کد خبر: ۲۱۱۶۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۵     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
همزمان با برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در ارومیه، عملیات خیبر با هدف تشریح روند اجرای عملیات و رشادتهای رزمندگان اسلام شبیه سازی شد.


به گزارش 598 به نقل از مهر، همزمان با برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در ارومیه، عملیات خیبر با هدف تشریح روند اجرای عملیات و رشادتهای رزمندگان اسلام شبیه سازی شد.

شبیه سازی عملیات خیبر در پارک ائللرباغی ارومیه با هدف توجه هوشمندانه به مقوله دفاع مقدس و تاکید بر استمرار دفاع در مقابل دنیای استکبار، اجرا شد.

در این برنامه فاخر که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، مکان یابی و طراحی مواضع خودی و دشمن فرضی به همت سپاه شهدا انجام شد و خود عملیات نیز توسط لشگر ۳ نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا (ع) اجرا می‌شود.

معرفی الگو‌ها و اسوه‌های جهاد و شهادت و تقویت تفکر بسیجی و روحیه نشاط و پویایی در جامعه از اهداف این برنامه است.

عملیات آبی خاکی خیبر در اسفند ماه سال ۶۲ با رمز یا رسول الله آغاز و منجر به انهدام سپاه سوم دشمن و آزاد سازی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان شد.

در این عملیات که نیروهای سپاهی و ارتشی بطور مشترک اجرا کردند دو تن از سرداران سرافراز سپاه اسلام شهیدان حمید باکری و مرتضی یاقچیان از خطه بلند قامت آذربایجان غربی به شهادت رسیدند.

همزمان با هفته دفاع مقدس طی سالگذشته نیز عملیات بزرگ بدر در همین مکان شبیه سازی و مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها