أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۱۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
حاج حسین یکتا با بیان اینکه با سازماندهی و وحدت رویه نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب و چیدمان جبهه حق در آفند بزرگی که نزدیک است، پیروز نهایی خواهیم شد،‌ گفت: در این میان جای «مرتضی آوینی» که با «روایت فتح»‌اش فتوحات بزرگ جنگ نرم را روایت کند، خالی است.
به گزارش سرویس دفاع مقدس پایگاه 598، میزگرد «بررسی راهبردها و الگوی دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم» به همت باشگاه توانا با حضور فعالان عرصه دفاع مقدس و جبهه فرهنگی انقلاب از جمله سردار حسین یکتا رزمنده و جانباز دفاع مقدس، سهیل کریمی مستند ساز و سخنگوی حزب‌الله سایبر، وحید یامین‌پور استاد دانشگاه و سعید محمدی کارشناس مسائل فرهنگی و دفاع مقدس برگزار شد.

حسین یکتا در این میزگرد، اظهار داشت: بیان ویژگی جنگ سخت برای زندگی آحاد مردم مفید است؛ امروز بخش‌هایی از جنگ برای خواص نیر مهم است حتی بخش‌هایی از دفاع مقدس در زندگی غیرمسلمانان هم مؤثر خواهد بود. به همین دلیل مورد مصرف، استخراج ویژگی‌های جنگ هم مهم است؛ بنابراین بخشی از ویژگی‌ جنگ عمومی و بخش دیگری خصوصی است؛ وقتی می‌گوییم رزمندگان در جنگ صداقت داشتند، این صداقت برای عموم دانشجویان، طلاب، بازاری‌ها و خانواده‌هاست. اینکه می‌گوییم بچه‌ها در جنگ یک تیپ و با صفا و یکدست بودند، امروز باصفا بودن برای هر انسان هوشیار، آگاه و بیداری مؤثر است.

**ویژگی‌های جنگ مانند روضه بر امام حسین (ع) است که هیچ‌وقت تکراری و کهنه نمی‌شود

این فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: عمل واجب برای عموم است اما عمل مستحب، رفاقت خصوصی با خداست. بعضی از ویژگی‌های جنگ هم برای خواص است؛ یعنی فرد به قدری رشد می‌کند و به جایی می‌رسد که از جان خود می‌گذرد، ایثار می‌کند و به میدان مین می‌رود تا دوستش نرود، او می‌ایستد و عراقی‌ها را مشغول می‌کند تا رفیقش به عقب برگردد.

وی اضافه کرد: جنگ ما جنگ نبود بلکه «جهاد فی‌سبیل‌الله» بود؛ فضایی بود با یک جمع خدایی و فرمان و فرمانده خدایی و در پایان نیز مرگ خدایی مشاهده می‌شد؛ خیلی از نکاتی که افراد امروز به دنبال فطرت و خداپرستی می‌گردند، در جنگ پیدا می‌کنند؛ ویژگی‌های جنگ مانند روضه بر امام حسین (ع) است که هیچ‌وقت تکراری و کهنه نمی‌شود؛ از جایی که فطرت انسان به دنبال ویژگی‌های خداپرستی می‌رود، مشاهده می‌کنیم که افرادی از لهستان و آمریکا برای دیدن شلمچه می‌آیند و همه از آن بهره می‌برند.

** «اعزام»، نخستین و مهمترین ویژگی افسران جنگ نرم

سردار یکتا با بیان اینکه مهمترین و نخستین ویژگی افسران جنگ نرم و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب، «اعزام» از اندیشه‌ها و رفتارهای رخوت‌انگیز و رکودآور به زندگی به سبک انقلاب اسلامی و جهاد فرهنگی است، گفت: این ویژگی خیلی مهم را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم، آنها با سیر الی الله، با نوشتن «می‌روم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم» و با بیان «کربلا می‌خواهی بسم‌الله» از این زمین منقطع شدند.

وی بیان کرد: برخی جوانان امروز به یک زندگی عادی و روزمرگی راضی شدند و کاری به درد دین ندارند، برخی از آنها هم فکر می‌کنند، خیلی کار کردند، ته دلشان آرام شده و طوفانی نیست؛ باید باور کنند که باید در جبهه انقلاب فرهنگی تلاش کنند و تلاش‌شان به نتیجه برسد؛ اگر «اعزام» هر افسری اتفاق نیفتد و تصمیم نگیرند که باید کاری کرد، بقیه اتفاق‌ها نمی‌افتد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به نظر من رفتن به فلان کشور برای تحصیل، اعزام نیست؛ من به برگشتن چمران از آمریکا به لبنان می‌گویم، اعزام؛ این یعنی اعزام «من الخلق الی الحق» و بعد از رسیدن به حق «من الحق الی الخلق». او قطعاً در گذشته مقدمات خودسازی داشته است تا بتواند این کار را انجام دهد؛ در حقیقت مشکل امروز بچه‌های ما اعزام است.

** ارتباط نزدیک با خدا، ویژگی دیگر افسران جنگ نرم

سردار یکتا در خصوص الگوپذیری از مدیریت دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژگی‌های جنگ سخت و جنگ نرم برای خواص و ویژگی‌های جنگ برای کسانی که به عنوان افسران جنگ نرم می‌خواهند وارد عمل شوند، برمی‌گردد.

وی ادامه داد: الگوپذیری از دفاع مقدس یعنی تبیین اینکه در جنگ چگونه بودیم که آن فضا ماندگاری و اثرگذاری را برای رزمندگان آورد و سقف بالاتری را از دینداری عادی تعریف کرد؛ خداوند یک بار در قرآن موعظه کرد برای خداوند فرادا یا به صورت جمعی جهاد کنید اما خداوند به جنگ فرادا بیشتر نظر دارد، چرا که شهید چمران در یک جمله‌ای گفته است "هر چه به عراقی‌ها نزدیک‌تر می‌شدم، کسی نبود، من بودم و دشمن بود و بوی مرگ و فضای انقطاع از دنیا که خدا را به تمام معنا دیدم".

این فرمانده دفاع مقدس گفت: الگوپذیری از دفاع مقدس یعنی شب عملیات «والفجر 8» که در آنجا با خود می‌گفتیم آیا می‌توانیم از موانع عبور کنیم یا نه. نخستین ویژگی که افسران جنگ نرم باید داشته باشند، ارتباط نزدیک با خداست با این ویژگی خیلی از اتفاقات در جبهه رخ داد؛ از جمله اینکه در جبهه عقب‌نشینی و فرار عراق را دیدیم، بعد از پذیرش قطعنامه رعب و وحشت را در لشکرهای دشمن مشاهده کردیم؛ در دوران دفاع مقدس دیدیم که بچه‌ها چگونه از اروند عبور کردند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم جنگ دیروز را در جنگ امروز بیاوریم، باید وجود «جنگ» را باور داشته باشیم؛ در دوران دفاع مقدس تهران بمباران شده بود اما هنوز عده‌ای باور نمی‌کردند که جنگی رخ داده است؛ امام خمینی (ره) با جنگ خیلی عادی برخورد کردند ایشان جملات زیبایی از جمله اینکه «دزدی آمده و سنگی پرتاب کرده»، «خدایا! باب شهادت را به روی جوانان نبند» بیان فرمودند چون می‌خواستند جبهه را به دانشگاه تبدیل کنند، دانشگاهی که رزمندگان برای خدا در آن حضور پیدا می‌کردند.

** افسران جنگ نرم، همرزمان خود را در جبهه فرهنگی انقلاب را پیدا کنند

سردار یکتا افزود: امام خمینی (ره) وقتی تعریف شهدا را می‌کردند، آنها را از تمام سبک و سیاق‌های عرفانی عبور می‌دادند؛ در جنگ امروز، جوانان ضمن باور در جنگ بودن و انقطاع از وابستگی‌ها، باید در میدان حضور پیدا کنند و از زندگی عادی و روزمرگی خارج شوند و سپس این افسران، گردان‌ها، یگان‌ها و مجموعه‌هایی با نگرش و افکار مشترک در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پیدا کنند.

وی بیان کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس برای ثبت‌نام به بسیج مراجعه می‌کردیم، همه باور داشتیم که جنگی رخ داده و باید اعزام شویم؛ امروز باید جوانان خود را وقف جنگ نرم کرده و با بستن عهدی با امام زمان (عج) اعلام حضور کنند که برای جنگ با دشمنان اسلام آماده‌اند.

**امروز شیطان خود عرصه جنگ را مدیریت می‌کند

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه امروز نبرد نابرابر جبهه کفر با جبهه حق است، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس از 18 کشور اسیر گرفتیم و برخی کشورها در لجستیک جنگ به عراق کمک کردند، در جنگ نرم همه آمده‌اند تا با ما مقابله کنند؛ اگر عصر آخرالزمانی و قبل از ظهور آقا امام زمان (عج) باشد و پرچم انقلاب اسلامی بالا نگه داشته شود، قطعاً کار شیطان تمام است چرا که عقل صهیونیست قاتل و آمریکا کمتر از این‌ حرف‌هاست که بتواند برای شیعیان امیرالمومنین (ع) نقشه بکشد بنابراین شیطان خود عرصه را مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور جوانان قرار است گردان‌های قبل نبرد آخرالزمانی تشکیل شود؛ البته قرار نیست همه بیایند؛ امروز می‌بینیم دل رهبر معظم انقلاب نیز به دلیل رویش نسل جوان پرطراوتی که قرار است علمداران یاران خراسانی باشند، آرام است؛ حرف از 415 نفر از یاران رسول خدا (ص) که شهید شدند، است؛ حرف از شهادت 72 نفر از یاران امام حسین (ع) است؛ حرف از شهادت جوانان در جنگ جهانی سوم که با عراق جنگیدیم، است؛ حرف از 313 نفر و 100 هزار نفر دور سید خراسانی و سید حسنی است.

سردار یکتا اظهار داشت: اگر عده‌ای قبول کردند با ویژگی‌های جنگ سخت، وارد میدان شوند، باید باور کنند که سقفی بالاتر از آن پرواز اتفاق بیفتد و قرار است از آموزش‌ها به آموزه‌ها، سبک و سیاق بچه‌های جنگ جهاد فی‌سبیل‌الله که جهاد اصغر بود اما با جهاد اکبر وارد می‌شدند، وارد جهاد اکبر شویم.

** سازماندهی نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب، امروز هم پادگان دوکوهه می‌خواهد

وی اضافه کرد: قبول ندارم که بگوییم قرار است جوانی کمتر از جوان دیروز را بسازیم؛ زمانی که جوانی وسط فتنه و در ایام غرور و شهوت جوانی مانند ابراهیم در وسط آتش نشسته است، به تمام لشگر دشمن می‌ارزد؛ بسیاری از جوانان ما امروز در فضای هیجانی قرار می‌گیرند، یک نفر با نگاه جهاد اکبر به سمتش می‌رود، همه به طرف او برمی‌گردند؛ ما کجا با جوانی حرف زدیم و او برنگشت؟!

این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ امروز، عده‌ای باید بیایند، با لباس رزم آماده نبرد شوند که برای وقوع این اتفاق باید ویژگی خاصی داشته باشند؛ در ابتدا باور در جنگ بودن، ثبت‌نام برای اعزام و بعد،‌ نیروهای هم فکر، یکدیگر را پیدا کنند؛ این عده به عنوان وبلاگ نویسان حزب‌الله، خادمین شهدا، اعضای گروه نظام‌نامه تربیتی جهاد و شهادت، افسر جوان جنگ نرم همانند دوران دفاع مقدس در فضای پادگان یا قرارگاه حضور پیدا کنند.


**اصل مأموریت نیروهای جنگ نرم این است که عملیات آغاز شده است


وی خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امروز هم پادگان‌های دوکوهه می‌خواهد و پس از سازماندهی نیروها و ایجاد وحدت، رشد جوانان آغاز می‌شود چراکه سبک و سیاق زندگی در دوکوهه، شب‌های گردان تخریب و نگاه‌های خاص در کنار بهمن‌شیر، رزمندگان را ‌ساخت؛ اصل خودسازی در این مناطق رخ می‌داد و بخشی از خودسازی در اعزام صورت می‌گرفت.

سردار یکتا افزود: اصل مأموریت با نیروهای جنگ نرم این است که معتقد باشند، عملیات آغاز شده است؛ وقتی سازماندهی کامل ‌شود، اعزام و گردان و رده و رسته معلوم شود، لذت در آنجا دیده می‌شود و می‌بینیم که بچه‌ها آیه «انا فتحنا لک فتحاً مبینا» را با هم قرائت ‌می‌کنند.

**روزی هم استخوان‌های افسران جنگ نرم دارالشفای دانشگاه‌ها می‌شود


وی گفت: شاید امروز دیده می‌شود که علم‌الهدی در جنگ نامنظم به جبهه می‌رود اما فتح المبین نزدیک است؛ شاید یک روزی استخوان‌های ما را در این جنگ نرم پیدا کنند و برای آن یادمانی بسازند و بگویند اینها یک روز در غربت جنگیدند اما فتح‌المبین و فتح فاو نزدیک است؛ شاید امروز در برخی جاها به ما فشارهایی بیاید و مفقود و گمنام داشته باشیم اما استخوان‌هایمان دارالشفای دانشگاه‌ها می‌شود.


** نباید خواب‌مان ببرد؛ باید یگان‌ها و گردان‌های جنگ نرم را سازماندهی کرد

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بچه‌ها باید در جنگ نرم یکدیگر را سریع پیدا کنند، نباید خواب‌مان ببرد؛ هر چند گاهی اوقات در شب‌ها خواب‌مان می‌برد اما بین‌الطلوع نزدیک است؛ اصل روز، قیامت است؛ در این شب‌های جنگ نرم که به سختی می‌گذرد، مأموریت اصلی، تشکیل یگان‌ها، گردان‌ها و سازماندهی نیروها است.

وی افزود: پس از سازماندهی، نیروها باید آموزش را بپذیرند تا قله‌های بزرگ را بگیریم؛ پس از رفتن زیر بار آموزش‌های سخت، دل‌های نیروها با خدا رقیق می‌شود؛ در دوران دفاع مقدس همه دل‌ها اینقدر رقیق نبود تا بتواند در سختی‌ها، گرما و سرما بتوانند دوام بیاورند؛ بنابراین باید سبک و سیاق کار کردن جمعی و اینکه لازم است که نیروهای اطلاعات ـ عملیات، طرح و برنامه، توپخانه و موشک‌انداز و تک‌تیرانداز در یک قرارگاه داشته باشیم.

** عملیات‌‌های جنگ نرم باید از جنس عملیات «والفجر 8» باشد

یکتا بیان کرد: باید یک برنامه آموزشی تخصصی برای نیروها داشته باشیم؛ پس از طی شدن مراحلی که گفته شد، با ایجاد توانمندی در نیروها می‌توانیم عملیات منظم انجام دهیم؛ باید عملیات‌های جنگ نرم از جنس عملیات «فاو» باشد که تا کمر دشمن را شکسته شود.

وی افزود: در عملیات «والفجر 8» ما یک سال عملیات فریب انجام دادیم به طوری که حتی پدر و مادران ما نمی‌دانستند، چه کار می‌کنیم؛ آموزش‌ سراسری شنا در استخرهای کشور، زندگی در هور، یک ماه زندگی در نیزار و رفتن به نقاط مختلف کشور، 6 ماه قبل از عملیات صورت گرفت به طوری که دشمن رد ما را گم ‌کرده بود اما امروز برنامه‌ای برای رد گم کردن نداریم.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در عملیات «والفجر 8» رخ داد، این بود که فرمانده در تمام نقاط عملیاتی، فرماندهی می‌کرد اما بی‌سیم‌ها روشن نبود؛ امروز تمام بی‌سیم‌ها روشن است و همه می‌دانند چه خبر است و اگر بی‌سیم یکی از فرماندهان خاموش باشد، دیگری او را لو می‌دهد.

وی بیان کرد: در «والفجر 8» برای عبور از رودخانه از تمام نیروهای لشکر و استعدادمان در بخش‌ها استفاده کردیم؛ در این عملیات با پوشش هوایی و توپخانه قوی بیشترین سقوط هواپیماهای عراقی صورت گرفت؛ ‌در این عملیات تخصصی به جنگ نگاه شد و موفقیت‌های آن را هم مشاهده کردیم؛ در این عملیات، پس از انتخاب نقطه‌ای از زمین دشمن، ارتباط او را با تمام آب‌های بین‌المللی قطع کردیم.

** باید محل ارتزاق دشمن را فتح کرد

سردار یکتا افزود: امروز باید ببینیم محل ارتزاق دشمن کجاست تا آن نقطه را فتح کنیم؛ اگر اینترنت مهم است باید توان اینترنتی را به قدری بالا ببریم که دشمن از راه‌اندازی اینترنت پشیمان شود؛ در جنگ نرم باید ناتوی سایبری داشته باشیم و از این طریق تمام جبهه اسلام و وبلاگ‌نویسان جهان اسلام را علیه آنها به خط ‌کرده و شبکه اجتماعی بزرگی را راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در عملیات «والفجر 8» با هدف‌گذاری درست، نیروهای عمل کننده تا شب عملیات هم نمی‌دانستند، می‌خواهند چه کار کنند؛ در جنگ امروز پس از توانمند شدن نیروها، باید فرماندهی سطوح مختلف را قبول کنند؛ امروز امنیت گفتاری نیز نیست که به بچه‌ها بگوییم در بعضی مواقع سکوت کنند.

این فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: در عملیات‌های جنگ نرم باید انقطاع دوم صورت بگیرد به طوری که اگر پای ما به آن طرف رودخانه رسید، باور نکنیم که برمی‌گردیم؛ امروز وقتی بچه‌ها می‌خواهند عملیات کنند به دنبال این هستند که چه خواهد شد؛ یک روزی حاج‌همت به عشق لیلی جماران که دستور داده بود باید جزایر حفظ شود، ایستاد و جزایر را حفظ کرد. او کاری نداشت که در اهواز، عقبه دشمن و منطقه چه خبر است بنابرانی به عشق لیلی جماران در جزیره مجنون می‌ایستد و شهید می‌شود و امروز می‌شود لیلای تمام مجنون‌های دفاع مقدس و معشوق تمام عاشقان جهاد و شهادت.

**مشکل این است که سخن مقام معظم رهبری برای ما فرمان نائب امام زمان نیست!


وی خاطرنشان کرد: امروز آقا فرموده‌اند که جنگ نرم و جهاد همه‌جانبه است؛ امروز حرف ایشان باید برای ما فتوا باشد؛ مشکل این است که حرف ایشان برای ما فتوا، فرمان نائب امام زمان (عج)، بابی انت و امی، نیست بلکه حرف ایشان بیانات مقام معظم رهبری است؛ با گفتن بیانات مقام معظم رهبری، کار حل نمی‌شود و باید امروز عده‌ای که جزایر مجنون را حفظ کردند، دستورات رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند.

سردار یکتا گفت: توسل و گریه باید یکی از برنامه‌های بچه‌ها در جنگ نرم باشد؛ باید از خود سؤال کنند برای جنگ نرم چقدر توسل به گریه می‌کنیم؟ بچه‌های مطبوعات، سایبری و راهیان نور چقدر برای موفقیت در جنگ نرم دعای توسل خواندند؟ اکنون برای پیشرفت، پیشروی و ایجاد سنگر جدید فکر نمی‌کنیم و وارد پدافند شده‌ایم؛ نهایتاً گاهی اوقات پدافندی در حین عقب‌نشینی داریم.

وی جنگ نرم را از جنس غائله کردستان دانست و افزود: در این جنگ هم باید مردم را حفظ کرد و هم اینکه فتنه و شبهه دموکرات‌ها را خنثی کرد؛ در حال حاضر باید در بخش سازماندهی، قرارگاه‌های میانی را شکل دهیم تا بتوانیم در این نبرد تحمیلی و نابرابر، آرایش جنگی درستی بگیریم؛ معتقدم آفند بزرگ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نزدیک است؛ چرا که گفتمان ما گفتمان خداپرستی، اسلام و شیعه امیرالمؤمنین (ع) است و این گفتمان در دل‌های همه می‌نشیند.

** با چیدمان فرمول‌های جبهه حق، پیروز نهایی خواهیم بود

این فرمانده دفاع مقدس افزود: در جنگ سخت و دوره سازندگی، نفوذی‌هایی آمدند و ما از آرایش‌هایی که رهبر معظم انقلاب برایمان ترسیم کردند، غافل بودیم؛ این جنگ را مقام معظم رهبری مدیریت کردند و بیداری اسلامی که مرحله‌ای از این جنگ است و رهبر معظم انقلاب شخصا وارد عمل شده و گفتمان جنگ نرم را آغاز کرده‌اند، این موضوع مقدمه یارگیری‌های بزرگ در جهان است.

وی یادآور شد: خداوند در جنگ نرم با اهل حق است؛ اگر اهل حق به ایمان و اعتقاد برسند که رسیدند، خداوند باب‌های حکمت و رحمت را بر قلب‌های آنها جاری و ساری می‌کند، نیروهای غیبی را که در شب عملیات بدر همراه یاران رسول خدا (ص) کرد، برای ما می‌فرستد؛ همان طور که رعب را به دل دشمنان انداخت، این اتفاق تکرار می‌شود.

سردار یکتا با بیان اینکه معمولاً در جاهایی که غافل بودیم، ضربه سختی خوردیم، گفت: فتوحات در بیداری و قیام الی‌الله بوده است؛ ما ضربات زیادی را متحمل شدیم و دیگر دوران ضربه خوردن گذشته است؛ بیدارباش‌های رهبر معظم انقلاب، جوانان را بیدار می‌کند؛ گفتمان بزرگ جبهه حق با جبهه باطل آغاز شده است؛ فتوحات آن به زودی آغاز می‌شود و قطعاً با چیدمان فرمول‌های جبهه حق، پیروز نهایی خواهیم بود.

وی افزود: ما عاشق جنگ نیستیم اما عاشق زیبایی‌های پشت خاکریز و حضور خدا هستیم؛ قرار است عده‌ای که آمادگی دارند به جبهه بیایند و اگر کسی نیاید جا مانده و متضرر شده است؛ امروز امام عصر (عج) توسط نائب خود می‌گردد تا یارانش را پیدا کند؛ برای همین باید تقوا، تقوای آخرالزمانی باشد؛ اگر قرار است کاری را برای سید مهدی (عج) انجام دهیم باید برای سیدعلی هم انجام دهیم و دارای تحلیل و تدبیری غیر از تحلیل و تدبیر ایشان نباشیم.

** جنگ امروز مانند جنگ‌های نامنظم شهید چمران است


سردار یکتا بیان داشت: هم‌اکنون وقت ما در جنگ نرم علاوه بر اینکه دستگاه‌های دیگر هم به این امر می‌پردازند، حالت جنگ‌های نامنظم شهید چمران است و چون که هم‌اکنون جنگ‌های نامنظم و چریک‌های فدائیان اسلام در آبادان داریم به سمتی می‌رویم که باید هر چه سریع‌تر تبدیل به گردان، لشگر و یگان شویم.

وی با بیان اینکه در عرصه جدید جنگ نرم دستگاه‌ها باید از غفلت کامل بیرون آمده و آن تجربه را عبرت بگیرند، اضافه کرد: برای اینکه آرایش سازماندهی شده گرفته شود هم‌اکنون نیازمند یک آرایش چریکی سریع، فوری و مردمی داریم؛ چرا که مردم در مرحله‌ای به جبهه رفتند اما آن روزی که مردم به کمک نظام شتافتند لشکر 27 و 17 و سایر لشگرها نبود و به مرور زمان مسئول رزمندگان به فرمانده لشگر، یگان، تیپ و لشگر تبدیل شد.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: هم‌اکنون هر کسی باید مسئول افرادی شود که یا خودشان به سازمان رزم به روز، جواب بده و رزمنده و جنگنده و با نگاه تخصصی تبدیل شوند یا مجموعه دستگاه‌های دولتی و اجرایی جنگ نرم فرهنگی به کمک آنها می‌شتابند.
معتقدم اگر بچه‌های بسیجی وارد عرصه شوند که عرصه جنگ نفر به نفر و نفوذ به نفوذ است و خلاصه جنگ خاص نامتقارن، موزائیکی است و با یک جنگ با خط و ربط معلوم متفاوت است، قطعاً نظام برای آن تدبیر خواهد کرد یعنی نظام قطعاً آن دستگاه‌ها را به چالش خواهد کشید و دستگاه‌ها را پای کار خواهند آورد یا بودجه‌های آن را در لشگر و یگان جدید خرج خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا حمایت دستگاه‌ها و نهادهای نظام نقش مؤثر و مفیدی را ایفا خواهد کرد، اضافه کرد: آنچه که هم‌اکنون در بین افراد سازمان پیدا می‌کند، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و نگاه ایشان است، چرا که ایشان در سرپل و قرارگاه فرماندهی نشسته‌اند، اما یک قرارگاه میانی و لشگر وجود ندارد و افراد حزب‌اللهی در سایبری‌ها، کتاب‌ها و نشریات درصدد تشکیل یگان‌های خود هستند.

** حزب‌اللهی‌ها به جای نقادی وضع موجود، به دنبال ایجاد وضع مطلوب باشند

سردار یکتا ادامه داد: افراد حزب‌اللهی می‌سوزند و جامعه را می‌سازند، این نبرد را ترسیم کرده و یگان‌ها را تشکیل می‌دهند یا به نوعی باید به جای پرداختن به نقادی وضع موجود به نقل و انتقال وضع موجود به وضع مطلوب باشند؛ یعنی ما هم‌اکنون به عملیات می‌پردازیم و وقت اینکه به عملکرد دستگاه‌های اجرایی فکر کنیم، نداریم.

وی افزود: معتقدم اگر ما خوب عمل کنیم و این قطار پرتلاطم به سرعت به سمت هدف حرکت کند، آن واگن‌ها و قطارها جا مانده خود را خواهند رساند یا در نهایت از گردونه خارج خواهند شد؛ ما از وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت می‌کنیم و در وضع موجود به دنبال نقادی گذشته به آن معنی نیستیم.

** جای روایت فتح برای ثبت و ضبط فتوحات جدید خالی است

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران را یک دست غیبی مدیریت می‌کند، بیان کرد: همه افرادی که در فتنه 88 خود را نشان دادند، به نوعی افراد و نسل جوان و جدیدی که روی کار آمدند؛ باید گفت در این جنگ، جای روایت فتح خالی است یعنی جای شهید مرتضی آوینی که با روایت فتح‌اش فتوحات جنگ نرم را روایت کند، خالی است.

وی افزود: شاید برخی افراد کاری ‌‌کنند که مستندات و روایاتی از آنها ساخته شود اما هم‌اکنون دوربین به دوش فیلمبردار و عکاس، و قلم به دست کسی نیست که این فتوحات رزمندگان، ایثارگران و نفرات پشت خاکریز را ترسیم و تدوین کند و با نگاه مرتضی آوینی به جستجوی سوژه‌ها و روایت فتوحات جدید بپردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا همدرسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام . آقا من صحبت هایی حاجی یکتا رو از تلویزیون شنیدم. خیلی دنبال ارتباط گیری با ایشون و پیدا کردن تلفنی از ایشون به جهت دعوت جهت سخنرانی در مراسمی هستم . لطفا راهنماییم کنید . ممنون. یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها