کد خبر: ۲۰۴۲۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

نرم افزار چند رسانه اي بيداري اسلامي با بخش هاي مختلف؛ ويژه موضوع  بيداري اسلامي به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي توليد شد.

به گزارش رجانيوز، مقدمه اين نرم‌افزار به قلم دكتر علي‌اكبر ولايتي كه دبیر اجلاس بین المللی بیداری اسلامی است، نوشته شده و علاوه بر آن، مواردي از جمله "امام خميني و بيداري اسلامي در كلام رهبر"، "انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه"، "بيداري اسلامي عامل تهديد قدرت هاي بزرگ سلطه‌گر"، "ترفندهاي استكبار در مقابله با بيداري اسلامي رهبر انقلاب اسلامي"، "بيداري اسلامي و مسئله فلسطين"، امريكا وبيداري اسلامي"، "ايستادگي و استحكام جمهوري اسلامي ايران عامل بيداري مسلمين"، "پيام‌هاي بيداري بخش رمز بيداري اسلامي"، "نقش فرهيختگان جهان اسلام در بيداري اسلامي"، "بيدارباش رهبر انقلاب اسلامي به مصر و ملل منطقه به همراه كليپ هاي مختلف با موضوع بيداري اسلامي" و "فيلم بيانات رهبر معظم انقلاب در اولين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي" در اين نرم‎افزار گنجانده شده است.

متن كامل مقدمه ولايتي بر اين نرم‌افزار در ادامه آمده است:

«كشورهاي اسلامي و مستضعفان جهان قدرت اسلامي خود را بيابند و از عربده هاي شرق و غرب و وابستگان و تفاله هاي آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالي و اتكال به قدرت اسلام و ايمان بپاخيزند و دست جنايتكاران را از كشورهاي خود كوتاه نمايند.» امام خمینی(ره)

ناپلئون در سال 1798 به مصر حمله کرد و روسیه در سال 1803 ایران را مورد تجاوز قرار داد. در سال 1805 بریتانیا با ساخت 500 موتور کشتی بخار سلطه خویش را بر آبهای دنیا آغاز کرد.

اینها و سایر تحرکات غرب، از این دست، آغازی برای تجاوزات استعمارگران به جهان اسلام و به غارت بردن منابع ثروت مسلمانان شد.

در سال 1857 پس از سرکوب قیام مسلمانان به پا خاسته پنجاب توسط عوامل کمپانی هند شرقی آخرین پادشاه مسلمان گورکانی هند، بهادرشاه ظفر، از سوی انگلیس به برمه تبعید شد و انگلیس پس از سه قرن نفوذ مزوّرانه در هند با پوشش تجاری کمپانی هند شرقی، رسما هند را تحت الحمایه خویش اعلام کرد و تا سال 1947 که سال پیروزی مبارزات مردم هند و کسب استقلال هند و پاکستان است به مدّت 90 سال شبه قاره عظیم هند را تحت سلطه کامل خود داشت.

مسلمانان آسیای جنوب شرقی مدت طولانی تحت استعمار هلند، پرتقال، اسپانیا و انگلیس بودند. فرانسوی ها بر کشورهای تونس، الجزایر و مراکش استعمار خویش را برقرار کردند. در ایران و عثمانی، قفقاز و ماوراءالنهر و خوارزم و افغانستان نفوذ غیرمستقیم و مستقیم روس و انگلیس و تاحدودی فرانسه حاکم بود.

جزیره العرب به تیول انگلیس درآمد پرتقال و انگلیس و فرانسه و هلند و ایتالیا و اسپانیا تقریبا کلّ مناطق افریقا اعم از مسلمان نشین و غیر آن را تحت سلطه و استعمار خویش درآوردند.

در چنین شرایطی، مسلمانان در تمامی مناطق اشغالی به مقاومت برخاستند و هر روز دامنه این پایداری گسترده تر و عمیق تر شد تا بدین غایت رسید.

اطلاق بیداری اسلامی به این خیزش کاملاً معنادار و این اصطلاح کاملاً با مسمّی است زیرا اگر غفلت حکومت ها و متفکرین جوامع اسلامی نبود، بیگانگان این طور به سرنوشت مسلمانان مسلّط نمی شدند.

بنابراین یک معنای این اصطلاح بیدار شدن از خواب غفلت و به خود آمدن است. به خود آمدن یعنی به خویشتن اسلامی خویش بازگشتن که در حقیقت به معنای احیای ارزش های اسلامی است. عثمان دان فودیو معلم نیجریه ای در غرب افریقا، امیر عبدالقادر در الجزایر، عمر مختار در لیبی، محمد عبده و حسن البنا و سید قطب و محمد غزالی در مصر، عبدالرحمن کواکبی در شام، رهبران تنظیمات در عثمانی، شیخ شامل داغستانی در قفقاز، باسمه چی ها در ماوراءالنهر، سید احمد خان، شاه ولی الله دهلوی، ابوالکلام آزاد، علامه اقبال و محمد علی جناح در شبه قاره، شیخ محمد حسین آل کاشف الغطاء در عراق، عزالدین قسام و حاج امین الحسینی در فلسطین و سید محمد مجاهد اصفهانی، میرزا محمد حسن شیرازی، میراز محمد تقی شیرازی، حاج ملا علی کنی، شیخ فضل الله نوری، آخوند خراسانی، محمد حسین نائینی، سید جمال الدین اسدآبادی، سید حسن مدرس و آیت الله کاشانی از ایران نمونه هایی از بزرگان جهان اسلام هستند که در برابر استعار بپاخاستند و برای مدتی پرچم بیداری اسلامی را بدوش کشیدند لیکن نقش امام خمینی و سهم ایشان در ایجاد موج جدید بیداری اسلامی بسیار متفاوت از دیگران بوده است.

ایشان با ژرف نگری و روشن بینی غیرقابل باوری، ریشه های بیماری مزمن عقب ماندگی جهان اسلام را کشف و نسخه ای بی بدیل برای شفای این مرض کهنه ارائه فرمود که باید گفت نسخه ای کاملاً الهی بود که نه تنها آن بیماری را ریشه کن کرد بلکه ظرفیت های نهفته این بیمار شفایافته را در جهت تقویت قوای دفاعی وی کشف کرد. در این نسخه نویسی چند اصل رعایت شده است:

1-  بازگردانیدن هویت اصیل اسلامی به مسلمانان و مقابله با هرگونه خودباختگی

2-  ریشه کن کردن استبداد

3-  قطع دست استعمار و صهیونیسم

4-  بازگردانیدن اعتماد به نفس و خودباوری به مسلمانان بخصوص ملت مسلمان ایران تحت این عنوان اختصاری ولی پر مغز که" "ما می توانیم"

5-  پافشاری بر اصول اسلامی و ردّ هرگونه گرایش التقاطی و تسامح و تساهل در ارزش های دینی

6-  به صحنه آوردن همه مردم و ترغیب آنها به مقاومت صلح جویانه و پرهیز از خشونت هر چند که توسط حکومت های مستبد و عوامل استبداد به گلوله بسته شوند.

7-  مراقبت و حفظ جوهره فرهنگی و اعتقادی انقلاب اسلامی

8-  صدور فرهنگ انقلاب به دیگر نقاط جهان

9-  حمایت از تفکر و حرکت های اسلامی دیگر کشورها

10- اصلی - فرعی کردن اهداف مبارزه در بستری از وحدت اسلامی، استبداد و استعمار ستیزی

11- تأسیس حکومت براساس مردم سالاری دینی و ولایت فقیه

از عنایات خاصه الهی این بود که خلف صالح حضرت امام (ره)، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای همان راه امام را با صلابت پیش گرفتند و ادامه دادند.

از شگفتی ها این است که در آغاز رهبری ایشان شاهد فروپاشی شوروی سابق و اردوگاه شرق از یک طرف و حمله اول آمریکا به عراق از سوی دیگر بودیم.

ماجرای 11 سپتامبر و متعاقباً اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا و حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و غزه و اخیراً آغاز امواج جدید بیداری اسلامی در جهان عرب که هرکدام به جای خود حادثه ای بزرگ در تاریخ معاصر اسلام و جهان است، در زمان رهبری حضرت ایشان رخ داده است. فشار غرب برای متوقف کردن ایران در امر فناوری هسته ای و به‌دنبال آن تحریم های اقتصادی همگی در همین دوره بوده است. مدیریت بسیار قوی ایشان در بحران های مزبور که باید مسئله هدفمند کردن یارانه‌ها و رها کردن ایران از اقتصاد دولتی را هم به آنها اضافه کرد، مدیریتی مثل زدنی در تاریخ ایران و جهان اسلام است.

علی‌رغم مشکلاتی که سلطه جویان جهانی که دشمنی ریشه ای با اسلام و جمهوری اسلامی دارند بر جهان اسلام و ایران تحمیل کرده اند، از آغاز امواج جدید بیداری اسلامی در کشورهای عربی، ایشان رأساً هدایت افکار عمومی ایران و جهان اسلام را برای حمایت از این امواج بیداری و جلوگیری از انحراف آنها به عهده گرفته اند و با موفقیت آن را به پیش می برند. مجموعه حاضر فراهم آمده از سخنان ایشان در تبیین و حمایت و هدایت این تحول مبارک است که توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری منتشر می شود که کاری ارزشمند می باشد.

به گزارش رجانيوز، علاقه مندان براي تهيه اين نرم افزار كه "نشر نهضت نرم افزاري" وابسته به مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي (دفتر حفظ ونشرآثارحضرت آيت الله العظمی خامنه اي (مدظله العالي)) با همكاري گروه نرم‌افزاري آسمانه آن را توليد كرده است، مي توانند با شماره تلفن‎هاي 02166410649 و 09195593732 تماس بگيرند و يا به پست الكترونيكي BOOK@KHAMENEI.IR پيام ارسال كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها