کد خبر: ۲۱۱۹۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
رئيس فدراسيون فوتبال مهمترين مشکل اين فدراسيون را مالي دانست.

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال صبح امروز (يک‌شنبه) در دفتر علي کفاشيان برگزار شد که در آن علاوه بر رئيس فدراسيون فوتبال، مهدي محمدنبي، سيدمحمدهادي آيت‌الهي، مهدي تاج، فريده شجاعي، غلامرضا بهروان، فريدون اصفهانيان، حيدر بهاروند، منصور قنبرزاده، شهاب‌الدين عزيزي خادم، دکتر محمدحسين عليزاده، دکتر رضا قراخانلو، گل‌محمدي و اميرحسين حسيني حضور داشتند.

در ابتداي نشست علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ضمن تشکر از زحماتي که طي سال گذشته از سوي مسئولان فدراسيون و اعضاي هيئت رئيسه کشيده شد، گفت: فدراسيون فوتبال سال پر کار و فعالي را پشت سر گذاشت و طبق برنامه‌ريزي که انجام شده بود، تمامي فعاليت‌هاي خود را به خوبي انجام داديم.

«در سالي که گذشت چه در بخش آکادمي ملي فوتبال و چه در بخش تيم‌هاي ملي موفقيت‌هاي خوبي را کسب کرديم»،‌ وي با بيان اين جمله افزود: در سال 92 تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني برزيل راه يافت، تيم ملي فوتبال ساحلي براي اولين بار قهرماني جهان شد و همچنين عناوين برتر آسيا و المپيک را کسب کرد، تيم ملي فوتسال بانوان براي اولين بار عنوان نايب قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد و تيم ملي فوتسال آقايان نيز عنوان قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد و در تيم‌هاي ملي و در رده‌هاي زير 14، زير 16، زير 15 و زير 17 سال نيز عملکرد خوبي داشته‌ايم.

وي با يادآوري اينکه «اين موفقيت‌ها گوشه‌اي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در فدراسيون فوتبال بود که براي اولين بار و با همکاري مسئولان فدراسيون رخ داد»، خاطر نشان کرد: همچنين در بخش باشگاه‌ها و در زمينه کسب امتياز علاوه بر رنکينگ فيفا در آسيا که ايران در صدر است، باشگاه‌ها هم توانستند امتيازات بالايي را کسب کنند و ضمن کسب سهميه کامل ليگ قهرمانان آسيا، بهترين امتيازات را در آسيا کسب کرده‌ايم و اميدواريم در سال آينده نيز اين موفقيت‌ها همچنان ادامه‌دار باشد و شاهد امتيازات بالاي فوتبال ايران باشيم.

کفاشيان با تبريک به گل‌محمدي، معاون سابق پشتيباني مالي آکادمي ملي فوتبال به دليل انتصابش به عنوان مديرکلي ورزش و جوانان استان البرز گفت: در سال گذشته فستيوال فوتبال پايه براي رده سني زير 10، 11 و 12 سال برگزار شد و فدراسيون فوتبال حمايت ويژه‌اي از برگزاري اين فستيوال داشت.

رئيس فدراسيون فوتبال سال 92 را سال فعالي براي تيم‌هاي نوجوانان و جوانان در بخش‌هاي دختران و پسران دانست و گفت: تيم فوتبال بانوان ايران در رده سني جوانان به تورنمنت روسيه اعزام مي‌شود و تيم دختران نونهالان به رقابت‌هاي آسيايي سريلانکا مي‌رود.

وي در ادامه افزود: در سال 92 تيم ملي فوتبال ساحلي بلاروس به ايران آمد و چند بازي دوستانه با ملي‌پوشان فوتبال ساحلي داشت. تيم فوتبال نوجوانان ايران در تورنمنت اندونزي - مالزي شرکت کرد و نايب قهرمان شد. همچنين در اوايل سال 92 اين تيم در تورنمنت ايتاليا به مقام نايب قهرماني رسيد. تيم جوانان از مرحله مقدماتي رقابت‌هاي فوتبال قهرماني آسيا در کرمان به عنوان تيم اول به مرحله نهايي مسابقات صعود کرد و همچنين در جام جهاني کوچک جوانان روسيه به مقام پنجم رسيد. تيم جوانان در کشورهاي چين، کويت، ايتاليا هم اردوهايي را برگزار کرد.

کفاشيان ضمن ابراز اميدواري از اينکه تيم‌هاي فوتبال نوجوانان و جوانان ايران به جام هاي جهاني 2015 شيلي و نيوزلند صعود کنند، خاطر نشان کرد: سال گذشته و به خصوص در پايان فصل، شاهد قضاوت خوبي از داوران ليگ برتر بوديم اما بحث اصلي ما درباره حق پخش تلويزيوني است که در حال حاضر روي آن تمرکز کرده‌ايم. بيشترين مشکل فدراسيون مشکل مالي است اما با اين حال اعزام تيم‌هاي پايه به مسابقات را متوقف نکرده و سعي داريم با رفع مشکلات مالي، شرايط را براي تيم‌هاي ملي و تيم ملي فوتبال در جام جهاني مهيا کنيم تا ملي‌پوشان بهترين عملکرد را داشته باشند.

کفاشيان در پايان اظهار داشت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص سال اقتصاد مقاومتي، از سازمان ليگ برتر مي‌خواهيم تا نگاه ويژه‌اي به اين امر داشته باشد. يکي از مواردي که مي خواهيم در سال آتي با همکاري مجمع انجام دهيم بحث حق پخش تلويزيوني و اقتصاد مقاومتي است. بر همين اساس قصد داريم تا در بخش اقتصاد مقاومتي، از باشگاه‌هايي که شفاف‌سازي کرده و مشکلي نداشته باشند تقدير کرده و با باشگاه‌هايي که شفاف‌سازي نکرده و در زماني که از آنها درخواست ارائه مدارک و يا هر موارد ديگري داشته‌ايم، در اختيارمان نگذاشته‌اند، برخورد کنيم. معتقدم فوتبال مظلوم واقع شده و قصد داريم با شفاف‌سازي در سال آينده ديگر شاهد وجود فوتبال شفاف و به دور از حاشيه باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها