کد خبر: ۲۰۰۴۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام روحاني در دومين حضور خود در يكي از پراهميت‌ترین اجلاس‌هاي جهاني بعد از مجمع عمومي سازمان ملل،‌ سعي داشت با سخنراني و ابزارهاي تبليغاتي خود و تيم ديپلماسي همراهش تجار و بازرگانان خارجي را تشويق به حضور در ايران و سرمايه‌گذاري در كشورمان كند.
به گزارش پایگاه 598، از نگاه رسانه‌های حامي دولت، سفر به داووس يعني سفر به سوييس براي شركت در اجلاس مجمع جهاني اقتصاد بسيار موثر و اثربخش بوده است. در اين اجلاس جدا از حضور رئیس‌جمهور ايران كه بسيار قابل توجه به نظر می‌رسيد، ‌اين حضور و اهدای جايزه به شيمون پرز از سوی مسؤولان اين مجمع بود كه بيش از سایر اخبار، داووس ۲۰۱۴ را خبرساز كرد. با این حال از نگاه ناظران داخلی اکنون این موضوع مطرح است که حضور رئیس‌جمهور در اين اجلاس در بين تجار و بازرگانان آمريکايي و اروپايي، چه دستاوردي براي ايران داشت؟

به گزارش «وطن امروز»، رسانه‌های آمریکايي معتقدند صرف حضور روحاني در اين اجلاس مهم است اما او نتوانسته با سخنراني خود و با زبان و لحن نرمش، تجار خارجي را به ايران بكشاند چرا كه آمریکا هنوز چراغ سبز لازم را در اين باره به جهان نشان نداده است. نشريه فارين پاليسي در اين باره نوشت: ايران سعي داشت در داووس بازار خود را دوباره به روي كشورهاي غربي بگشايد. رئیس‌جمهور ايران حسن روحاني در اجلاس داووس با اين شعار شركت كرده بود كه بگويد ايران فرصت نخست و مهم سرمايه‌گذاري و تجارت در جهان است. تجار و بازرگانان حاضر در داووس با وجود اينكه دوست دارند به اين بازار نگاهي بيندازند اما به نظر می‌رسد تمايل زيادي براي آغاز فعاليت‌های بازرگاني خود با اين كشور ندارند. روحاني در مجمع جهاني اقتصاد در داووس پيامي شسته و رفته و محكم به تجار و بازرگانان دنيا ارائه داد و آن را به طور پيوسته در جلسات خصوصي با مديران و سرمايه‌داران تكرار كرد. روحاني در سخنراني خود در روز پنجشنبه گذشته تاكيد كرد كساني كه به ايران بيايند «شاهد زمينه‌های گسترده‌اي براي سرمايه‌گذاري خواهندبود».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها