کد خبر: ۱۹۸۰۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۶ دی ۱۳۹۲
۵ نکته پیرامون ساخت و سازهای شهری در پایتخت:
همانگونه كه مدیریت ارشد نظام بیان داشتند بايستي كوهپایه ها و ارتفاعات تهران به همين شكل واقعي خود يعني كوه بمانند و با تغيير كاربري‌هاي به ظاهر قانوني، حقوق ملی مردم از منابع طبیعی تضییع نگردد چه اینکه، اين موضوع بارها و بارها مورد تذكر رسانه‌ها و بالاخص رسانه ملي قرار گرفته که در برهه کنونی اعضاي محترم شوراي شهر تهران نیز لزوم رعايت اين موضوع را اذعان دارند.
پایگاه 598 - محسن جلواتی/  بنظر می رسد منویات اخیر مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، آقای قالیباف و شهرداران مناطق تهران در خصوص لزوم رعايت و اجرايي نمودن ارشادات معظم‌له در اين خصوص و رفع  دغدغه‌هاي ايشان در خصوص ساخت و ساز شهری تهران و پیشگیری از تخریب هرچه بیشتر کوهپایه های تهران می بایست سرلوحه مصوبات، تغيير كاربري‌ها، كميسيون‌هاي ماده 5 و 100 و ... و عامل بودن مسئولين اجرايي شهرداري‌هاي كليه مناطق تهران قرار گيرد. در این راستا ذکر چند نکته خالی از فایده نیست :

1. لزوم تعامل دولت با شهرداري و شوراي شهر:

علي‌الظاهر توصيه‌هاي رهبری در دولت‌هاي گذشته آنچنانکه باید رنگ اجرايي به خود نگرفته که جا دارد تا دولت آقای روحانی در این فقره همکاری و هم افزایی بیشتری با شهرداری تهران داشته باشد چه اینکه یکی از مشکلات موجود در اين مورد برخی موازای کار ها و موازی سازی هاست که گریبانگیر شکل و شمایل کلی کلانشهر تهران شده است. لذا تعامل و همیاری و همدلی دولت و شهرداری تهران می تواند چابکی در تصمیم سازی، تصمیم گیری و اقدام عاجل در این خصوص را محقق سازد.



(افزایش ساخت و سازها در به کوه پایه های تهران)

2. حفظ وضعیت طبیعی و خدادای کوهپایه های تهران

همانگونه كه مدیریت ارشد نظام بیان داشتند بايستي كوهپایه ها و ارتفاعات تهران به همين شكل واقعي خود يعني كوه بمانند و با تغيير كاربري‌هاي به ظاهر قانوني، حقوق ملی مردم از منابع طبیعی تضییع نگردد چه اینکه، اين موضوع بارها و بارها مورد تذكر رسانه‌ها و بالاخص رسانه ملي قرار گرفته که در برهه کنونی اعضاي محترم شوراي شهر تهران نیز لزوم رعايت اين موضوع را اذعان دارند هرچند که تعامل با فرمانداري‌ها و استانداري تهران جهت همدلي در عدم طرح چنين تغيير كاربري‌ها و ... در كميسيون‌هاي ماده 5 و .... ضروري به نظر مي‌رسد.

3. آسیب ساخت و ساز در کوهپایه به سفره های زیرزمینی آب

ساخت و ساز در ارتفاعات پایتخت ( صرف‌نظر از تخریب چشم انداز طبیعی تهران) موجب از بين رفتن منابع آب زير زميني و ايجاد محدوديت در تغذيه سفره‌هاي آبهاي زيرزميني و ایضاً ورود فاضلابهاي خانگي و مواد شوينده كه مملو از دترجنت‌ها و نيترات مي‌باشند باعث تشديد آلودگي اوليه سفره‌های آبهای زیرزمینی مي‌گردند.



(مرگ تدریجی طبیعت در تهران)

4. تشکیل کمیته اضطراری چهارجانبه

بلاشک برخي فشارها و مقاومت های آشکار و پنهان در اين زمينه را شهرداری و دولت محترم می توانند با تعامل سازنده با دستگاه قضايي كشور از میان بردارند که در این راستا تشکیل کمیته ای متشکل از دولت، قوه قضاییه، شهرداری تهران و شورای شهر تهران مفید فایده خواهد بود.

5. نقش شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا



یکی دیگر از اشارات ظریف رهبری معظم انقلاب در این دیدار، ناظر بر ادعای شهردار محترم تهران در حل آلودگی هوای پایتخت(در صورت داشتن اختیارات لازم) بود که مشفقانه به ایشان اشاره داشتند که بخشی از معضل آلودگی تهران با حفظ کاربری های باغات و جلوگیری از ساخت و سازهای مخرب فضای سبز قابل حل است که انشالله سرلوحه ی شهرداری تهران قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها