کد خبر: ۲۱۳۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۵ مهر ۱۳۹۰
یکی از طراحان طرح نظارت بر امور نمایندگان گفت: از زمانی که این طرح نظارت در دستور کار مجلس قرار گرفت، برخی از آقایان که مخالف این طرح بوده ، به دنبال بی خاصیت کردن آن هستند که خوشبختانه تا کنون موفق نشدند.

به گزارش 598 به نقل از مشرق، این نماینده مجلس که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با جهان با بیان این که برای طرح نظارت بر امور نمایندگان زحمات زیادی کشیده شد، گفت: برخی از نمایندگان از ابتدا مخالف این طرح بودند و علاقه نداشتند تا این طرح در مجلس به سرانجام برسد.اینها طی 3 روز پیاپی تلاش کردند این طرح را بی خاصیت کنند.

وی افزود: مخالفین در ابتدا تلاش کردند تا کلیات این طرح در مجلس رد شود و به تصویب نرسد. اما وقتی ناکام ماندند برای حذف و بی خاصیت کردن جزئیات و مواد آن دست بکار شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به محتوای ماده یک طرح افزود: این ماده بر تشکیل هیئت هفت نفره جهت نظارت بر امور نمایندگان تاکید دارد که مخالفین برای حذف آن پیشنهادهای مختلفی دادند و تلاشهایی برای حذف این ماده داشتند.

وی با بیان اینکه ماده ۲ طرح بر تعیین تخلفات مالي، اخلاقي و‌ امنيتي نمايندگان تاکید دارد، تصریح کرد: ماده سه نیز بر تعیین میزان مجازات ها برای نمایندگان اشاره دارد.

این طراح طرح نظارت بر امور نمایندگان اضافه کرد: این سه ماده ستون فقرات طرح مذکور است که خوشبختانه با هوشیاری مجلس و نمایندگان، اجازه داده نشد تا این مواد دستخوش تغییرات شده و از صلابت و استحکام طرح کم گردد.

وی گفت: برخی از نمایندگان در صحن مجلس پیشنهادهایی می دهند که اگر این پیشنهادها تصویب شود این طرح کلا از بین خواهد رفت. البته باید توجه داشت که شاید هدف نمایندگان پیشنهاد دهنده این نباشد، اما نتیجه همین است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها