کد خبر: ۲۰۶۵۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
حجت الاسلام صالحی منش:
استاندار قم گفت: ابراهیم حاتمی کیا با تقدیم فیلم خود به فیلم شیار 143 ایثار هنرمندانه را به نمایش گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش شامگاه جمعه در اختتامیه دومین جشنواره فیلم فجر استان قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکریم که سی و دومین جشنواره فیلم فجر با رونق و پویایی خاص و با شایستگی در استان قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سینمایی در عرصه جهانی نداشتیم ابراز داشت: غالب فیلم‌هایی که در قبل از انقلاب ساخته می‌شد کپی برداری از فیلم‌های هندی و ترکی بود اما شاهدیم که امروز ایران بزرگترین تولید کننده فیلم در منطقه است که در اکثر جشنواره‌های جهانی شاهد درخشش فیلم‌ها و بازیگران ایرانی هستیم.

استاندار قم تاکید کرد: با بهم آمیختگی سینما و دین شاهد تاثیرگذاری بیشتر فیلم‌ها خواهیم بود که در این راستا حوزه علمیه باید با درک واقعی از محدودیت‌ها و قواعد هنرهای نمایشی و موسیقی و همچنین هنرمندان با نگاه تحلیلی علمای دین و مراجع تقلید آثار هنری خود را خلق کنند چرا که در این صورت شاهد تولید آثار بی نظیر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه باید بستر لازم را برای دوره‌های فیلم نامه نویسی فراهم کند و سینما نیز باید از حوزه علمیه مطالبه جدی داشته باشد.

مطالبه ما از سینما و حوزه علمیه مطالبه ویژه‌ای است

حجت الاسلام صالحی منش، با بیان اینکه هنرمندان باید در راستای ساخت آثاری با موضوعاتی همانند خانواده و تربیت فرزندان تلاش کنند، افزود: با توجه به حجم فیلم‌های ماهواره‌ای مطالبه ما از سینما و حوزه علمیه مطالبه ویژه‌ای است و امیدواریم در آینده شاهد تولیدات ارزشمندی در این زمینه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم "شیار 143" به کارگردانی خانم آبیار ابراز داشت: این دو فیلم مورد استقبال ملت ایران واقع شد که از این عزیزان به خاطر ساخت چنین فیلم‌هایی تشکر می‌کنم.

حاتمی‌کیا پدرانه سینمای دفاع مقدس را مدیریت کند

استاندار قم با بیان اینکه ابراهیم حاتمی کیا با تقدیم فیلم خود به فیلم شیار 143 ایثار هنرمندانه را به نمایش گذاشت، افزود: ایشان امروز نیز به خادمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نائل آمدند و برگ ذرین دیگری از صفحه زندگی خویش را ورق زدند.

حجت الاسلام صالحی منش به حاتمی کیا توصیه کرد تا وارد جریان‌های سیاسی نشود و پدرانه سینمای دفاع مقدس را مدیریت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها