوليس صحبت مي‌کند و ممکن است از صادقيان و مسلمان در اين مسابقات استفاده شود، عنوان کرد: حتما با مسئولان پرسپوليس که امير عابدزاده قرار است به تيم ملي ما بيايد صحبت خواهيم کرد اما استقلال بازيکن در تيم ما ندارد. توقع ما از پرسپوليس بايد منطقي باشد. اگر من نيز مربي پرسپوليس بودم و 27 دي قرار بود در دربي حاضر شوم هيچ وقت به مسلمان و صادقيان اجازه نمي‌دادم در اين مقطع تيم را ترک کنند. ما بايد توقع منطقي داشته باشيم و عليرغم ميل باطني‌مان از مسلمان و صادقيان استفاده نکرديم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها