کد خبر: ۲۱۴۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
 روز گذشته با این‌که انقلابیون لیبی موفق شدند، بندر سرت را تصرف کنند، اما درگیری‌های شدید انقلابیون با هواداران قذافی ده‌ها کشته و مجروح از خود برجای گذاشت.

به گزارش 598 به نقل از فارس به نقل از الجزیره،‌ درحالی که روز گذشته انقلابیون لیبی موفق شدند، بندر سرت را آزاد کنند، درگیری‌های شدیدی میان انقلابیون و بازمانده هواداران قذافی در شهر در جریان است که در اثر آن ده‌ها نفر از انقلابیون کشته و مجروح شدند.
 
انقلابیون پس از ورود از جبهه غرب و جنوب به داخل شهر خود را برای تصرف مرکز شهر آماده می‌کنند و هم اکنون مرکز سرت را به محاصره خود درآورده‌اند.
در همین حال انقلابیون موفق شدند، جزیره دوران در سرت را نیز تصرف کنند. این جزیره شرق سرت را به غرب آن مرتبط می‌کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از "تهامی الزیانی"، فرمانده تیپ الفاروق که خارج از شهر سرت متمرکز شده گزارش داد که در حال حاضر انقلابیون در حال مذاکره با قبایل سرت جهت دستیابی به توافق هستند.

وی گفت: یکی از شیوخ قبایل سرت با انقلابیون تماس گرفته و خواهان مذاکره با آنها شده است. وی از انقلابیون لیبی درخواست گذرگاهی امن برای خروج افراد قبیله خود و خروج نیروهای قذافی از شهر شده است.

الزیانی با اشاره به این که انقلابیون با خروج خانواده‌های القذاذفه موافقت کرده‌اند، درباره خروج هواداران قذافی و این که پس از خروج راه به کجا خواهد برد اظهار بی‌اطلاعی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها