کد خبر: ۲۱۳۹۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین از آغاز صادرات کالا به عراق و شهرهای اقلیم کردستان از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی خبر داد که از 12 تا 15 فروردین ماه جاری متوقف شده بود.
به گزارش پایگاه 598، «نعمت‌الله نازپرورده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: صادرات کالاهای ایرانی از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین از طریق مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی  آن کشور از شنبه آغاز شد و این روند همچنان در روزهای آینده ادامه دارد.

وی گفت: تجار و پیله‌وران فعال درمرزهای شهرستان قصرشیرین از شنبه با حضور در مرزهای خسروی و پرویزخان نسبت به صدور و تحویل کالاهای خود به تجار عراقی اقدام می‌کنند.

معاون فرماندار قصرشیرین همچنین از حضور نیروهای گمرک، پایانه مرزی و بخش کارگری تخلیه و بارگیری در مرزهای این شهرستان به منظور شتاب بخشی در عملیات صادرات کالا به کشور عراق خبر داد.

وی همچنین از آغاز تردد تانکرهای سوخت‌رسان در محورهای ارتباطی قصرشیرین از دیروز خبر داد. وی گفت: این تصمیم با توجه به حجم بالای تردد خودروها در محورهای ارتباطی این شهرستان در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اتخاذ شد.

نازپرورده افزود: ورود تانکرهای سوخت‌رسان به داخل کشور از 12 تا 15 فروردین هم ممنوع شده بود. وی اضافه کرد: پیش از این هم به علت ترافیک و مشکلات ناشی از تردد کامیون‌های عراقی از 29 اسفند 92 تا پنجم فروردین 93 تردد تانکرهای سوخت‌رسان در محورهای ارتباطی شهرستان قصرشیرین ممنوع شده بود.

روزانه 800 کامیون کالای ایرانی از مرز پرویزخان و 300 کامیون کالا نیز از مرز خسروی به عراق صادر می‌شود.

«پرویزخان» بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق محسوب می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها