يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۳۳۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم:
نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم گفت: امت حزب‌الله با احياي هسته‌هاي امر به معروف و نهي از منكر با حركتي برنامه‌‌محور و پشتيباني قوه قضاييه، جلوي اجراي نقشه‌هاي شوم بدخواهان داخلي و خارجي را خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سيدجلال رضوي‌ نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با اشاره به شهادت علي خليلي آمر به معروف و ناهي از منكر اظهار داشت: امروز در طليعه سال 93 شاهد غم‌بارترين لحظاتي شديم كه شهيد والا مقام علي خليلي در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر به ملاقات خداي خويش شتافت.

وي افزود: بايد بدانيم رواج بي‌بند و باري در جامعه اسلامي از خواسته‌هاي استكبار، صهيونيسم و مزدوران داخلي است كه به منظور استحاله ارزش‌هاي اسلامي از همه توان خود با بودجه‌‌هاي هنگفت بهره مي‌گيرند.

نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با بيان اين كه بي‌شك كليساهاي خانگي، حلقه‌هاي شيطان‌پرستي، مروجين بهائيت و عرفان‌هاي كاذب و ... هم‌چون ويروس‌هايي خطرناك، روح ايمان در جامعه را نشانه گرفته‌اند، گفت: تنها اهرم توانمند، پويا و منطبق بر عقلانيت و فطرت، دستور شرع مقدس و امر به معروف و نهي از منكر است كه جامعه را هوشيار و در بصيرت‌افزايي آمادگي همه جانبه را ايجاد مي‌كند و همه لايه‌ لايه‌هاي اجتماع را واكسينه مي‌سازند.

وي تصريح كرد: اين امر به معروف و نهي از منكر است كه توانايي حفظ و حراست جامعه از انحطاط را به وجود مي‌آورد.

رضوي با طرح اين سؤال كه چه كسي بايد جلوي توزيع و نشر كتاب‌هاي انحرافي، لاطائلات افراد فرومايه، توزيع سي‌دي‌هاي فيلم‌ها و شبكه‌هاي منحرف و هزاران موجبات بي‌بند و باري با رنگ و لعاب گوناگون را به جامعه هشدار را گرفته و در اين زمينه هشدار دهد، يادآور شد: امروز در ميدان جنگ نرم و شبيخون فرهنگي مردم و مسئولان هردو وظيفه دارند.

وي افزود: مردم بايد تذكر لساني و هشدار زباني بدهند و قوه قضاييه نيز با برخورد قاطعانه و اقدام قانوني و ضربه شصت سريع، از ارزش‌ها حراست كند.

نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: خانواده، مدرسه، محيط جامعه و ... همه خواستگاه‌هايي است كه دشمن براي به خطر انداختن امنيت آن برنامه‌ريزي كرده، امنيتي كه در شرع مقدس ما بزرگ‌ترين نعمت برشمرده شده است.

وي در ادامه سخنان خود گفت: شهيد علي خليلي با احساس مسئوليت و عمل به تكليف، از جان شيرين خود گذشت تا اجازه ندهد مگسان آلوده، جو فرهنگ ارزش‌هاي اسلامي را به مخاطره بيندازند.

رضوي افزود: ما در زيارت نامه حضرات معصومين مي‌خوانيم كه اهل بيت عصمت و طهارت براي فريضه نماز، زكات و امر به معروف به شهادت رسيده‌اند و اين عبارات قدر جامع واژگان همه زيارتنامه‌ها و شناسنامه‌هاي ادعيه از لسان اهل بيت است.

وي تصريح كرد: دشمنان و صاحبان كمپاني‌هاي ترويج فرهنگ غرب، كه زندگي سبك اسلامي دنياي آنها را به مخاطره انداخته بايد بدانند هرگز اجازه نمي‌دهيم خون مقدس شهيد خليلي قصاص نشده، روي زمين بماند.

نماينده طلاب و فضلاي همداني مقيم قم ادامه داد: دار مجازات براي ضاربان، عاملان و كساني كه از صبر و حلم خانواده معظم شهدا و امت اسلام سوء استفاده بردند، آماده قصاص است.

وي با تأكيد بر اين كه مسئولان فرهنگي بايد قبل از شعار به خواسته‌هاي رهبري عمل كنند و با مديريت جهادي فرهنگ تمام ابعاد ارزش‌هاي اسلامي را در جامعه احيا كنند، اظهار داشت: اجازه نخواهيم داد ماهواره‌ها براي ما و فرزندان ما برنامه‌ريزي كنند.

رضوي با يادآور اين نكته كه مساجد و كانون‌هاي اجتماع ما ارزش عنصر امر به معروف و نهي از منكر را بايد با برنامه‌هاي علمي به جامعه گوشزد كنند، خاطرنشان كرد: طلاب و فضلاي همداني به پاسداشت جايگاه والاي مقام شهيد و شهادت به خصوص طلبه بسيجي علي خليلي مجلس بزرگداشتي را برپا كرده تا به دشمنان بگوييم طنين دعوت به امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي هرگز خاموش نخواهد شد.

برگزاري اجتماع طلاب، فضلا و امت حزب‌الله در امامزاده عبدالله همدان

نماينده طلاب و فضلاي همداني مقيم قم افزود: به همين منظور روز شنبه ساعت 10 صبح با اجتماع طلاب، فضلا و امت حزب‌الله در محل امامزاده عبدالله شهر همدان با خون شهيد خليلي ميثاق مي‌بنديم كه مثلت غفلت، جهل و دنيا پرستي را كه ترسيمي از نقشه‌هاي شوم استكبار و صهيونيسم براي به چالش كشيدن فرهنگ متعالي اسلامي است را خنثي كنيم.

وي اضافه كرد: در ايام فاطميه از خطبه قراء فدكيه حضرت زهرا كه به عنصر امر به معروف و نهي از منكر براي برخورد با ناهنجاري‌هاي جامعه مدد مي‌جويد، توجه كنيد آنجا امر به معروف را براي اصلاح جامعه مهم‌ترين ركن براي رسيدن به تكامل جامعه مي‌دانند.

رضوي با تأكيد بر لزوم پيگيري و برخورد جدي با ضاربان شهيد خليلي گفت: از قوه قضاييه مي‌خواهيم مقتدرانه و بدون اغماض اشد مجازات را براي عاملان به شهادت رساندن شهيد خليلي در نظر بگيرند تا هوسرانان و شهوت‌رانان و كساني كه ايجاد مزاحمت و خطر براي نواميس مردم را در ذهن خود مي‌پرورانند هرگز به خود اجازه ندهند كه علناً امنيت جامعه ما را به چالش بكشانند.

وي يادآور شد: امت حزب‌الله با احياء هسته‌هاي امر به معروف و نهي از منكر با حركتي برنامه‌ محور و پشتيباني قوه قضاييه، جلوي اجراي نقشه‌هاي شوم بدخواهان داخلي و خارجي را خواهد گرفت.

نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: امروز سكوت در مقابل منكرات خيانت به خون مقدس شهداست و هركس وظيفه دارد تا با بازخواني وصاياي شهدا و زنده كردن ياد و خاطرات دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت جامعه را در مقابله شياطين انسي آماده و مهيا نگه دارد.

وي ضمن عرض تسليت به خانواده شهيد خليلي گفت: هم‌صدا با دوستان و همسنگران اين طلبه مخلص كه آيه امر به معروف و نهي از منكر را آنجا كه مي‌فرمايد «و بايد از ميان شما گروهي مردم را به نيكي دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتي باز دارند» (آل عمران 104) را با خون مقدسش در آسمان نگاه ما نوشت و با بذل جانش احياگر امر به معروف و نهي از منكر گشت، اعلام مي‌كنيم ما از شهادت نمي‌هراسيم و از اجراي حدود و پياده شدن دستورات الهي دريغ نمي‌ورزيم.

رضوي ادامه داد: ما مرگ در راه خدا را سعادت مي‌دانيم، چرا كه هدف خلقت و ارسال كتب، اعزام انبياي الهي و تعيين برگزيدگان و اولياي خدا بر اين بود كه جامعه در هدايت، ارشاد و موعظه باقي بماند.

وي افزود: از همه گويندگان مذهبي نيز مي‌خواهيم در شب شهادت حضرت زهرا از اهداف قيام اباعبدالله (ع)، خطبه فدكيه حضرت زهرا (س)، آيات بسيار امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بگويند.

نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم يادآور شد: صدا و سيما نيز بايد با ايجاد ميزگردهاي تخصصي و علمي با حضور اساتيد و كارشناسان خبره به تبيين اين ضرورت و واجب ديني بپردازند.

وي يادآور شد: سازمان امر به معروف و نهي از منكر بايد جهت طرح و بيان مباحث و همايش‌هاي علمي فرهنگي در زمينه امر به معروف و نهي از منكر ايجاد شود تا با اين اقدام جامعه در سايه سار اين مفهوم ارزشمند اسلامي امنيت، اقتدار و راه رشد و كمال خويش را حس كند.

رضوي خاطرنشان كرد: شهيد خليلي شيفته اجراي فرمان مقام معظم رهبري كه همان دستورات ديني است، بود، اما بدخواهان به تذكر لساني او توجه نكردند و قابيل‌گونه اين شهيد هابيل صفت را با ضربات چاقو مجروح كردند كه نهايتاً جرح وارده منجر به شهادت اين عزيز شد.

وي گفت: خليلي دو سال در بستر جانبازي با نامه‌ها و سخنان خود از امر به معروف و نهي از منكر و نياز جامعه سخن گفت و با اتكال به وصيتنامه امام سخنان و مطالبات مقام معظم رهبري و بازخواني وصاياي شهدا، لحظه‌اي از راهي كه قدم در آن گذاشت و هدفي كه پيش رو داشت، ترديد و پشيماني نداشت.
نايب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم در پايان خطاب به نمايندگان مجلس بيان داشت: لازم است با تشكيل كميسيون امر به معروف و نهي از منكر در مجلس مباحث و مطالب مربوط به اين باب فقهي اسلام پيگيري شده و با برنامه‌ريزي هدف‌مند اجراي دستورات دين را قانونمندانه پيگيري كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها