کد خبر: ۲۰۹۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۰
مشرق: تازه‌ترین شماره نشریه امریکن فری پرس، از اختلاس ۱.۲ تریلیون دلاری در جریان لایحه کمک مالی دولت به بانکها در سال ۲۰۰۸ خبر داد.

براساس این گزارش، بیش از یک تریلیون دلار از سرمایه مردم آمریکا به جیب شرکت ها و بانک های این کشور سرازیر شد تا آن ها را از خطر ورشکستگی نجات دهند که هیچگاه به خزانه بازنگشته و با شرایط کنونی بازنخواهد گشت. در حدود ۳۰۰ میلیون دلار از این پول به سه بانک معروف مورگان اسنتلی، بانک آمریکا و سیتی گروپ پرداخت شد. این میزان وام دهی تا پیش از این در تاریخ نظام بانکی آمریکا سابقه نداشته است.

در حالی که دولت مدعی است با فروکش کردن بحران اقتصادی، اصل و سود وام داده شده را بطور کامل دریافت کرده است، این گزارش حاکی از ضعف و ناتوانی بانک ها و موسسات مالی آمریکا و عدم بازپرداخت وام ها می باشد. این ناتوانی هم چنان ادامه داشته و موسسات مالی این کشور از ایجاد هرگونه دارایی و درآمد حقیقی برای جایگزینی آنچه که بصورت غیرواقعی و تنها با چند عدد و رقم آن ها را از ورشکستگی نجات داد، عاجز هستند.

اقتصاد سازنده و پویای آمریکا هم اکنون جای خود را به بدهی های نجومی داده و در حال سقوط است. از زمان دولت نیکسون به بعد، فرصت های شغلی آمریکا بویژه در بخش تولید، به خارج منتقل شده است. دولت برای حفظ سطح درآمدها به بانک ها این اختیار را داد تا به مشتریان خود وام بیشتری بدهند. وام هایی که مردم دیگر برای پرداخت آن درآمدی نداشتند. بدین ترتیب تمام اموال و دارایی های خود را از دست دادند.

تمام نظام آمریکا تحت فشار بدهی هاست و بدون اعلام ورشکستگی، قادر به بهبود اوضاع خود نیست؛ وضعیتی که درصورت اعلام آن، آمریکا و امپراطوری جهانی این کشور را تهدید می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها