کد خبر: ۲۱۳۱۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
مهمترین عناوین خبری احزاب در آذر ماه سال ۱۳۹۲/
درخواست از هاشمی برای مذاکره با عربستان، جدال بر سر کرسی‌های قوه مقننه، پیشقدمی جبهه پیروان در ائتلاف اصولگرایان، مدیر عامل جدید بنیاد باران، راز بادبادک‌های سبز در 16 آذر 88 و... از جمله مهمترین عناوین خبری احزاب در آذر ماه سال 1392 بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، درخواست از هاشمی برای مذاکره با عربستان، جدال بر سر کرسی‌های قوه مقننه، پیشقدمی جبهه پیروان در ائتلاف اصولگرایان، مدیر عامل جدید بنیاد باران، راز بادبادک‌های سبز در 16 آذر 88 و ...  از جمله مهمترین عناوین خبری احزاب در آذر ماه سال 1392 بود.

مهمترین عناوین خبری آذر ماه سال 1392 حوزه احزاب را در گزارش زیر می‌‌خوانید.



ذره‌بین باشگاه خبرنگاران بر فعالیت احزاب سیاسی در آبان ماه 1392؛


تنوری گرم برای تشکیل حزب یا جبهه فراگیر/ صدر نشینی ناطق نوری بر اهم اخبار حزبی/ سوگواری سیاسیون در فراق حبیب امام و رهبری

قاضي‌زاده: تاييد سخنگويي سقاي بي‌ريا/ برگزاري کنفرانس مطبوعاتي جبهه پايداري براي اعلام رسمي

سخنگوي فعلي جبهه پايداري با تاييد خبر تغيير سخنگوي جبهه متبوعش، گفت: جبهه به منظور اعلام رسمي تغيير سخنگو و آشنايي بيشتر با حجت‌الاسلام بي‌ريا کنفرانس مطبوعاتي برگزار خواهد کرد.

"ژاله فرامرزی" دبیر جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: "ژاله فرامرزی" به عنوان دبیر جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جایگزین "محمدعلی حاضری" شد.

درخواست رئیس مجلس لبنان از آیت‌الله هاشمی برای مذاکره با پادشاه عربستان


آیت‌االله هاشمی در پاسخ به تقاضای رئیس مجلس لبنان که خواستار مذاکره هاشمی‌رفسنجانی با پادشاه عربستان شده بود، به سفر چند سال قبل خویش به عربستان و مذاکره با ملک عبدالله برای تشکیل کمیسیون علمایی و کمیسیون‌های مشترک دیگری برای سایر موضوعات مورد اختلاف اشاره کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی: انعکاس نظر علما و مراجع در امور اسلامی با تشکیل معاونت رییس جمهور در امور روحانیت


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل معاونت رییس جمهور در امور روحانیت موجب انعکاس نظر علما و مراجع در رابطه با امور اسلامی به رئیس جمهور و از سویی انتقال بعضی مصالح و مفاسد به علما، مراجع تقلید، روحانیت و ائمه جمعه برای چاره اندیشی است.

نیشابوری: دیداری میان حزب اسلامی کار و وزاری صنعت و نفت صورت نگرفته است/ جزئیات جلسه شورای مرکزی حزب اسلامی کار


سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: هیچ دیداری از سوی اعضای حزب اسلامی کار با "محمدرضا نعمت‌زاده" و "بیژن نامدار زنگنه" رخ نداده و برنامه‌ای هم برای حصول این دیدار وجود ندارد.



مصاحبه آیت‌الله‌هاشمی با فاینشنال‌تایمز: محتاج به انرژی هسته‌ای هستیم/به عربستان مي‌روم/بدون آمریکا کار پیش نمی‌رود/اسرائيل در مقابل ايران خيلي كوچك است


بعد از جنگ چون عربستان به نفع صدام در جنگ شركت داشت، يعني پشتيباني مالي مي‌كرد، يك ملاقات كه من با آقاي اميرعبدالله در سنگال كردم، همه يخ‌ها با توضيحاتي كه به ايشان دادم، آب شد.

رئوفیان: جزئیات جلسه جبهه ایستادگی/محسن رضایی همچنان عضو شورای عالی جبهه است


سخنگوی جبهه ایستادگی درباره حضور "محسن رضایی" در جلسات این جبهه گفت: آخرین حضور وی مربوط به 4 جلسه پیش بوده و وی کماکان عضو شورای عالی جبهه ایستادگی است.

جدال بر سر کرسی‌های قوه مقننه/صندلی‌های سبز بهارستان در انتظار کدام قطب است؟


اگرچه برخي از فعالان سياسي رقباي خود را از مدت‌ها پيش به تبليغات زودهنگام انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي متهم كرده و مي‌كنند، اما فضاي سياسي آشكار كشور چندان رنگ و بوي انتخابات به خود نگرفته است.

پیشقدمی جبهه پیروان در ائتلاف اصولگرایان/ هنوز دیداری با جبهه پایداری نداشتیم


سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به پیشقدمی جبهه متبوعش در ائتلاف میان جناح اصولگرایی، گفت: وحدت میان اصولگرایان به ویژه در انتخابات آتی یک امر ضروری است.

"جواد امام" مدیر عامل جدید بنیاد باران شد


عضو هیئت مدیره بنیاد باران گفت: "جواد امام" معاون وزیر نیرو در دوران اصلاحات به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد باران به اتفاق آراء از سوی اعضای هیئت مدیره به مدت ۴ سال انتخاب شد.



سکوت معنادار رضایی درباره حضور در جلسه مجمع جبهه ایستادگی/ انکار تشکیل حزب در گذشته و آینده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با فعالیت حزبی خود گفت: تاکنون نه حزبی تشکیل داده‌ام و نه خواهم داد.

راز بادبادک‌های سبز در 16 آذر 88 چه بود؟


اتفاقات ناخوشایند 16 آذر 1388 تاریخ را از حضور در این صفحه شرمنده می‌کند، روزی که خط روشن امام راحل نادیده گرفته و حرمت بنیانگذار کبیر انقلاب در تفکر جاهلانه و فریب‌خورده تعدادی معدود گم شد.

ایرانی: برگزاری نشست‌های مشترک با جبهه‌های مختلف یکی از اهداف اصلی جبهه اعتدالگرایان


دبیر جبهه اعتدالگرایان گفت: با انجام فعالیت‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف قصد داریم تا نشست‌های مشترکی را به منظور رفع دغدغه‌های سیاسی و حزبی با جبهه‌های مختلف داشته باشیم.

با‌ن‌کی‌مون از روحانی شیعه قدردانی کرد/ نمایش کتاب "تمام نهج البلاغه" در کتابخانه سازمان ملل متحد


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشکر از مولف کتاب "تمام نهج البلاغه" از نمایش این کتاب در کتابخانه این سازمان بین المللی خبر داد.

فومنی خبر داد: سایت رسمی حزب مردمی اصلاحات راه‌اندازی شد/دیدار احتمالی حزب با روسای قوا


دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از راه‌اندازی سایت حزب متبوعش و دیدار احتمالی با روسای قوای سه‌گانه خبر داد.

واکنش حجت‌الاسلام شیرمردی نسبت به دریافت کارت هدیه از مرتضوی


رییس ستاد نماز جمعه تهران واکنش جالبی نسبت به دریافت کارت هدیه از مرتضوی نشان داد.



سجادی: ابوترابی‌فرد گزینه شورای مرکزی نیست/ دبیران کل جبهه کاندیدای بالقوه هستند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دبیران کل احزاب جبهه، کاندیدای بالقوه برای دبیرکلی هستند، گفت: این گزینه‌ها در جلسه آینده جبهه پیروان مطرح می‌شود.

نباید جامعه را از توانائی و پتانسیل‌های زنان محروم نمود/ ضرورت تدوین لایحه امنیت برای زنان/ شاکله اتاق فکر زنان مثبت است

مدرس دانشگاه، کارشناس و محقق صدا و سیما شاکله تشکیل اتاق فکر زنان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تشکیل این اتاق فکر به شرط برنامه‌ریزی تمام نهادها، دستگاه‌ها می‌تواند اثربخش باشد.

رهبر معظم انقلاب: ما از آن جهت كه آفريقا در مقابل ظلم ايستاد، به اين منطقه از جهان عميقاً علاقه‌منديم/ماندلا: ما نسبت به اسلام بيگانه نيستيم


درگذشت "نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا"، رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، رهبر جنبش علیه آپارتاید و برنده جایزه صلح نوبل در سن 95 سالگی بهانه‌ای شد برای آنکه اهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وی را بازخوانی کنیم.

رسولی: کاندیدا شدن عارف در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کذب محض است

عضو هیئت مدیره بنیاد باران گفت: کاندیدا شدن عارف در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی کذب محض است و از اساس صحت ندارد.

سجادی: انتخاب "محمدرضا باهنر" برای دبیرکلی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری از انتخاب محمدرضا باهنر به عنوان دبیرکل جدید جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری خبر داد.

لاریجانی: پیشرفت‌های دفاعی خود را پنهان نکنیم/ مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت است

لاریجانی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 اشاره و گفت: آیا اینگونه اجرا کردن همان چیزی است که معظم له مطرح کردند؟ اینکه از دولت بگیرید و به دستگاه‌های دیگر بدهید و یا در رابطه با سهام عدالت باید گفت آیا از این برگه‌ها پولی در می‌آید؟ برگه ای که در دست مردم است نه سودی دارد و نه چیزی.



قاضی‌زاده: جبهه پایداری در جهت اصلاح فرهنگ سیاسی جامعه تلاش می‌کند


سخنگوی جبهه پایداری گفت: ما در موقعیت جدید هستیم که بایستی در حوزه اصلاح فرهنگ سیاسی جامعه با پارادایم انقلاب اسلامی تلاشی مضاعف داشته باشیم.

کواکبیان: چشم انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است/ بنده کارت هدیه نگرفته‌ام

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: چشم‌انداز مذاکرات را مثبت می‌دانم و معتقدم ما چیزی را از دست ندادیم.

آیت‌الله شبستری در واکنش به ادعای اخیر "جان کری"؛ مردم ایران فرزند رمضان و محرم‌اند و هیچگاه از تهدید و تحریم نمی‌هراسند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به تحریم‌ها و تهدیدها بی‌اعتنا بود، گفت: مردم ایران فرزند رمضان و محرم‌اند و هیچگاه از تهدید و تحریم نمی‌هراسند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد؛ «خاطرات محمد هاشمی» با شرح وقایع تاریخ انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «خاطرات محمد هاشمی» برادر اکبر هاشمی‌ رفسنجانی را منتشر کرد.



شکایت "صالحی امیری" از نادران/ انتظار برای اعلام نتیجه قوه قضاییه

معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از اتهامات نادران به بنده شکایتی را تنظیم و به دادگاه ارسال کردم.

بوربور: آغاز به کار 150 حزب در جریان اصلاحات/ مجموعه‌های مختلف احزاب در درون یک جریان اصلی فعال باشند

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با اشاره به تعدد احزاب موجود در کشور، گفت: پیشنهاد ما این است که دو یا سه جریان اصلی در سیاست شکل گرفته و مجموعه‌های مختلف احزاب در درون یک جریان اصلی فعال باشند.

ابهام در استعفای یک شخصیت سیاسی/ وقتی عدم حضور جای خود را به گمانه‌زنی‌های بی‌اساس داد / آقای متکی می‌مانی یا می‌روی؟

حضور وزیر اسبق وزارت خارجه در جبهه پیروان به مثابه شخصیت فعال و اثرگذار سیاسی اهمیت پی‌گیری خبرنگاران از حضور وی را روشن و بدیهی می‌‌کرد، به همین منظور اصحاب رسانه از هر موقعیتی جهت رسیدن به پرسش همیشگی استفاده می‌کردند.

جزئیات جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از زبان کمالی: رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تغییر کرد


رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات گفت: رياست دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ازجلسه آينده به عهده خانه كارگر خواهد بود.

رسولی: تشکیل حزب عارف به مرحله درخواست مجوز از وزارت کشور نرسیده است


عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان گفت: "محمدرضا عارف" تاکنون تصمیمات لازم را برای تشکیل حزب سیاسی اتخاذ نکرده و کار به ارائه درخواست وی از وزارت کشور برای انجام فعالیت به منظور تأسیس حزب کشیده نشده است.

فروزنده: اعلام مواضع جمعیت ایثارگران برای ورود به انتخابات در ماه‌های آینده


قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اصل وحدت در سطوح مختلف ملی و اصولگرایی با حفظ رعایت اصول و ارزش‌ها ملاک و معیار ما قرار دارد و قطعا در ماه‌های آینده نقطه نظرات خود را درباره چگونگی ورود به انتخابات مطرح می‌کنیم.



طبیب‌زاده: دیدگاه جدید حجاریان کاملا هماهنگ با سیاست‌های براندازانه‌ فتنه 88 است/ نظام در ارتباط با گستاخ شدن برخی افراد مقصر است


عضو جبهه پایداری گفت: نرمش نشان دادن در مقابل فتنه‌گران 88 مسئله‌ای است که باعث شده آن‌ها به اظهارنظر درباره تغییر قانون اساسی و حتی انحلال مجلس از سوی دولت می‌پردازند.

باهنر: اگر توافق‌نامه باطل شود، احتمال غنی سازی 60درصد وجود دارد/ استیضاح و تعویض، تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کند

دبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت یازدهم گفت: دکتر روحانی خود به شرط خردگرایی، اعتدال و حرکت‌های علمی به میدان آمده است و ما نیز با پشتوانه‌های تحقیقات درست از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم.

مهرداد بذرپاش: نکند هم زندگی مردم نچرخد هم سانتریفیوژها/ آیا به وزیر خارجه ما اجازه بازدید از مراکز نگهداری از معلولین در غرب را می‌دهند؟

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما اين است که اگر حواسمان جمع نباشد هم زندگي مردم متوقف مي‌شود و هم سانتريفيوژها. ما که پاي ميز مذاکره مي‌رويم اگر بگوييم دستمان خالي است طرف حتما به ما امتيازي نخواهد داد. آن هم با يک مشت موجودات عجيب وغريبي که خداوند در عالم خلق کرده که حرف حسابي متوجه نمي‌شوند.

تدوين سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي به اتمام رسید


جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام به رياست "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" تشكيل شد.

آقای سریع‌القلم؛ وصله‌کردن عدم آگاهی سیاسی بر لباس قشر زحمت‌کش خطاست!/ چرا زبان فارسی را زبان علم و منطق ندانیم؟

آقای سریع‌القلم، اشاعه فرهنگ و ادب از کجا باید آغاز شود؟ چگونه باید آن را ترویج داد در حالیکه عدم آگاهی سیاسی را وصله لباس زحمت‌کشانی می کنیم که برخی از آنان فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازنشستگان فرهنگی این سرزمین هستند؟

افروغ: استفاده ابزارگونه از مردم اشکال دارد یا بها و ارزش دادن به آن‌ها؟ / کمی غیرت و هویت فرهنگی داشتن بد نیست


یک استاد دانشگاه گفت: خوب است این افراد مقداری در زندگی خود فرصتی را برای مطالعه کردن دیوان‌ها و اشعار شعرای بزرگ ایرانی اختصاص دهند و از یک منظر خاص معروف به فرهنگ سیاسی که ریشه در تفکرات غربی دارد به جان این ملت نیفتد.

رویکرد دبیر کل جدید جبهه پیروان در تعامل با اصلاح‌طلبان/ شرط‌گذاری برای هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از رویکرد خود در تعامل با اصلاح‌طلبان صحبت و در اینباره شرط‌گذاری‌هایی را برای هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تعریف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها