کد خبر: ۲۱۵۱۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
در حسینیه حب الائمه اصفهان:
نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان نمی‌خواهند ملت ما مبتنی بر ظرفیت‌های درونی خود پیشرفت کند؛ بلکه آن‌ها از تکثیر مدل انقلاب اسلامی در جهان هراس دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید جلیلی در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان، به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای، چهارشنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حب الائمه(ع) خیابان آتشگاه اصفهان در میان اقشار مختلف مردم اصفهان با ابراز خوشحالی بابت حضور در این جلسه ضمن تشکر از سخنران قبل از شروع ،سخنان امام جماعت حسینیه را شروع‌کننده خوبی عنوان کرد.

وی بیان داشت: قرار گرفتن معارف دینی و مذهبی در رأس کارهای و فعالیت‌های ما، باعث تعالی بخشی ما خواهد شد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس میدان و بستری برای بروز و هور ایمان و عمل صالح بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی  همه مناسبات اجتماعی  و سیاسی  و فرهنگی را چنان بر مسیر قران و اهل‌بیت ترسیم کرد که باعث تداوم این باورها بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی‌شده.

جلیلی گفت: همواره بر طبق تجربیات و شواهد ف مردم به هر میزان که دعوت خداوند را لبیک گفتند و بر عمل صالح اهتمام ورزیدند و به قرآن عمل کردند بیشتر به قله حیات طیبه رسیده‌اند.

وی  با بیان اینکه در بسیاری از محاسبات امروز دنیا و  تنوری روابط بین‌الملل عناصری چون مذهب تدین و ایمان و اعتقاد جایگاهی ندارد و مطرح نمی‌شود و در برابر آن  امکانات سیاسی، حزبی، امنیتی و نظامی در این روابط قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اما چنین محاسبات و شاخصه‌هایی باعث پیروزی آنان در قبال باور و اعتقاد ملت ایران شد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به همه جهانیان و ابرقدرت‌های شرق و غرب نشان داد که هر زمانی که ملتی اراده کند در برابر هر چیزی پیروز می‌شوند، در دفاع مقدس نیز همه قدرت‌ها پشت سر صدام بودند و از وی پشتیبانی کردند اما آن‌ها پیروز نشده و ملت ما پیروز شد؛ در همین حال بود که همه کشورهای عربی و غربی به این موضوع اعتراف کردند که در عرصه‌های دیگر نیز در مقابل ملت ما موفق نشدند.

وی اذعان داشت: دانشمند مصری گفت که ما قرارداد کمپ‌دیوید را امضا کردیم و متحد آمریکا شدیم اما ایران مبارزه با آمریکا را برگزید و بعد از 35 سال می‌بینیم امروز ایران ماهواره پرتاب می‌کند اما ما همچنان مشکل نان داریم؛ یک نویسنده آمریکایی نیز می‌گوید مشکل ما این است که ایران نشان داده در مبارزه با آمریکا می‌توان پیشرفت کرد، از همین رو می‌بینیم به هر میزان که به عمل صالح و ایمان جواب دادیم به همان اندازه نیز جواب گرفتیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: جوبایدین نیز می‌گوید نتوانستیم نتیجه بگیریم و این مسئله وقتی است که بلوکه قدرت در جهان شکل‌گرفته و انحصاراتی وجود دارد که نمونه آن حق وتوست یا می‌گویند ما باید سلاح داشته باشیم اما بعضی کشورها نباید داشته باشند.

جلیلی خاطرنشان کرد: بعد از 60 سال آمریکایی‌ها می‌گویند پایگاه ما باید در ژاپن باشد و نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید ما اعتمادسازی کردیم اما آمریکا قبول نمی‌کند و این ذات و مناسبات استکبار است و بر همان مبنا آمریکایی‌ها منافع خود را دنبال می‌کنند  اما ملتی بر اساس آموزه‌های دینی این مناسبات را شکسته و پیروز شده  و آن ملت ایران است و توانسته اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کند.

وی اظهار داشت: ایادی استکبار در 60 سال اخیر برای خود در جهان یک مناسباتی را تعریف کردند که بر اساس آن مناسبات یکسری رانت‌هایی را برای خود قائل شدند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد:‌ این چند کشور مستکبر بر اساس رانت‌هایی که برای خود قائل شده‌اند، مجوز زیر سؤال بردن آزادی و استقلال دیگران را برای خود صادر کرده‌اند.

وی گفت: از جمله تعرضات و خصوصیات اجباری این چند کشور حق وتو و حق داشتن سلاح‌های هسته‌ای در جهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی این چنین اراده‌ای مردم داشته باشند مانع‌هایی نیز وجود دارد؛ امروز ما هم در این مسیر مانع‌هایی داریم و کسانی منافعشان به خطر افتاده و نمی‌خواهند ملت‌ها پیشرفت کنند، حرکت‌های مختلفی را شکل می‌دهند تا مانع از پیشرفت کشور شوند یا اینکه می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، درحالی‌که در هشت سال دفاع مقدس این گزینه عملی شد اما آن‌ها نتوانستند کاری انجام دهند

وی متذکر شد : امروز روز قطع رابطه با آمریکا است، چرا که غربی‌ها در گفتار و رفتار خودشان اثبات کرده‌اند که نمی‌خواهند ایران هسته‌ای شود، شود اما با وجود تحریم‌ها کشور ایران در مسئله هسته‌ای موفق شد، پیشرفت  و حرکت رو به جلو ایران در همه عرصه‌ها قابل مشاهده است به نحوی که حتی نمود آن را در پیروزی جنگ 33 روزه لبنان و 8 غزوه مشهود است

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد:.کشورهای مستکبر با توطئه‌های مختلف از جمله فشار نظامی، کودتا و جنگ رسانه‌ای علیه کشورها هجوم می‌برند و می‌گویند اگر انتخابی بر باب میل ما نباشد ما نمی‌پذیریم، گفت: این موضوع در کشور مصر و اکراین فعلی نمود پیدا کرده و در فتنه 88 نیز این مسئله را دنبال کردند اما موفق نشدند.

جلیلی اظهار کرد: کشورهای استکباری تمام توان خود را به کار گرفتند تا ملت ایران و یاران آن را تضعیف کنند اما نتوانستند، این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکاست که می‌گوید ایران قدرت منطقه‌ای است و اعتراف می‌کند که ایران علاوه بر مقاومت پیشرفت نیز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها نمی‌خواهند ملت ما مبتنی بر ظرفیت‌های درونی پیشرفت کند اما ما این کار را می‌کنیم چون می‌خواهیم آزاد باشیم؛ آن‌ها از تکثیر این مدل در جهان هراس دارند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی  اظهار کرد: در موضوع هسته‌ای تمام محاسبات کشورهای مستکبر به هم ریخت زیرا ملت ما نیازهای خود را در این بخش برآورده کرد؛ زمانی که سوخت 20 درصد نیز رو به پایان بود و 850 هزار نفر به رادیو داروها نیاز داشتند به صراحت اعلام کردیم که آژانس باید این سوخت را تأمین کند اما آن‌ها این سوخت را ندادند و در مذاکرات مهرماه 88 به دنبال خواسته‌های نامشروع خود بودند، ما گفتیم خودمان این سوخت را تأمین می‌کنیم و آن‌ها لبخند زدند و گفتند بروید و آن را درست کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها