يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۵۷۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۸ دی ۱۳۹۲
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در فضای جدید موضوع افزایش قیمت آب و برق در حال بررسی دولت است تا تصمیمات درستی اتخاذ شود.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حمید چیت‌چیان در حاشیه اولین نشست استانداران دولت یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز درباره مسائل حوزه آب، برق و کیفیت زندگی مردم صحبت‌های خوبی شد چرا که ما نیازمندیم برای اجرای برنامه‌ها با استان‌های سراسر کشور همکاری کنیم.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: محدودیت منابع آب، مدیریت آب و راه دستیابی به منابع آبی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه امروز با استانداران مطرح شد.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری بخش خصوصی در صنعت آب و برق خاطرنشان کرد: تبادل نظری که در این جلسه با استانداران صورت گرفت بسیار جامع و کامل بود.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی درباره راهکار وزارت نیرو برای حل مشکل دریاچه‌های هامون، ارومیه و رودخانه کارون گفت: در حال حاضر مشکلات ما در حوزه آب تنها به این مناطق محدود نمی‌شود چرا که ما در 290 دشت با بیلان آب‌های زیرزمینی و خشک شدن آب‌ها مواجه هستیم.

چیت‌چیان اظهار کرد: استفاده بی‌رویه از آب در زمین‌های کشاورزی و صنعت بسیار زیاد شده است و این موضوع در حالی است که منابع آب کشور محدود بوده، لذا تنها راه برای عبور از این وضعیت، مدیریت مصرف آب است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم بدون اینکه کشاورزان و صنعت‌گرانمان به مشکل برخورد کنند به شرایطی برسیم که کمبودها را کاهش دهیم.

وزیر نیرو درباره افزایش قیمت‌های آب و برق تصریح کرد: قرار بود براساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت‌های آب و برق به صورت پله‌ای بالا برود اما از ابتدای اجرای این قانون این موضوع اجرایی نشده و با توجه به افزایش هزینه‌ها در صنعت برق و آب ما تصمیم گرفتیم که قیمت‌ها را افزایش دهیم.

وی درباره وضعیت فعلی آب کشور اظهار کرد: الحمدلله وضعیت بارندگی بسیار خوب بوده است و تا 15 دی مجموعه بارش کل کشور 76 میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارش سال قبل 26 درصد افزایش یافته است.

وزیر نیرو تاکید کرد: خوشبختانه نوع بارش امسال با سنوات گذشته تفاوت کرده به طوری که ما شاهد افزایش سه برابری بارش برف بوده‌ایم که امیدواریم این موضوع برای ذخیره آب ما را کمک کند و وضعیت خوبی را در سال‌های بعد شاهد باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها