کد خبر: ۱۹۹۲۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲

اشکان دژاگه از تابستان 2012 برای فولام بازی می‌کند. او در بوندسلیگا برای تیم‌هایی چون هرتا برلین و ولفسبورگ بازی کرد. سپس راه لیگ برتر و لندن را در پیش گرفت و با فولام در پایان فصل نخست حضورش در لیگ برتر در مکان دوازدهم جدول ایستاد که مکان امنی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازیکن 27 ساله که روزگاری در تیم ملی جوانان آلمان هم حاضر بود، از فوریه 2012 برای تیم ملی ایران بازی می‌کند. بازیکن ایرانی - آلمانی فولام در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی Sport 1 درباره دشواری لیگ برتر و همچنین دوئل با لیونل مسی در جام جهانی 2014 صحبت و هدف تیمش را در سال جاری ماندن در لیگ برتر عنوان کرد.

آقای دژاگه شما بازی با آرسنال در ورزشگاه امارات یک نیمه بسیار خوب را پشت سر گذاشتید. آیا فکرش را می‌کردید که در نیمه دوم اوضاع به هم بریزد؟

بله، فکر می‌کنم در نیمه نخست خیلی خوب بازی کردیم. فوتبال بسیار خوبی بود. توپ را به خوبی در اختیار خود داشتیم. درست همان طور که از قبل در نظر داشتیم. شاید با کمی شانس می‌توانستیم گلزنی هم بکنیم.

یک بار هم تا آستانه گلزنی پیش رفتید...

بله دقیقا. در نیمه نخست خیلی خوب بازی کردیم و شایسته نتیجه تساوی بدون گل هم بودیم. نیمه دوم را کمی بدتر شروع کردیم. بدیهی است که بازی تدافعی برابر تیمی همچون آرسنال بسیار دشوار است. آنها از تیم بسیار باقابلیتی برخوردارند و آن را هم در این مسابقه به خوبی نشان دادند.

شما در کنار بازیکنانی چون سیدول، اسکات پارکر یا کلینت دمپسی از ترکیب باتجربه‌ای در لیگ برتر برخوردارید. با این همه اوضاع تیم‌تان آن طور که باید خوب نیست.

در این فصل دوران دشواری را سپری می‌کنیم. با این همه در فوتبال چنین روزهایی وجود دارد. گاهی اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود و متاسفانه امسال برای ما از آن سال‌هاست. اغلب نشان دادیم می‌توانیم فوتبال خوبی را بازی کنیم. باید همچنان سخت کار کنیم، دست از تلاش برنداریم و تا جایی که می‌توانیم امتیاز جمع کنیم.

دریافت 48 گل در بازی‌های گذشته فولام را به دومین تیم دریافت‌کننده بیشترین گل‌های خورده بدل کرده است. این موضوع را چطور توضیح می‌دهید؟

همیشه جزییاتی هست که نمی‌توان آنها را توضیح داد و با هم جور در نمی‌آید. ما در لیگ برتر به خاطر همین جزییات تاوان می‌دهیم. باید روی آنها کار کنیم. وقتی تیم یک ثانیه مراقب نباشد آن وقت بازیکنان حریف از آن استفاده کرده و گلزنی می‌کنند. نباید اجازه بدهیم این اتفاق رخ بدهد. ما بسیار ساده گل می‌خوریم. هیچ کار دیگری جز ادامه کار و تلاش از ما ساخته نیست و این که به اشتباه‌هایمان نگاه و تلاش کنیم تا بهتر شویم.

شاید برای شما بسیار خوب باشد که هفته آینده رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌شود و لیگ برتر با وقفه روبه‌رو خواهد بود.

بله، ولی دو روز بعد دوباره لیگ برتر از راه می‌رسد. ما یکشنبه در جام حذفی بازی داریم و سه‌شنبه باید برابر سوانسی به میدان برویم. این کار آسانی نیست ولی باید تلاش کرده و در تمام طول هفته کار کنیم. جام حذفی هم رقابت مهمی است و می‌خواهیم در این رقابت هم پیروز باشیم.

بازی‌های آتی شما برابر سوانسی،‌ ساوتهمپتون و منچستریونایتد هستند. به این ترتیب بازی‌های سختی را در لیگ برتر پیش رو دارید؟

بله، البته. در لیگ برتر فقط بازی‌های دشوار وجود دارد. ما در بازی با ساندرلند هم این نکته را به خوبی دیدیم. مسابقه‌ای که بسیاری فکر می‌کردند ما در خانه باید ساندرلند را شکست دهیم ولی همان طور که گفته شد تیم باید در هر مسابقه تمام تلاش خود را بکند. وقتی تیم این کار را نکند بدیهی است که از حریف عقب افتاده و شکست می‌خورد.

10 تیم انتهایی جدول پنج امتیاز با یکدیگر فاصله دارند. آیا تا پایان فصل رقابت دشواری در جریان خواهد بود؟

البته. فکر می‌کنم هر تیم باید برای رسیدن به هر امتیاز مبارزه کند. ما هم باید همین کار را بکنیم. کار راحتی نخواهد بود.

بازی برابر لیونل مسی در جام جهانی چقدر شما را هیجان زده می‌کند؟

بدیهی است که تیم و هر بازیکنی از همگروهی با آرژانتین خوشحال می‌شود. با این همه ابتدا باید بازی‌های زیادی را در لیگ برتر انجام بدهیم که تمرکزم باید روی آن بازی‌ها باشد. همه تلاشم را خواهم کرد تا فولام فصل آینده را هم در لیگ برتر سپری کند. در حال حاضر این موضوع بسیار مهم‌تر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها