أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۸۹۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
نماینده مردم قم در مجلس:
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 93 کل کشور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلاً هم‌خوانی ندارد.
به گزارش پایگاه 598 ، احمد امیرآبادی یکشنبه شب در پنجاه‌ و‌‌ دومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی اظهار داشت: بودجه شهرداری قم تقریبا با بودجه عمومی دولت و کشور مطابقت دارد و در بخشی هم از بودجه عمومی کشور بهتر دیده شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری قم در کل استان و شهر قم بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال 93 کشور برای استان قم با داشتن یک‌میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 6 شهر، یک شهرستان و 220 روستا، تنها 90 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که با تلاشی که صورت گرفت این عدد به 120 میلیارد تومان رسید که البته این رقم نیز جالب نیست و ما جزو استان‌های انتهایی هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه استان قم در پرداخت مالیات رتبه 15 را دارا است، ابراز داشت: در بودجه سال 93 برای قم 350 میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده بود که ما این رقم را در کمیسیون تلفیق به 320 میلیارد تومان کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: بودجه استان قم با این میزان جمعیت و این مقدار کار 120 میلیارد تومان است اما بودجه شهرداری قم به عنوان یک سازمان 850 میلیارد تومان است.

امیرآبادی میزان بودجه شهرداری قم را قابل توجه دانست و گفت: ما به عنوان نماینده مجلس و مسئولان استان باید توجه ویژه‌ای به شهرداری داشته باشیم زیرا هرچه شهرداری در قم کار کند گزارش کاری برای همه مدیران و مسئولان و نمایندگان به شمار می رود.

وی بودجه سال 92 شهرداری قم را هم در بحث عمرانی و هم در بحث جاری قابل قبول دانست و گفت: بودجه شهرداری قم امسال 21 درصد جاری و 79 درصد عمرانی است و انصافا شورای اسلامی شهر قم با تصویب این بودجه کار بزرگی انجام داده است که امیدواریم در اجرا هم این پیش‌بینی تحقق پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تفاوت بودجه عمومی کشور نسبت به بودجه شهرداری قم را در درصد بودجه عمرانی و جاری عنوان کرد و گفت: از 210 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور 150 هزار میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان دولت است و مابقی آن از محل واگذاری‌ها و اوراق مشارکت و اینگونه اعداد و ارقام است.

وی با بیان اینکه بودجه سال 93 کل کشور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلا همخوانی ندارد، تصریح کرد: در سال 93 تنها کاری که خواهیم کرد منابع درآمدی که بیشتر مالیات و فروش نفت است را به بودجه جاری کشور اختصاص می‌دهیم.

امیرآبادی بودجه شهرداری قم را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری اگر در مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف و همچنین استفاده از کالاهای داخلی این گونه سیاست‌ها را پیش‌بگیرند در رابطه با اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی از خود به جای خواهند گذاشت.

وی در رابطه ارتباط با تامین منابع نیز گفت: ما در بودجه عمومی دولت و کشور مسئله سرمایه گذاری را مورد توجه قرار دادیم که من خواهش می‌کنم دوستان شهرداری نیز از ظرفیت بودجه سال 93 کشور استفاده کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 93 در ارتباط با فاینانس پیش‌بینی خوبی شده است، ابراز داشت: شهرداری می‌تواند از ردیفی که برای قطار شهری و قطار پرسرعت گذاشتیم از فاینانس استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد: استقراض بانکی نیز یکی از راه‌های تامین منابع مالی موقت است اما به شرطی که برای کار عمرانی استفاده شود.

امیرآبادی با انتقاد از تصویب تخصیص 20 درصد از ارزش افزوده کلان‌شهرها به روستاها و شهرهای کوچک اظهار داشت: ما پیشنهاد حذف این موضوع را دادیم اما با توجه به تعداد زیاد شهرهای کوچک زورمان نرسید اما باید به این واقعیت توجه داشت که کلان‌شهرهایی مثل قم، تهران و اصفهان باید به گونه‌ای اداره شوند.

وی با اشاره به یکی از احکام بودجه سال 93 کشور مبنی بر عوارض محیط زیست برای شهرهای بالای یک میلیون نفر گفت: این بحث می‌تواند یکی از منابع درآمد شهرداری قم باشد که بیشتر باید در حوزه حمل و نقل عمومی از آن استفاده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی، از معاون استاندار قم خواست تا در این زمینه و برای کمک به شهرداری از ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد و ابراز داشت: اگر امروز به مناطقی همچون پردیسان رسیدگی نشود قطعا در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد بود.

امیرآبادی در پایان از دستگاه‌های نظارتی خواست علاوه بر نظارت بر اجرای درست قانون، به مدیران اجرایی کمک کنند تا با انگیزه بالا به رفع مشکلات مردم بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها