کد خبر: ۱۹۶۳۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۱ دی ۱۳۹۲
ویژه نگاری‌های ایران؛
گزارش رسمی منتشر شده در خبرنامه ارتش رژیم اسرائیل حکایت از آن دارد که بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌زبانان، «به‌طور گسترده‌ای» در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی‌تبار در اسرائیل است.

به گزارش 598 ، روزنامه ایران در ستون " دیگه چه خبر" امروز شنبه خود نوشت؛

*بازداشت ربایندگان تنها شاهد پرونده کرسنت

خبر اول این که پلیس دبی اعلام کرد 3 نفر را به اتهام دست داشتن در ربودن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بازداشت کرده است. تسنیم با انتشار این خبر به نقل از پایگاه اینترنتی گالف نیوز نوشته: معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی روز پنجشنبه گفت این سه ایرانی مظنون به دست داشتن در ربودن عباس یزدان پناه یزدی 45 ساله، تاجر و رئیس شرکت بازرگانی اچلون هستند. پلیس دبی اعلام کرده، وسایل شخصی یزدی را در آپارتمانی که از سوی ربایندگان در دبی اجاره شده، کشف کرده است. یزدی تنها شاهد پرونده کرسنت است و شهادت وی برای اثبات فساد و رشوه خواری در این پرونده ضروری بود که می‌توانست به نفع ایران باشد. او پس از ارائه شواهدی از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین‌المللی در لاهه در زمینه پرونده قرارداد سال 2009 شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد. ایران در دادگاه با این استدلال که قرارداد فروش گاز به کرسنت با پرداخت و دریافت رشوه همراه بوده خواستار ابطال آن شده است.

*اعتراض به حضور جک استراو در ایران

خبر دیگر این که آیت‌الله سید احمد علم الهدی به سفر وزیر امورخارجه پیشین انگلیس به ایران اعتراض کرد. به گزارش تسنیم امام جمعه مشهد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه این شهر با ابراز تعجب از تشکیل هیأت دوستی با انگلیس در مجلس، گفته: هیأتی منافق از انگلستان به کشورمان می‌آید و در رأس آن‌ها جک استراو قرار دارد، یعنی فردی که در جریان پرونده هسته‌ای ایران بزرگترین خیانت را انجام داده است و پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع داده است. چرا نماینده متدین ما باید با او دست بدهد؟

*بازگشت پرونده سراج‌الدین میردامادی به دادسرا

با خبر شدیم که وکیل مدافع سراج‌الدین میردامادی از بازگشت پرونده موکلش به دادسرای اوین به دلیل وجود نقص در پرونده خبر داده و گفته: اتهام موکلم در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران اقدام علیه امنیت نظام عنوان شده و وی هم‌اکنون با قرار کفالت آزاد است. گیتی پورفاضل به ایرنا توضیح داده موکل‌اش ممنوع الخروج است و دادستانی در کیفرخواست خود خواستار اعمال ماده 500 قانون مجازات اسلامی شده که سه ماه تا یکسال مجازات دارد. میردامادی شهریورماه امسال هنگام ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت شد.

*آغاز فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد

خبر رسیده که مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان علیرغم طی نکردن فرایند اخذ مجوز آغاز به کار کرده است. به گزارش مهر، سامانه دانشگاه احمدی‌نژاد به نقل از رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی این دانشگاه و بدون ذکر نام این مسئول، از آغاز شروع فعالیت این مرکز خبر داده است. به گفته این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی استانبولی در برنامه‌های آغازین دانشگاه بین‌المللی ایرانیان قرار دارد.

*نظر ابطحی درباره کارت زرد وزرا

یک خبر دیگر این که یک عضو مجمع روحانیون مبارز کارت زرد مجلس به وزرا را نشانه حرکت دولت در راستای اهداف و وعده‌های خود به مردم دانسته. محمدعلی ابطحی به ایسنا گفته: «کارت زردی که وزرا گرفتند در ادامه کارت سبز و رأیی است که رئیس‌جمهوری از مردم گرفته است، با این  حال اکثریت مجلس به فکر تعامل با دولت هستند و همه مجلس این چند نفری نیستند که این‌گونه اقدامات را انجام می‌دهند».

*عربستان از ژنو 2 کنار گذاشته شد

مطلع شدیم که شبکه خبری العربیه اعلام کرد که سازمان ملل متحد عربستان سعودی را از کنفرانس ژنو 2 در قبال دعوت نکردن از ایران در این نشست کنار گذاشت. این درحالی است که از 30کشور از جمله کشورهای همسایه سوریه برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است. گفتنی است تاکنون دعوتنامه ای برای ایران نیز ارسال نشده و عربستان از مخالفان حضور ایران در ژنو2 است.

*ایران مرکز توجه اطلاعاتی اسرائیل

دست آخر این که اسرائیل در حال افزایش تمرکز اطلاعاتی خود بر ایران است. گزارش رسمی منتشر شده در خبرنامه ارتش رژیم اسرائیل حکایت از آن دارد که بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌زبانان، «به‌طور گسترده‌ای» در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی‌تبار در اسرائیل است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی در این باره از قول یک فرمانده بخش آموزش ارتش اسرائیل نوشته: «لازم داریم همه چیز را درباره ایران بدانیم، از سلاح‌ها تا آموزش‌های معمول تا اصطلاحات و علائمی که استفاده می‌کنند». این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که رژیم اسرائیل پس از توافق اتمی ایران و گروه 1+5 بارها نگرانی خود را از تغییر فضای رابطه میان ایران و کشورهای دیگر اعلام کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها