کد خبر: ۲۱۵۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
به گزارش  باشگاه خبرنگاران، نمايندگان مجلس امروز پس از ارائه پيشنهادات و اظهارات موافقان و مخالفان در اين باره اصل ماده 7 طرح نظارت مجلس بر عملكرد نمايندگان و تبصره هاي آن با  125 راي موافق 14 راي ممتنع و 18 راي مخالف از مجموع 198 راي، تصويب كردند.

بر اساس اين ماده نمايندگان در مقام ايفاي وظايف نمايندگي موضوع اصل 86 قانون اساسي و ماده 75 آئين نامه داخلي مجلس قابل تعقيب و توقيف نيستند،در ساير موارد احضار نماينده از طريق هيئت صورت مي گيرد و چنانچه رسيدگي قضائي مستلزم بازداشت نماينده باشد، بايد مراتب به تائيد هيئت برسد.

تبصره1: تشخيص مصاديق موضوع اصل 86 قانون اساسي و ماده 75 آيين نامه داخلي مجلس با هيئت است.

تبصره2: تخلف از مفاد اين ماده از سوي مراجع قضايي حسب مورد مستوجب مجازات انتظامي از درجه 5 تا 7 است.

در ادامه نمايندگان پس از استماع پيشنهادات و صحبتهاي موافقان و مخالفان ،اصل ماده 8 طرح نظارت مجلس بر عملكرد نمايندگان نيز با 116 راي موافق، 12 راي ممتنع و 12 راي مخالف از مجموع 197رأي، تصويب كردند.

بر اساس ماده 8 قوه قضائيه موظف است بخشي را جهت رسيدگي به موضوعات ارسالي تشكيل دهد و خارج از نوبت رسيدگي و در نهايت حكم قطعي را ظرف سه ماه به هيأت اعلام نمايد.

همچنين نمايندگان در ادامه جلسه امروز بعد از ارائه پيشنهادات مختلف ، اصل ماده 9 اين طرح را با 116 راي موافق،17 ممتنع و 19 مخالف از مجموع 197 راي به تصويب رساندند.

براساس اين ماده نمايندگان مجلس مشمول قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مصوب 11/10/1373 مي باشند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها