کد خبر: ۲۱۲۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
فرمانده سپاه علی ‌ابن ‌ابیطالب استان قم گفت: ارتفاعات جاسوسان یک دژ تسخیرناپذیر در غرب کشور بود که به دست سپاه فتح شد.
به گزارش سرویس دفاع مقدس پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد در سخنان خود در مراسم خاطره‌گویی که یکشنبه شب در حاشیه برپایی نمایشگاه یاد یاران برگزار شده است، ارتفاعات جاسوسان را دژی تسخیرناپذیر دانست که به دست توانمند سپاه و با عنایت ویژه حق تعالی فتح شد.

وی در ادامه از تلاش‌های سپاه علی ابن ابیطالب قم در مناطق شمال غرب کشور در مبارزه با اشرار و ضد انقلاب خبر داد و گفت: نزدیک به سه ماه است که سپاه علی ابن ابیطالب قم با همکاری مردم انقلابی شمال غرب کشور مشغول پاکسازی این مناطق از اشرار و ضدانقلاب است.

فرمانده سپاه علی ‌ابن ‌ابیطالب استان قم با بیان اینکه سپاه علی ابن ابیطالب استان در مناطق شمال غرب کشور مستقر است، اشاره‌ای به شهادت فرمانده اطلاعات سپاه علی ابن ابیطالب و همراهانش داشت و اظهار کرد: ارتفاعات جاسوسان یک دژ تسخیرناپذیر بود که با کمک همین شهدا و بهره‌گرفتن از خون این شهدا توانستیم این دژ مستحکم را در هم بشکنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فرصتی 10 روزه را برای ترک خاک جمهوری اسلامی به اشرار مستقر در ارتفاعات جاسوسان داده بود، اعلام کرد: پس از سپری شدن روز دهم با عنایت و لطف خداوند و استعانت از اهل بیت ارتفاعات جاسوسان به تسخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران درآمد.

مهدوی‌نژاد در ارتباط با ارتفاعات جاسوسان افزود: این ارتفاعات دارای یک سنگر مستحکم دفاعی بود که در سه طبقه ساخته شده و در دل ارتفاعات جاسوسان جاگرفته بود.

وی در ادامه با اشاره به زحمات سپاهیان برای فتح و تسخیر این دژ عنوان کرد: در هر طبقه از این سنگر دفاعی تونل‌هایی به عمق 50 تا 60 متر حفر شده بود که یک انسان 190 سانتی‌متری به راحتی می‌توانست در آن بدود.

فرمانده سپاه علی ‌ابن ‌ابیطالب استان قم در رابطه با تعداد افرادی که در این دژ دفاعی مستقر بودند، افزود: هر یک از طبقات و تونل‌ها 500 تا 600 نفر را در خود جای می‌دادند این در حالی است که ضد انقلاب و اشرار تمام امکانات رفاهی این تعداد نفر را در این سنگر و دژ دفاعی ذخیره کرده بودند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: فتح ارتفاعات جاسوسان همانند فتح خرمشهر، فاو و مهران کار خداوند مهربان بوده است که به دست بهترین افرادش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها