أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۰۸۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
در نود اين هفته توضيحات عابديني درباره آخرين وضعيت داماش و بحث نسبتا مفصلي درباره بازي خشن تيموريان محور اصلي برنامه بود.

برنامه نود اين هفته، روز نسبتا آرامي را پشت سرگذاشت. بخش‌هاي زير مهم ترين قسمت‌هاي اين برنامه بودند.

* تيموريان

در بخشي از اين برنامه درباره خشونت آندرانيک تيموريان در بازي‌هاي اخير استقلال صحبت شد. در اين بخش صحنه‌هاي مشابهي را شبيه ضربه‌اي که تيموريان به عشوري در ديدار ذوب آهن و استقلال زد به نمايش گذشته شد. در اين نمونه‌ها مواردي شبيه يکي از بازيکنان استوک سيتي بود که آن بازيکن با سه جلسه محروميت روبه‌رو شد. همچنين بازيکن سلتيک، ويلسون به دليل ضربه با آرنج به صورت بازيکن حريف، دو جلسه محروم شد. همچنين بن تاچر بازيکن منچستر سيتي به دليل حرکتي مشابه با 8 جلسه محروميت روبه‌رو شد. در صحنه‌اي ديگر دروسي در بازي رم و شاختار با ضربه آرنج به صورت سرنا زد و با سه جلسه محروميت روبه رو شد. همچنين فرديناند مدافع منچستر يونايتد به دليل صحنه‌اي مشابه در بازي با هال سيتي با چهار جلسه محروميت مواجه شده است.

پس از اين کليپ ميرشاد ماجدي روي خط اين برنامه آمد و در واکنش به مسائل مطرح شده درباره تيموريان گفت: حرکت غيرورزشي از سوي باشگاه استقلال محکوم است. فراموش نکنيد صحنه تيموريان به گونه‌اي است که توپ در آن منطقه از بازي هست. تيموريان يک بازيکن با شخصيت است. او سرمايه ما در جام جهاني است. متاسفانه برخي مسائل در داربي بزرگ نمايي شده و اين روند ادامه دار است.

او افزود: من مي‌خواهم بگويم که در بازي‌هاي ديگر هم مواردي مشابه انجام مي‌شود ولي تا اين حد بزرگ نمايي نمي شود.

در اين هنگام فردوسي پور در مقام پاسخ برآمد و اظهار کرد: ما هميشه اين مسائل را پوشش داده‌ايم، نمونه بارزش هم صادقيان. بهتر است خود باشگاه‌ها با اين موارد برخورد کنند تا مثل بازي داربي نشود و صادقيان که بازيکن جوان و با آتيه‌اي است، با لگد شکم اکبرپور نزند.

ماجدي هم در پاسخ بيان کرد: من مي‌گويم ضربه تيموريان در حين بازي بوده است. شما به صادقيان اشاره کرديد و گفتيد او بي تجربه است اما آندو همان کسي است که پروانه را از چمن بيرون انداخته و با دست شکسته براي تيم ملي بازي کرده است. متاسفانه آنقدر روي اين مسئله زوم کرده‌ايم که او درحال فراموشي فوتبال خودش است.

* مهمان ويژه

مهمان اين برنامه، اسماعيل شريفات بود. او از شروع فوتبالش در فوتبال گفت و در پاسخ به سوالي درباره شبهات ديدار استقلال اهواز و فولاد و اينکه گفته مي‌شده او و يک نفر ديگر در آن ديدار غش کرده بوده‌اند، گفت: فکر مي‌کنم اين ماجرا مال سال 87 بود. اکثر بازيکنان ما آنفولانزا گرفته بودند و نمي‌شد بازي کنم اما دوست داشتم به ميدان بروم و تا دقيقه 30 هم بازي کردم. رضا معقولي در دقيقه 94 گل زد و بلافاصله داور سوت پايان بازي را زد و من هم آنقدر خسته بودم روي زمين دراز کشيدم. جالب است که بازي فولاد و شاهين، يکي از بازيکنان قديمي اين تيم هم دچار همان حالت شد.

او درباره حضورش در استقلال تهران هم صحبت کرد و افزود: وقتي در داربي گل زدم و مجيدي بازوبند را به من داد، به نوعي او جايزه به من داد. او به من گفته بود اگر به پرسپوليس گل بزني، در هر دقيقه‌اي هم که باشد، من بازوبند کاپيتاني را به دست تو مي بندم. شايد با اين کارش مي خواست بگويد ما همه همدل هستيم. من به او هميشه مديونم.

اين مهاجم سابق استقلال درباره جداييش از اين تيم بيان کرد: وضعيت استقلال معلوم نبود و فتح الله زاده هرروز استعفا مي‌داد و کسي به دنبال کار من نبود. من با چند تيم مذاکره کرده بودم و به فولاد رفتم. فکر مي کنم چون آنها به من زنگ نزدند، خودشان مرا نمي خواستند.

او در پايان با تمجيد از تيمش ابراز اميدواري کرد که در اردوي تيم ملي براي جام جهاني حاضر باشد.

* داماش

امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش درباره وضعيت اين تيم روي خط اين برنامه آمد و گفت: ناظمي مربي جوان خوبي است. با توجه به شرايط ما هم بيشتر از اين نمي شد توقعي داشت. ما مجبوريم در بحران‌ها تغييرات ايجاد کنيم. متاسفانه با توجه به شرايط ما، کسي حاضر نمي‌شود به ما کمک کند. من حتي به جهانپور هم پيغام دادم اما ايشان گفته که حتي فکر نمي‌کند که بتواند يک درصد هم به تيم کمک کند. ما حتي پول يک اردو در نيم فصل را نداشتيم.

او در پاسخ به اين سوال که آيا الان واقعا نظرمحمدي سرمربي داماش است يا او، بيان کرد: خدا قوت به شما که از زمان استانکو شما اين حرف را مي‌زنيد. آقاي ناظمي اختيار تام در تيم داشت. البته اختلاف نظر با او داشتم. مثلا مصطفي حاجتي سنگين بود اما ناظمي مي خواست کاردوست و مهدوي را بيرون بکشد. البته ناظمي مربي جواني است و توقعي از او در اين موارد نداشتم.

مديرعامل داماش افزود: ناظمي به من هميشه اطلاع مي‌داد که چه بازيکني را در ترکيب گذاشته است. ما امروز پول نداريم و هيچ مربي بزرگي حاضر نمي شود بدون پول براي ما کار کند. من براي استيلي و منصوريان پيغام فرستادم اما قبول نکردند. خواستم مظلومي را بياورم اما يک جو سنگين عليه‌اش امروز ايجاد شد و نشد که اين کار را بکنيم با اين حال ان‌شاءالله تيم را در ليگ برتر نگاه مي داريم.

پس از اظهارات عابديني، افشين ناظمي روي خط اين برنامه آمد و گفت: من چيزي را که مي بينم و تشخيص مي دهم را انجام مي دهم. درجلسات فني آقاي عابديني شرکت مي کرد و نظراتش را ارائه مي‌داد. اصلا چنين چيزي نيست که ما بخواهيم مهدوي را تعويض کنيم.

در اين زمان عابديني روي خط آمد و گفت: سراواني به من گفته بود که ناظمي گفته مهدوي تعويض شود. حالا چون شما مي گوييد اين حرف را نزديد، به راست‌گويي شما اعتقاد دارم و قبول مي کنم. اما شما قبول داريد که تعويض کاردوست اشتباه بود؟

ناظمي در پاسخ گفت: او خسته بود. ما امسال با تمام سختي‌ها کار را شروع کرديم. اول فصل را با کمبود به خاطر شهرمان تحمل کرديم. از آقاي عابديني بخاطر مصاحبه‌هاي اخيرش کمي دلخورم. ما به عنوان يک شهروند رشتي دعا مي کنيم تا اين تيم موفق شود.

عابديني در پايان اظهار کرد: من از شما متشکرم و البته دلخوري شما را هم قبول دارم.

* داوري

علي خسروي کارشناس داوري در اين برنامه درباره ديدارهاي هفته گذشته صحبت کرد. او درباره ديدار نفت تهران و سايپا اعتقاد داشت که يک پنالتي به اشتباه در اين ديدار براي سايپا اعلام شده است. اما اين کارشناس داوري درباره قضاوت ديدار راه آهن و تراکتورسازي در جام حذفي بيان کرد: جز گلي که راه آهن به ثمر رساند و به اشتباه پذيرفته نشد، کليه تصميمات داور صحيح بود.

او همچنين درباره ديدار ذوب آهن و استقلال در رقابت هاي حذفي گفت: بايد تيموريان به دليل خطاي شديد روي عشوري اخراج مي‌شد و البته پنالتي ذوب آهن هم اشتباه بود.

خسروي درباره داوري ديدار ملوان و تراکتورسازي گفت: صحنه‌اي که منجر به گل ملوان شد، بايد ابتدا براي اين تيم يک ضربه پنالتي اعلام مي شد. همچنين يک پنالتي ديگر بايد به سود ملوان اعلام مي شد و البته مازيار زارع نيز از ملوان بايد اخراج مي‌شد.

او درباره ديدار فولاد و مس هم معتقد بود يک آفسايد به اشتباه به ضرر فولاد اعلام شده است. خسروي گفت: اگر داور در اين صحنه آفسايد اعلام نمي‌کرد، فولاد احتمالا دومين گلش را به ثمر مي رساند.

اين کارشناس داوري درباره ديدار پرسپوليس و فولاد هم اعتقاد داشت که دو بازيکن از فولاد بايد در اين ديدار اخراج مي شدند.

خسروي درباره داوري ديدار فجرسپاسي و راه آهن معتقد بود کليه تصميمات داور صحيح بوده است. او همچنين درباره داوري ديدار مس و نفت تهران هم اعتقاد داشت يک پنالتي بايد به سود طرفين اعلام مي شد.

* نظرسنجي

نظر سنجي اين هفته برنامه نود انتخاب بهترين گل دو ماه اخير فوتبال ايران بود که در نهايت گل محمدرضا خلعتبري به ملوان با 35 درصد از آرا از مجموع کمتر از دو و نيم ميليون راي، مقام نخست را به خود اختصاص داد.

* نکات خاص

-از مجيد تشرفي، پيشکسوت فوتبال که به تازگي به ديار باقي شتافته است، گزارشي کوتاه پخش شد.

- کليپي از اقدامات و فعاليت هاي رويانيان در پرسپوليس به نمايش گذاشته شد. پس از آن مصاحبه‌اي چند دقيقه اي از رويانيان پخش شد که در آن گفت: آنچه اکنون چيده شده است، همان چيزي است که دو، سه ماه روي آن کار شده است. در اين دو، سه ماه خيلي به ما لطمه وارد شد. مديران غيرفوتبالي در فضاي فوتبال خفه مي‌شوند. من ديگر به فوتبال برنمي‌گردم. تجربه‌اي تلخ را پشت سر گذاشتم. همه را به خدا مي‌سپارم ولي بيش از دو سال مرا آزار دادند و اذيت کردند و نمي‌دانم دليل کارشان چه بود. گودرزي با فتح الله‌زاده همان اول کار يک ساعت و نيم جلسه داشت اما هيچگاه با من جلسه نگذاشتند. اين نشان مي‌دهد که يک جرياني وجود داشته است. آن عده که جريان ساخته بودند، با يک دستگاه دولتي جلسات مکرر داشتند و مي‌گفتند 60 ميليارد تومان رويانيان بدهي بالا آورده است. اين درحاليست که ما 5 ميليارد بدهي داشتيم و 50 ميليارد درآمد زايي کردم. اين درآمد را 17 ميلياردش را از اسپانسر لباس گرفتم، 7 ميليارد دولت داد، 11 ميليارد از شرکت‌هاي خدماتي، ترانسفر و برگشتي پول دنيزلي 5 ميليارد تومان و مسائلي شبيه به اين. اجاره درفشي فر را هم اضافه کنيد. من مسئوليت اين حرف ها را مي پذيرم و هرکس حرفي دارد، مخلصش هستيم.

- در بخشي از برنامه، کليپي از شيرجه‌هاي نيلسون براي ضربات پنالتي به نمايش گذاشته شد که نيلسون از 11 پنالتي اي که به سمت دروازه اش زده شده است، تنها سه پنالتي را در جهت موافق پريده است و هشت پنالتي ديگر را در جهت مخالف توپ پريده است.

- پخش کليپي از آخرين وضعيت احمدرضا عابدزاده و گلايه‌هاي او از بي توجهي‌اي که به امثال او مي‌شود، بخشي ديگر از برنامه شب گذشته نود بود.

- در بخشي از اين برنامه، به حضور دو، سه نفر در تيم پيشکسوتان استقلال اشاره شد که سابقه بازي به مدت حتي يک دقيقه هم در اين تيم را نداشتند.

- پخش گزيده اي از ديدار تيم هاي فوتسال دبيري تبريز و گيتي پسند اصفهان قسمت پاياني برنامه نود بود.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها