کد خبر: ۲۱۴۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
"مارتینا کوریا"، خواهر "تروی دیویس" که هفته گذشته با تزریق سم اعدام شد، در مصاحبه‌ای اظهار کرد که به افشاگری‌های خود در مورد دستگاه قضایی آمریکا، که به زعم وی نژادپرستانه است، ادامه خواهد داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس به نقل از سایت Democracy Now، "مارتینا کوریا"، خواهر "تروی دیویس"، سیاه‌پوست آمریکایی که چهارشنبه هفته گذشته با تزریق سم اعدام شد، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت همچنان مبارزه‌اش برای احقاق آزادی و برابری را ادامه می‌دهد.

صحبت در باب اثرات اعدام "دیویس"
 
"مارتینا کوریا" طی مصاحبه‌ای با Democracy Now در مورد اثراتی که اعدام دیویس بر جای گذاشت، سخن گفت.

بعضی از ساکتان دیروز امروز پرچانگی می‌کنند
 
"کوریا" در مصاحبه با این برنامه تلویزیونی گفت: " «چیزی که برای من خیلی جای تعجب دارد این است که وقتی از تعداد زیادی از قانون‌گذاران "جورجیا" و "ساوانا" خواستیم برای نجات جان "دیویس" پا پیش بگذارند و حمایتشان را از او اعلام کنند و یا حداقل درخواست کنند که حکم اعدام او لغو شود، آنها گوششان را به حرفهای ما بدهکار نکردند و کاری در این راستا انجام ندادند. حالا از زمانی که "تروی دیویس" فوت کرده است، آنها دارند سرشان را از زیر برف خارج می‌کنند، چون می‌بینند که میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان به آنها فکس می‌زنند و آنها را مایه شرمساری و سرافکندگی می‌دانند. بنابراین، حالا می‌بینید که آنها به یکباره در مورد لغو مجازات اعدام صحبت می‌کنند. حرفی که من می‌خواهم بزنم این است که ... ما می‌خواهیم افشاگری خود را در مورد این دستگاه قضایی مبتنی بر نژادپرستی که برادر مرا به کشتن داد، ادامه دهیم.»

دیویس می‌گفت ایمان به خدا حافظ روح من است

"کوریا" همچنین در مورد برخوردی که "دیویس" در روزهای پایانی عمرش با حکم مجازاتش داشت، سخن گفت. وی در این خصوص گفت:
«همان‌طور که می‌دانید ما در روزهای آخر، ملاقاتی با "تروی دیویس" داشتیم؛ او در این ملاقات گفت، عمل غیرانسانی کشتن ضعفا و محرومان و رنگین‌پوستان و استفاده از تهدید و انجام رفتارهای ناشایست در درون دستگاه قضایی، چیزی نیست که با من آغاز شده باشد و حتی اگر من اعدام هم شوم، به من ختم نخواهد شد؛ وی گفت فعالیت ما باید داوام داشته باشد. او همچنین می‌گفت تنها کاری که آنها می‌توانند بکنند این است که جسم مرا از بین ببرند، چرا که ایمان من به خداوند، حافظ من است. دیویس گفت که اگر قرار است من جانم را برای این نهضت بدهم، مشیت خدا چنین است؛ شاید مرگ من فتح بابی برای سایرین باشد و موانعی را از سر راه بردارد که پیشتر امکانی برای گذر از آنها وجود نداشت. بنابراین، اگر مشیت خدا این است، "دیویس" هم از دل و جان راضی بود که زندگیش را در مسیر ایجاد تغییر فدا کند تا بلکه جوانان دیگر بی‌گناه کشته نشوند. بنابراین سخن من است است که دیویس نهراسید و ما نیز نباید هراسی به دل راه دهیم.»

برگزاری مراسم خاکسپاری "دیویس"، اول اکتبر

"مارتینا کوریا" همچنین گفت قرار است مراسم خاکسپاری "تروی دیویس"، روز شنبه اول اکتبر انجام شود. وی افزود با توجه به اینکه افراد زیادی با وی تماس گرفته و اعلام کرده‌اند که تمایل دارند در مراسم خاکسپاری "دیویس" شرکت کنند، آنها تلاش می‌کنند مکانی را برای مراسم تشییع او در نظر بگیرند تا مشکلی برای افراد شرکت کننده در مراسم، وجود نداشته باشد و همه بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

حادثه سال 1989

"تروی دیویس" یک سیاه‌پوست 42 ساله آمریکایی بود که از سن 19 سالگی به اتهام قتل یک افسر پلیس "جورجیا" به نام "مارک مک فیل" در آگوست 1989، زندان به سر می‌برد. در حادثه‌ای که در شب 19 سپتامبر سال 1989 اتفاق افتاد مردی به نام "سیلوستر کولز" بر سر یک قوطی آبجو با مردی بی‌خانمان درگیر شده و با ضرب و شتم وی، او را بیهوش کرده بود. "مک فیل" که آن شب در منطقه مورد نظر نگهبان بوده، به قصد کمک به مرد بی‌خانمان به سمت وی شتافته بود، اما در میانه راه با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. فردای آن روز "سیلوستر کولز" با مراجعه به پلیس گفته بود که "تروی دیویس" قاتل افسر پلیس بوده است. 4 روز بعد از آن، "تروی دیویس" دستگیر شده و به اعدام محکوم شد. چهارمین حکم اعدام وی، پس از آنکه سه بار پیش از این متوقف شده بودف سرانجام راس ساعت 11 و 8 دقیقه شب 21 سپتامبر به وقت محلی با تزریق سم کشنده انجام شد. 

توافق بر سر نقش نژاد در حکم اعدام "دیویس"

 خیل عظیمی از فعالان سیاسی و اجتماعی آمریکا، "تروی دیویس" را قربانی رنگ پوست و طبقه اقتصادی ـ اجتماعی ضعیفش خوانده و به همین خاطر دستگاه قضایی آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.
 
وجود موارد ابهام فراوان در پرونده "دیویس"

عده زیادی از شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی نیز پیش از اجرای حکم اعدام "تروی دیویس"، با اشاره به موارد ابهام گوناگون در پرونده وی خواستار لغو حکم اعدام وی شده بودند. در پرونده "تروی دیویس"، 7 نفر از 9 شاهدی که در دادگاه اولیه علیه او شهادت داده بودند، حرفشان را پس گرفتند و اظهار کردند با اجبار پلیس و به خاطر تکنیک‌‌های القای روانی اظهارات قبلی را مطرح کرده‌اند. در ضمن 10 شاهد عینی دیگر نیز معتقد بودند "سیلوستر کولز" را در حین ارتکاب قتل دیده‌اند.

نبود شواهد جسمانی

مورد ابهام دیگر در پرونده "دیویس" این بود که هیچ مدرک فیزیکی و جسمی، اعم از شواهد DNA و موارد دیگر نیز ارتباطی بین او و این قتل برگزار نمی‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها