کد خبر: ۲۱۱۸۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
رئیس سازمان حج و زیارت با تشریح جزئیات اعزام زائران به حج تمتع گفت: اعزام زائران به حج تمتع امسال از ۱۶ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه به طول می‌انجامد.

به گزارش 598 علی لیالی در گفتگو با مهر افزود: در عملیات حج تمتع سال جاری حدود ۱۰۰ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می شود که براساس آمارهای موجود حدود نیمی از آنها بالای ۵۰ سال سن دارند و سن مسن ترین زائر امسال نیز ۱۱۲ سال است.

وی تاکید کرد: سن کمتر از ۱۰ درصد از زائران نیز بیش از ۸۰ سال است که این افراد خارج از نوبت به حج تمتع اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برنامه ریزی های لازم برای اقامت و مسکن، حمل و نقل و تغذیه زائران انجام شده و همکاران ما در سازمان حج نهایت سعی و تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران انجام داده اند.

لیالی در مورد هزینه اعزام زائران نیز افزود: هزینه سفر به حج تمتع براساس ایستگاه پروازی و استانها متفاوت است بطوریکه حداقل و حداثر قیمت کاروان ها سه میلیون و ۲۰۰ تا چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی پشت نوبت سفر به خانه خدا هستند، گفت: در تمتع امسال سپرده گذارانی که تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۸۴ دارای فیش بانکی هستند اعزام می شوند و مابقی متقاضیان طی سالهای آینده به حج تمتع اعزام می شوند.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ظرفیت افراد پشت نوبتی آنقدر است که تا ۱۵ سال آینده امکان ثبت نام جدید از متقاضیان حج تمتع وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها