کد خبر: ۲۱۲۷۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا تخلفات بهداشتی اماکن عمومی از جمله رستوران ها را به سامانه 1490 اطلاع دهند.
به گزارش پایگاه 598 ،محسن فرهادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سامانه تلفنی 1490 به شکایات و مشکلات مردمی در مورد بهداشت اماکن عمومی از جمله رستوران ها و هتل ها رسیدگی می کند. 

وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به شکایات دریافتی، طی مدت 72 ساعت رسیدگی می کنند. 

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت درصورت نیاز، اقدامات قانونی لازم درمورد تخلف بهداشتی اماکن مربوطه را انجام داده و نتیجه را به شاکیان اعلام می کنند. 

فرهادی با یادآوری اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند سال گذشته افزود: این برنامه تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه دارد و با هدف بسیج همه امکانات برای حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های قابل انتقال از آب و غذا در سراسر کشور اجرا می شود. 

وی یادآور شد: دو هزار تیم بازرسی از ساعت هشت تا 20 در ایام تعطیل و غیر تعطیل و از 20 تا هشت به صورت آنکال(پیام گیری شکایات و پیشنهادات مردم از طریق سامانه تلفنی) به بهداشت اماکن عمومی نظارت دارند. 

فرهادی گفت: بازرسان بر وضعیت بهداشت فردی صاحبان اماکن عمومی، موادغذایی، ابزار و تجهیزات ساختمان، مراکز تهیه توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شامل هتل، متل، مسافرخانه، مهمانپذیر، مهمانسرا، استخر و سونا، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، شیرینی فروشی، مراکز فروش آجیل و خشکبار، مکان های بین راهی، پمپ بنزین، مساجد، پارک ها، سرویس های بهداشتی، کترینگ، رستوران، کافه تریا و کارگاه های حلوا، سوهان و گزپزی نظارت خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها