کد خبر: ۲۰۸۴۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
در هفته‌ای که گذشت مشخص شد خیابانی در شهر تهران ۳۵ سال میزبان یک میهمان ناخوانده بوده است و نام «سلیمان بهبودی» یکی از مهره‌های مهم واسطه رضاخان با انگلیسی‌ها سال‌ها بر روی خیابان‌ معروف شهر تهران جا خوش کرده بود.

به گزارش پایگاه 598 ، سرویس فضای مجازی فارس در نظر دارد تا خبرسازترین «چهره‌های» هفته گذشته را تحت عنوان بسته خبری «سیاه سفید خاکستری» به مخاطبان خود معرفی کند.

با ما همراه باشید با چهره‌های هفته گذشت:

 

*سوء استفاده هفته!

«الان یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم»؛ اینکه چه کسانی مفتخر به دریافت لقب تندرو و بی‌ترمز از سوی علی‌اکبر ناطق‌نوری شده‌اند هنوز مشخص نیست و به محض مخابره حتماً اطلاع‌ رسانی می‌شود؛ تا آن روز باید گفت جناب ناطق نوری بهتر نیست در هنگام نامگذاری روی افراد بیشتر دقت شود تا خدایی ناکرده برداشت‌های غیر صورت نگیرد؟

شاید بهترین جمله در این خصوص جمله حسین شریعتمداری باشد که هفته گذشته در نقد این اظهارات گفت: جناب ناطق! «سوء استفاده غریبه‌ها از دوست تلخ است».

 

*میهمان ناخوانده هفته!

در هفته‌ای که گذشت مشخص شد خیابانی در شهر تهران 35 سال است که میزبان یک میهمان ناخوانده شده؛ میهمانی که کسی تاکنون وی را نمی‌شناخت، هرچند نام آشنایی دارد.

نام «سلیمان بهبودی» یکی از مهره‌های مهم واسطه رضاخان با انگلیسی‌ها سال‌ها بر روی یکی از خیابان‌های معروف شهر تهران جا خوش کرده بود که در هفته گذشته مقرر شد نام این خیابان تغییر یابد و این میهمان ناخوانده زحمت را کم کند.

 

*دوئل هفته!

این هفته ساده‌لوح ترین رئیس جمهور تاریخ شناسایی و سپس معرفی شد؛ «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا طی تحقیقاتی که در خصوص نوع مدیریت اوباما در خاورمیانه، سیاست‌های اتخاذ شده آمریکا در قبال سوریه و ایران و توافقنامه ژنو داشته است، گفت: «باراک حسین اوباما ساده‌لوح‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ است».

 

*نظریه‌پرداز هفته!

«قبل از انقلاب وضعیت زنان بهتر بود»؛ طرح این موضوع برای نخستین بار، توسط فائزه هاشمی در هفته گذشته به ثبت رسید. وی که به گفته خودش در آن زمان 16 سال بیشتر نداشته از منابع مکتوب و شنیده‌ها برای تحقیقات خود استفاده کرده است که با توجه به نتیجه بدست آمده نیازی به ذکر منبع وی نیست! 

«باید به زمان مشروطه برگردیم» نظریه‌ای دیگر از سوی رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات یا همان فائزه هاشمی؛ خانم نظریه‌پرداز این هفته ما! در اظهاراتی جداگانه با بیان اینکه در زمان مشروطه قانونی برای گرفتن مجوز وجود نداشت، گفت: در آن زمان تنها در اعلانی تصمیم خود را برای انتشار نشریه اعلان می‌کردند که اکنون نیز باید به آن زمان برگردیم. 

 

*تولد هفته

هفته‌‌ای که گذشت سالروز تولد «حسین اسرافیلی» بود؛ اسرافیلی سهم بسزایی در شکل‌گیری شعر انقلاب اسلامی اسلامی داشته و تاکنون آثار متعددی از این شاعر انقلابی نیز منتشر شده است.

به همین مناسبت جمعی از شاعران و اهالی رسانه با حضور در منزل وی، سال‌ها تلاش «حسین اسرافیلی» در زمینه ادب و هنر را پاس داشتند.

 

*آزادی بیان هفته!

یادداشت منتشر شده یک نویسنده در نقد توافق ژنو وی را راهی دادسرا کرد؛ حسین قدیانی با شکایت یک نهاد دولتی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد؛ نهاد دولتی مذکور این مطالب را «اقدام برخلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی» عنوان کرده است.

 

*ناکام هفته!

چهره ناکام این هفته کسی است که خودش نیز می‌داند هرگز به آروزیش نخواهد رسید؛ «من دوست داشتم که هیچ غنی‌سازی و هیچ تأسیساتی در ایران وجود نداشت، اما این بدان معنی نیست که من به این هدف می‌رسم».

وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی در این هفته نیز مجدد از آرزوهایش گفت، آرزوهایی که خود نیز اذعان دارد هرگز برآورده نخواهد شد.

 

*چهره بد هفته

دیدار «آنگلا مرکل» با «بنیامین نتانیاهو» و تصویر جدیدی که توسط نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بر صورت صدر اعظم آلمان نقش بست؛ تصویری که بی‌شباهت به سیبیل معروف هیتلر نیست.

و البته این دیدار تنها به سیبیل هیتلری خانم صدر اعظم در اسرائیل ختم نشد و آنگلا مرکل گفت: «ایران نه فقط برای اسرائیل که برای همه اروپا تهدید است»؛ تا با این اظهار نظر مغرضانه و تغییر چهره به دیکتاتور معروف کشورش، عنوان چهره بد این هفته را به خود اختصاص بدهد.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921207000352#sthash.rQgyybbL.dpuf
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها