کد خبر: ۲۱۱۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
اصول باز یا اصول گرا ؟/ ادعای جدید حمید رضا کاتوزیان:
پس از کش و قوس های فراوان چند ساله مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمید رضا کاتوزیان از اعضای ستاد موسوم به اصولگرايان حامي موسوي در گفتگویی تامل برانگیز با خبرگزاری ایلنا ادعای بررسی جایگزینی نخست وزیر به جای رییس‌جمهور را نموده است. یادمان هست که چگونه مجلس ششم دنبال افزایش اختیار رییس جمهور بود ؟ در این مجلس هم که تا دیروز همه فکر میکردند دنبال کاهش اختیارات رییس جمهور است، امروز برخی ها فراتر از آن، دنبال حذف پست ریاست جمهوری هستند!
سرویس سیاسی پایگاه 598 - حسین زاده نوری/  پس از کش و قوس های فراوان چند ساله مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمید رضا کاتوزیان از اعضای ستاد موسوم به اصولگرايان حامي موسوي در گفتگویی تامل برانگیز با خبرگزاری ایلنا ادعای بررسی جایگزینی نخست وزیر به جای رییس‌جمهور را نموده است.

تعجب نکنید. این نوشته ی بالا نه طنز است و نه خیالی. کاملا واقعیت دارد. این را از قول یکی از نمایندگان محترم مجلس در خبرگزاریها می توانید ببینید. و گویا این اتفاق در حال وقوع است. و زمینه چینی هایش هم در حال انجام است.

در این دوره بعد از طرحهای سلیقه ای و شخصی نمایندگان محترم که خلاف نظر رهبری و قانون اساسی پیگیری شد و به تصویب هم رسیدند، این یکی دیگر شاهکار است.

از قول این نماینده ی محترم در استدلال این خبر اینگونه آورده اند که :

* اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است، مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست.

یادتان هست که چگونه مجلس ششم دنبال افزایش اختیار رییس جمهور بود ؟ در این مجلس هم که تا دیروز همه فکر میکردند دنبال کاهش اختیارات رییس جمهور است، امروز  برخی ها فراتر از آن، دنبال حذف پست ریاست جمهوری هستند!

همین آقایان وقتی دولت در اجرای طرحهایشان ( که گاهی بدون توجیه و شناخت است و یا مردود شورای نگهبان است ) که در مجلس تصویب شده تعلل کند ، گریبان چاک میدهند که دولت قانون گریز است. اما زیاده خواهی خودشان را نسبت به هتک قانون اساسی کشور را نظریه نام میدهند تا قدم به قدم به اهداف خود برسند.

اکنون بر دولت علاوه بر مجلس نهادهای نظارتی دیگری هم ناظر هستند ، این مجلس است که هیچ نظارتی بر آن نیست. بهمین دلیل رهبر تیزبین و دور اندیش ما بر لزوم اجرای این دستور در مجلس تأکید کردند. شعار نظارت دادن در حالیکه خودشان از نظارت فراری هستند شاخ و شانه کشیدن نیست ؟

آیا این حرفها بی اعتنایی به دستور رهبری راجع به لزوم نظارت بر مجلس نیست ؟

چندی پیش بود که نامه ی هشدار رییس جمهور در رسانه ها پخش شد که اعتراض کرده بود به تغییر بعضی قوانین اساسی با تصویب قوانین معارض با آن. طرحهایی که هروقت بخاطر مغایرت با قانون اساسی از سوی شورای نگهبان رد میشد، مجلس آنها را به مجمع تشخیص میفرستاد و تصویبش میکرد!! که ناگهان دوباره از رسانه ها بوق هشدار به جریان انحرافی را شنیدیم !

شنیده بودیم که احمدی نژاد گفته بود:

"هدف آنها این است که خاکریز را بزنند و بعد از ریختن خاکریز، به سراغ حضرت آقا بروند ولی بنده کوتاه نخواهم آمد، چون اینجا بحث "احمدی نژاد" نیست بلکه هدف نهایی آنها، خود آقا است".

برداشتن این سنگر به نفع چه کسی تمام میشود ؟ لابد می پرسید ، اگر رییس جمهور نباشد ، نخست وزیر را چه کسی به مجلس معرفی کند ؟
می گویند:

*کشور می‌تواند به عنوان عالیترین مقام اجرایی نخست وزیر داشته باشد که توسط مجلس انتخاب شود

میگویند خودمان نخست وزیر انتخاب میکنیم !!! این یعنی مجلس خودش نخست وزیرتعیین کند؟ و مسلماً نخست وزیر هم که باید هرچه نمایندگان با نفوذ گفتند عینا انجام دهد!! قدرت را حزبی بین خودشان تقسیم کنند ؟

یعنی تقسیم وزارتخانه ها بین نمایندگان مجلس و کمیسیون های محترم . آنوقت دیگر چه قوه ی مجریه ای می ماند ؟

با این حساب بفرمایند صفحات مربوط به قوه ی مجریه ی قانون اساسی را جدا کنیم و دور بیندازیم
آنوقت باید پرسید آنها که با مشغله فراوان! از پس امور خویش نیز بر نمی آیند چطور میخواهند وظایف قوه ی عظیم دیگری را هم بدوش بکشند ؟

وقتی این پست اجرایی را بدست بیاورند چه حایلی بین آنها و قدرت محض جز رهبری می ماند ؟

استدلالشان در حذف جایگاه ریاست جمهوری مگر حضور جایگاه رهبری نبود ؟ پس چرا خودشان نخست وزیر معرفی کنند و انتخاب نخست وزیر را به رهبری نمی دهند ؟

گفتند :

* اگر قدرت نظارتی نمایندگان مردم افزایش پیدا کند، قطعا آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.

آقایان مرگ را خوب میدانند ، اما برای همسایه! وقتی خودشان نظارت پذیر نیستند ، حق هم ندارند خودشان را مدعی نظارت بر دیگران بدانند.

تا به امروز کم نظارت فرمودند به دولت ؟ می پرسیم چرا اینگونه ؟ میگویند ؟

* این نظریه از این رو قابل تامل و توجه است که پاسخگویی قوه مجریه را در قبال نمایندگان ملت افزایش می‌دهد

این استدلال هم، مغلطه ای بیش نیست. با این نظریه قوه ی مجریه ای نمی ماند که بخواهد پاسخگویی هم داشته باشد. دیگر قوه ی مجریه متعلق به مردم نیست.

باید به این مدعیان گفت که : به جای بازی با اصول ، گرای اصول را یاد بگیرید.( مثل همکاران اصولگرای حقیقیشان )

لطفا دقیق بخوانید

اصول این است :

امام خمینی ( رحمة الله )

مجلس حدودش چه قدر است، روى حدود خودش عمل كند. ... قانون معين شده است. نمى‏شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مى‏كنى قانون را قبول ندارى! قانون ترا قبول ندارد. نبايد از مردم پذيرفت، از كسى پذيرفت، كه ما شوراى نگهبان را قبول نداريم. نمى‏توانى قبول نداشته باشى.

مردم رأى دادند ... به قانون اساسى. مردمى كه به قانون اساسى رأى دادند منتظرند كه قانون اساسى اجرا بشود؛ نه هركس از هر جا صبح بلند مى‏شود بگويد من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئيس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد، ولو برخلاف رأى شما باشد. بايد بپذيريد، براى اينكه ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان است كه همه ما بايد بپذيريم. من هم ممكن است با بسيارى از چيزها، من كه يك طلبه هستم، مخالف باشم.

لكن وقتى قانون شد [تصويب‏] خوب، ما هم مى‏پذيريم. بعد از اينكه يك چيزى قانونى شد ديگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحريك بكند، مفسد فى الارض است؛

و بايد با او دادگاهها عمل مفسد فى الارض بكنند. و اگر نه، رأى مى‏دهد آرام. با رأى آرام هيچ كس مخالف نيست. شما مى‏گوييد كه نخير، اينكه گفتند اينها اشتباه كردند؛ ولى ما در مقام عمل قبول داريم. رأيمان اين است كه اين‏جورى نيست؛ اما در عمل ملتزم هستيم.

... اين مردم بيچاره همه چيز را قبول دارند؛ اين من و شما هستيم كه هر جا بر خلاف مصلحت ما باشد اساس را مى‏گوييم قبول نداريم. هر جا هركس برخلاف من است اين اصلًا مسلمان هم نيست و هر كه بر وفق من است، اگر شمر هم باشد اين ابوذر است! اين يك مطلبى است كه در باطن ذات هركس هست.

اصلاح كنيد خودتان را.

در باطن ذات همه هست كه آن كه با من خوب است خوب است؛ و آن كه با من بد است بد. نه آنكه به حسب حكم خدا خوب است و به حسب واقع خوب است، نخير، آنى كه با من خوب است آن ميزان است. آن قانون ميزان است كه براى من باشد؛ و آن مجلس ميزان است كه براى من باشد؛ و آن ارتش ميزان است كه براى من باشد!

آن كه براى من نباشد آن فاسد است!

اين يك چيزى است كه در قلب همه است، اختصاص به يكى و دو تا ندارد. اما در مقام تدبير امور يك مملكت و در مقام اداره يك مملكت، بايد همه شماها و همه كسانى كه دست اندر كار هستند و همه ملت بپذيرند آن چيزى را كه، قانون اساسى پذيرفته است. بپذيرند آن چيزى را كه مجلس به آن رأى مى‏دهد و شوراى نگهبان آن را موافق قانون و موافق شرع مى‏داند.

بايد بپذيرند اينها را. اگر مى‏خواهيد كه از صحنه بيرونتان نكنند، بپذيريد قانون را. نگوييد هى قانون، و خودتان خلاف قانون بكنيد! بپذيريد قانون را. همه‏تان روى مرز قانون عمل بكنيد. اگر همه روى مرز قانون عمل بكنند، اختلاف ديگر پيش نمى‏آيد.

(صحیفه ی امام، جلد 14 صفحه ی 376 تا 378)

قانونى بر خلاف نظر من بود، من بيايم بيرون و هياهو كنم كه من اين قانون را قبول ندارم، اين قانون خوب قانونى نيست. قانون خوب است، شماها بايد خودتان را تطبيق بدهيد با قانون، نه قانون [خودش را] با شما تطبيق بدهد. اگر قانون بنا باشد كه خودش را تطبيق بدهد با يك گروه، تطبيق بدهد با يك جمعيت، تطبيق بدهد با يك شخص، اين قانون نيست. قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر كشورى بايد خودشان را با آن تطبيق بدهند. اگر قانون بر خلاف خودشان هم حكمى كرد، بايد خودشان را در مقابل قانون تسليم كنند، آن وقت است كه كشور كشور قانون مى‏شود ..

(صحيفه امام، جلد‏14، صفحه ی: 415)


امام خامنه ای ( حفظه الله )

در مسئله‏ى نظارت هم عرض كرديم، نظارت مجلس چيز بسيار لازمى است. ... و بدانيد - البته شما‌ها می‌دانيد، اين گفتن ندارد - خيلى هستند كه همتشان اين است كه بين قواى كشور، بين جريانهاى تصميم‏گيرى در كشور نزاع و اختلاف و دعوا ايجاد كنند. ايجاد شكاف و رخنه در بافت يكپارچه‏ى فرماندهى كلى كشور - يعنى همين مجموعه قواى سه‏گانه كه دارند بر امور كشور فرماندهى و حكمرانى می‌كنند - يكى از آرزوهاى بزرگى است كه سالهاست براى ضربه زدن و شكست دادن جمهورى اسلامى، دشمنان جمهورى اسلامى دارند اين نقشه‏اش را تعقيب می‌كنند. ... ما توى اين گزارشهاى خارجى، گزارشهاى مربوط به سرويسهاى امنيتى و اطلاعاتى، كارهايى كه در بعضى از محافل نخبه‏ى سياسى دنيا دارد می‌گذرد - كه گزارشهايى می‌رسد - بخوبى رد پاى اين را داريم مشاهده می‌كنيم: بنا بر ايجاد اختلاف. نبايد بگذاريد.

(21 خرداد 87 ... اولین دیدار با همین مجلس هشتم)


اگر كسى در نظام جمهورى اسلامى در مسؤوليتى مشغول كار است، ولى آرمانهاى نظام جمهورى اسلامى را آن‏گونه كه امام بزرگوار ترسيم كرده است و در قانون اساسى تجسّم پيدا كرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست براى او حرام شرعى است.

(8  آبان 80 ... دیدار در اصفهان)

نكته‌ى ديگر در زمينه‌ى انتخابات اين است كه شباهت مهمّى هم بينِ دمكراسى در مجلس ما با دمكراسيها و پارلمانهاى غربى وجود دارد و آن اين‌كه در همه جاى دنيا پارلمانها براى حفظ و تقويت نظام به‌وجود مى‌آيند، نه براى مبارزه با نظام - آن كسانى كه مخاطب اين حرف هستند گوشهايشان را واكنند، بشنوند - چون پارلمان جزو نظام و براى تكميل آن است. پارلمان جاى حضور مخالفان نظام نيست كه عدّه‌اى بگويند ما از طريق وارد شدن به مجلس شوراى اسلامى با قانون اساسى يا با نظام جمهورى اسلامى مبارزه مى‌كنيم!

(26 آذر 82 ... بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان قزوین)

ساختار قانون اساسى بايستى به‌طور دقيق حفظ شود. شما نگاه كنيد ببينيد دشمن چگونه با قانون اساسى ما برخورد مى‌كند: گوشه‌اى از قانون اساسى را نفى مى‌كند، گوشه‌اى را اثبات مى‌كند؛ يك جا به قانون اساسى تمسّك مى‌كند، يك جا عليه‌اش حرف مى‌زند! قانون اساسى ميثاق بزرگ ملى و دينى و انقلابى ماست. اسلام - كه همه چيز ما اسلام است – در قانون اساسى تجسّم و تبلور پيدا كرده است.

اصل چهارم قانون اساسى تكليف همه چيز را روشن كرده است. اگر در قوانين عادى - حتى در خود قانون اساسى - يك جا اصلى يا قانون وجود داشته باشد كه در مقام اجرا يا در مقام قانونگذارى، با اين اسلاميّت معارضه پيدا كند، اين اصل بر آنها حاكم است؛ حكومت به معناى مصطلح اصولى و علمىِ حوزه‌هاى علميّه. البته اين گفتن نداشت؛ اگر هم نمى‌گفتند، حكومتش واضح بود؛ اما به اين حكومت تصريح كرده‌اند. بنابراين ساختار قانون اساسى بايستى به طور كامل در اصلاحات حفظ شود.

(19 تیر 79 ... دیدار با کارگزاران نظام)


كليّت قانون اساسى بايد مورد نظر و توجّه شما باشد. در يك برنامه‏ريزى بلندمدت و ميان مدت، تلاشتان اين باشد كه تا آن‏جايى كه بر عهده شماست و فرصتهاى شما اجازه مى‏دهد، اگر گيرى در اجراى اين قانون هست، آن را برطرف كنيد.
وظيفه ما اين است كه از هويّت انقلاب، اساس انقلاب و اساس اين نظام دفاع كنيم و اين نخواهد شد، جز اين كه در نظر داشته باشيم كه وظايف ما در اين قانون اساسىِ بحمداللَّه مترقّى و جامع - نمى‏گوييم بى‏عيب و بى‏نقص؛ اما قطعاً جزو جامعترين و كاملترين قوانين اساسى‏اى است كه امروز در دنيا وجود دارد - چيست. .... همين قانون اساسى، مجلس را ركن مهم اين نظام قرار داده است.
(دیدار با مجلس ششم . 29 خرداد 79)


در پایان باید بدانیم که کسانی که به قانون اساسی قصد تعرض دارند، با هر عنوان و پستی هدف اولایشان رهبری است و لا غیر. چون همه خوب میدانیم و بارها و بارها دیدیم که پاسدار واقعی قانون اساسی ایشان بودند و هستند.

پس گول نخوریم. از گوینده بپرسیم این نمایندگانی که وجهه ی سیاسی بیشتری دارند ، چه کسانی هستند، تا  مردم هم بشناسند. بگویند این صاحب نظران در کدام زیر زمین این طرح را با هم ریختند که تازه در معرض افکار عمومی منتشر شده ؟ حتی بعید نیست که انتشار اینگونه ی این خبرها هم برای سنجیدن عکس العمل و میزان آگاهی نیروهای انقلاب باشد.

فتنه ی دیگری در راهست و هدف هم معلوم است.
سکوت در این فتنه ی سیاسی گناهی نابخشودنیست.
علی را تنها نگذاریم ...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
مطالب خیلی جالبی را عنوان کردی. اهمیت این مطلب خیلی فراتر از این یک مقاله ای هست که عنوان کردید و باید مانور بیشتری روی این مطلب بدهید که به نظرم آغاز یک فتنه ای بزرگ است، نه در حال، بلکه در آینده ای نزدیک و شاید همراه با رئیس جمهور آینده و شرایط شاید سخت آینده و نظراتی که ممکنه در مورد شورای رهبری افرادی مطرح کنند....
مجمع تشخیص مصلحت نظام برای از بین بردن اختلافاتی که بین مجلس و شورای نگهبان هست بوجود اومد و شاید ما هیچ وقت فکر نمی کردیم که روزی فردی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده بگیرد که قبل از انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر ایران، به فکر ایجاد شورای رهبری بود. اما متاسفانه به هر دلیلی این فرد امروز ریاست این مجمع مهم را در دست دارد که به راحتی با تصویب هر طرحی در مجلس که حتی با مخالفت شورای نگهبان مواجه شود، به راحتی بتوانند در مجمع تشخیص مصلت نظام این طرح را تصویب کنند.
اما سوال بزرگی که اینجا مطرح می شود این است که چرا امام خامنه ای از هاشمی درخواست کناره گیری نمی کند، اما از رئیس جمهور می خواهد که رئیس دفتر فعلی خود را برکنار کند؟ چرا امام خامنه ای یک بار از اصطلاح "جریان انحرافی" استفاده نمی کند، اما بارها از اصطلاح "فته" برای ماجرای فتنه88 استفاده می کند؟ پاسخ به این سوالات، مطمئنا از به وقوع پیوستن حوادثی(فتنه ای بزرگ) را که قرار است در آینده رقم زده شود، جلوگیری می کند. علت اینکه امام خامنه ای به رئیس جمهور نامه محرمانه می نویسد - که البته برخی در صحن علنی آن را مطرح می کنند - چه می تواند باشد جز اینکه احمدی نژاد لایق نوشتن چنین نامه ای است و میداند که او بعد از خواندن چنین نامه ای با راه اندازی جریان های رسانه ای علیه امام خامنه ای جبهه نمی گیرد؟
فکر کنید که این نامه به هاشمی نوشته میشد. هاشمی کسی است که نامه بدون سلام برای امام خامنه ای نوشته است و خودش و خانواده اش علت رهبر شدن امام خامنه ای را خودشان می دانند و در نماز جمعه تهران تغییر دادن قانون اساسی را به وضوح مطرح کرد. آیا اگر این نامه برای هاشمی نوشته میشد، هاشمی تاب چنین نامه ای را میاورد؟ آیا فتنه انگیزی های هاشمی شروع نمی شد؟
ما همه خواب هستیم و تغییر اصول اصلی قانون اساسی در حال شکل گیری هست.
سوال اساسی دیگر اینجا مطرح می شوند که نمایندگانی که از موسوی و کروبی و خاتمی حمایت کردند، امروز در چه جایگاهی قرار دارند؟ آیا آنها با حمایت از موسوی و کروبی و خاتمی، علنا از فتنه ای که فقط بر علیه ولی فقیه بود، حمایت نکردند؟ اکنون این نمایندگان در مجلس به راحتی به فعالیت مشغول هستند و این افراد شکست خورده از شکست دادن امام خامنه ای، چه هدفی می توانند داشته باشند، جز جبران شکست هایشان با ضربه زدن به احمدی نژاد و در نهایت امام خامنه ای؟
متاسفانه تعداد زیادی از افراد به اصطلاح اصولگرا، در این بازی هاشمی حضور دارند و دانسته یا ندانسته در حال ضربه زدن به امام خامنه ای هستند...
چرا امام خامنه ای حرفهایش را راحت به احمدی نژاد می زند و از او میخواهد که شخصی را برکنار کند، در صورتی که هیچ وقت امام خامنه ای با وجود اینکه افراد بسیار فاسدی در راس حکومت بوده اند، این کار را انجام نداده است؟ آیا جز این است که احمدی نژاد به معنای واقعی ولایت مدار است؟ آیا شما می توانید فکرش را بکنید که اگر امام خامنه ای از هاشمی یا خاتمی درخواست برکناری شخصی را می کرد، چه تهمت ها و توهین هایی به امام خامنه ای نمی زدند و ایشان را متهم به دخالت در امور خود نمی کردند؟

من به همه شما هشدار می دهم. فتنه ای بسیار بزرگتر در راه است که تعداد بسیاری از افراد به اصطلاح اصولگرا هم در این فتنه ستون پنجم دشمن هستند. چگونه هاشمی که خود سردسته همه فتنه گران بوده است، از یک جریان به اصطلاح انحرافی صحبت می کند و بعد از تمامی رسانه ها نیز از این جریان صحبت می کنند و این موضوع را به تیتر اول خود تبدیل می کنند؟ آیا کسی که خود سردسته فتنه گران بوده است، لیاقت این را دارد که اعلام وجود جریانی انحرافی را بکند؟؟؟؟؟؟ و چرا همه رسانه ها با وجود دانستن این موضوع، دنباله حرف هاشمی را پیش گرفتند؟ اگر انحرافی در دولت باشد، خود امام خامنه ای وارد میشود، همان طور که وارد شد. من به شما میگویم که این جریان هاشمی، هیچ ربطی به احمدی نژاد ندارد. کینه هاشمی نسبت به امام خامنه ای در روز برگزاری مجلس خبرگان و انتخاب امام خامنه ای آغاز شد. هاشمی ایران را ارث پدارنه اش می داند. چه کسی بود که بعد از دو دوره ریاست جمهوری می خواست که قانون را برای دوره سوم عوض کند؟ هاشمی در نماز جمعه تهدید به تغییر قانون کرد و اکنون می بینیم که به لطف دوستان به اصطلاح اصولگرا و دوستان فتنه گرش این موضوع را در حال عملی کردن است...

من به شما به فتنه ای بزرگتر هشدار می دهم و میگویم که قدر احمدی نژاد را بدانید، قبل از اینکه خیلی دیر بشود...
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
به نظر من اين نظريه ي برخي از مجلس نشينان، نوعي مانور تبليغاتي است براي انتخابات در پيش! وگرنه اظهار چنين نظري با توجه به قانون اساسي، نظر امام و ... يك اظهارنظر بي پايه است!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
کاتوزیان نماینده خوب و طرفدار فتنه 88 هست. اگه 10 تا از این نمایندها را داشتیم تا حالا مملکت ...
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
چند روزی بود به فکر تغیر چارت دولت و سیستم بودم از ذهنم گذشت که اینان از ابراز هر گزینه ای چشم پوشی نمیکنند .
-------------
ریس جمهور در حاشیه نخست وزیری و کاغذ بازی و دفتر و دستک و دیدار های فرعی و رانتی و فشار به رای مردم .
-----------
همینطوری استصواب خوب عمل نکرده وای به حال روزی که برا 1 عده چند تا سوراخ فشار درست بشه .
---------------
4 سال نمایندگی تو بکن بیکاری نظر میدی خیلی غیبت کم دارن سر بستن تیم نخست وزیر هم میخوان مس مس کنن .
-----------
سیما هم داره برنامه های هفته جنگ را در ضمینه عداوت منطقی و پشتیبانی بحق امریکا از صدام سوق میده 1 جور بازی با افکار عمومی و دامن زدن به تشکیک .
------------
مذاکره بی مذاکره من یکی که از رنگ سبز عبور میکنم و فرا بنفش میریزم تو خیابان جیغ بنفش میزنم .هی مصاحبه های ارشیوی مدل امیر احمدی با کچل سیک و واینبرگر ( همبرگر ) نشون میده .
گفته باشم.
---------
یا حق
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
بيچاره ها فكر كردن اگه نخست وزير تصويب بشه بازهم ميرماسون ميشه نخست وزير. ببين از داغ احمدي نژاد به كجا رسيدن
پاسخ
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
این آقا احتمالا با علی مطهری نسبتی داره که از این طرح های ... می دهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
اصولگرایی که اینها اعضاشون باشن باید درشو گل بگیرن
اصولگرایی باید تصفیه بشه
اصولگرایی بدون کاتوزیان،لاریجانی،قالیباف،مطهری،باهنر و...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها