کد خبر: ۱۹۷۸۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۵ دی ۱۳۹۲
در حالی که معاون وزير راه و شهرسازی بارها افزايش قيمت مسکن مهر را منتفی اعلام کرده بود ، در هفته گذشته محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی از برخورد با انبوه سازانی که نسبت به افزايش قيمت مسکن مهر کرده بودند خبرداد و گفت: تا اطلاع ثانوی قيمت مسکن مهر افزايش نمی يابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هنوز چند روز از خبر خوشحال‌کننده آزاد شدن خريد و فروش مسکن مهر نگذشته بود که با اعلام گران شدن قيمت مسکن مهر لبخند متقاضيانش را تحت تاثیر قرار داد.
 
اين در حالی بود که معاون وزير راه و شهرسازی بارها افزايش قيمت مسکن مهر را منتفی اعلام کرده بود همچنين در هفته گذشته محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی از برخورد با انبوه‌سازانی که نسبت به افزايش قيمت مسکن مهر کرده بودند خبرداد و گفت: تا اطلاع ثانوی قيمت مسکن مهر افزايش نمی يابد. 
 
و همچنين معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به آخرین نامه انبوه‌سازان مبنی بر افزایش قیمت ساخت واحد‌های مسکن مهر با صراحت گفت: قرار‌داد مسکن مهر هم‌چون قرار‌داد‌های دیگر است و تغييری در متن قرارداده نمی شود. 
 
وی  انبوه‌سازان را افرادی آگاه دانست که در زمان اوج گرانی‌ها ی سال ۹۱ این قرار‌داد‌ها را منعقد کردند و می‌دانستند که قیمت‌ها به چه صورت است و امکان افزايش تورم در قرار‌دادهای امضاء شده وجود دارد. 
 
در اين بين مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از قرار دادهايی سخن گفته که سر به‌ سر بوده و حاشیه‌ سود پیمانکاران در آن کم بوده است همچنين از نبود تصميم گيری و تشويق پیمانکاران متعهد نيز سخن گفت.
 
باوجود نبود توافق بر سر افزايش قيمت روز گذشته خبری مبنی بر افزايش قيمت مسکن مهر از سوی" صومعلو معاون وزير راه وشهرسازی" منتشر شد. 
 
ابوالفضل صومعلو معاون وزير راه وشهرسازی از امضای نامه ی افزایش قیمت هر مترمربع کمتر از 100 هزار تومان در مسکن مهر به منظور جبران افزايش هزینه های سازندگان سخن گفته است.  
 
وی گفت: با استناد به بخشنامه ای که معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور برای پیمان نامه های فاقد پیمان این را ابلاغ صورت گرفته است. 
 
اعتقاد صومعلو در خصوص پرداخت این آورده بر اين است که با آزاد سازی نقل و انتقال پروژه های مسکن مهر خریدار از توان مالی لازم برخوردار است و بنابراين مابه التفاوت عدم تامین فروشنده را خريدار پرداخت می کند تا واحدها تکمیل شود. 
 
**افزايش تهسيلات مسکن مهر منتفی شد  
 
بر همين اساس با پيگيری های صورت گرفته از سوی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نادر قاسمی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن نيز بر عدم افزايش تسهيلات مهر تاييد زد و گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر مصوبه سال گذشته بوده و افزایش 5 میلیون تومانی این تسهیلات در حال حاضر در دستور کار ما نیست.  
 
قاسمی معتقد است که طرح مسکن مهر طرح بسیار پر‌فشاری است و در صورت افزایش تسهیلات، نرخ تورم نیز افزایش چند برابری می‌یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها