کد خبر: ۲۰۲۳۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
عضوکمیسیون‌فرهنگی و نماینده مردم‌تهران درگفتگو با پایگاه۵۹۸:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی یک مقام عالی رتبه کشور اعلام انصراف می دهد این بسیار بد است یعنی آیا شما ثبت نام کرده بودین که حال انصراف می دهید؟ مسئول دولتی یا هر شخصی که بالاتر از 2میلیون تومان حقوق می گیرد آیا این نیازی به یارانه و سبد کالا دارد؟ تمام کسانی که حقوق بگیر دولتند و سقف حقوق آنها بالاست نیازی به دریافت یارانه و سبد کالا ندارند.
بیژن نوباوه نمایند مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص نحوه توزیع سبد کالا توسط دولت اظهار داشت: دولت آمار صحیح و درستی ندارد اگر می خواستند چنین کاری را انجام دهند از طریق کارتهای یارانه پرداخت می کردند. اگر کارگران و خبرنگاران سبد کالا نگیرند پس چه کسانی می گیرند مثلا در رسانه ما 5نفر سبد کالا گرفته اند و 5نفر نگرفته اند چه دلیلی در این بین وجود دارد که برخی بگیرند و برخی نگیرند همه اینها نشان دهنده این است که دولت مطالعه خوبی در این زمینه انجام نداده است.

وی در ادامه افزود: اشکال بعد این که نوع اجناسی که در سبد گذاشته شده چرا باید از جنس خارجی استفاده شود وقتی این جنس به وفور در داخل تولید می شود.



نماینده مردم تهران ضمن تقدیر از زحمات کشیده توسط دولت در این خصوص گفت: البته دولت زحمت زیادی در این بین کشیده و جای تقدیر هم دارد ولی بهتر از این هم میشد کار را انجام داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده فکر می کنم الگوهایی که دولت جهت توزیع سبد کالا درابتدا مطرح کرد الگوی صحیحی نبود و درحال حاضر هم شاهد حذف برخی از آنها هستیم و در این بین هم معاونت مطبوعاتی اعلام کرده این سبد در شأن خبرنگاران نیست خوب ایشان بفرمایند چه چیزی در شأن خبرنگاران است همان را بدهید اگر هم می خواهید چند برابر این سبد را بدهید خوب این کار را برای خبرنگاران انجام دهید.

نوباوه با تأکید بر اینکه مشکلات بوجود آمده در نحوه و شکل توزیع دال بر نبود آمار صحیح در کشور است عنوان کرد: حتی این دهک هایی که مطرح می شود خودشان هم نمی دانند معنی آن چیست. و مشخص نیست و سبد کالا شامل حال چه کسانی می شود و شامل چه کسانی نمی شود.

وی در ادامه گفت : وقتی یک مقام عالی رتبه کشور اعلام انصراف می دهد این بسیار بد است یعنی آیا شما ثبت نام کرده بودین که حال انصراف می دهید؟ مسئول دولتی یا هر شخصی که بالاتر از 2میلیون تومان حقوق می گیرد آیا این نیازی به یارانه و سبد کالا دارد؟ تمام کسانی که حقوق بگیر دولتند و سقف حقوق آنها بالاست نیازی به دریافت یارانه و سبد کالا ندارند. دراین شرایط یارانه و سبد کالا باید به اعضای کمیته امداد و بهزیستی و کارگران و کارمندان با حقوق زیر 800 هزار تومان حقوق پرداخت شود.

نوباوه تأکید کرد: یارانه و سبد کالا حق مردم مستضعف است و پرداخت ها باید به کسانی باشد که واقعا ندارند و در این بین یک نگاه منطقی وجود ندارد. یارانه ها و سبد کالا می تواند هدفمند بین افراد واجد شرایط توزیع شود.

وی در پایان گفت: مابقی یارانه ها باید برای بهداشت ودرمان و تولید و تأمین اجنماعی و آموزش هزینه شود ولی درست هزینه نمی شود و پیشنهاد مجلس به دولت این بوده که در این خصوص بررسی منطقی صورت بگیرد، ولی فکر میکنم پرداخت و عدم پرداخت [سبد کالا] جنبه سیاسی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
به یاد آوریم روزی که دولت تدبیر دولت عدالت خواه را دولت گدا پرور نامید .
یادتان می آید عده ای یارانه نقدی را گدا پروری میخواندند.
آری این دولت ، دولت گدا پرور نیست ؟؟؟؟
مردمی که در صف گرفتن سبد کالا ایستاده اند . ...

دولت تدبیر و امید دولت گداپرور نیست ب...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
من تعجبم از مجلس به خصوص از آقای مطهری است که چرا در این زمان سکوت نموده اند ولی اگر در زمان احمدی نژاد یک دهم این اتفاق افتاده بود رئیس جمهور استیضاح شده بود
پاسخ
آشنا
ROMANIA
۰۲:۰۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
آیا حاضرید برای ادای فریضه امربه معروف و نهی از منکر این نامه را انتشار دهید؟
http://yeknameh.blogfa.com/
پاسخ
راستگو
-
۱۱:۵۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
نوباوه=598
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
بله باید نحوه توزیع چه از نظر مشمولان دریافت کالا و چه طرز دریافت و همچنین کالاهای خارجی اصلاح میشد و باید بشود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها