کد خبر: ۲۱۸۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
انقلابیون یمن همچنان به تظاهرات های مسالمت آمیز خود برای محاکمه دیکتاتور و برکناری او در سراسر یمن ادامه می دهند.
به گزارش598 به نقل از فارس، تداوم تظاهرات مسالمت آمیز انقلابیون یمن علیه رژیم حاکم در یمن، تداوم بمباران تعز، ناکامی یمن از دل بستن به حمایت های آمریکا و کشته شدن 20 عضو القاعده در جنوب یمن از جدیدترین تحولات این کشور به شمار می رود.

تظاهرات در صنعا، تعز و ضالع علیه صالح
 
پایگاه خبری "الجزیرة" اعلام کرد: تظاهرات ها در یمن دیروز نیز همچنان علیه رژیم حاکم ادامه داشت و انقلابیون همچنان خواستار سرنگونی "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمن شدند.
بر اساس این گزارش، هزاران یمنی دیروز در خیابان های پایتخت یمن با سر دادن شعار، خواستار محاکمه رژیم صالح و برقراری دموکراسی در کشور شدند. تظاهرات کنندگان همچنین بر ضرورت تداوم تظاهرات های مسالمت آمیز خود و پرهیز از آغاز جنگ داخلی در یمن تاکید کردند.
"احمد مهیوب" یکی از این تظاهرات کنندگان در این باره تاکید کرد: ما خواستار ایجاد تغییر و اصلاحات در کشور از طریق مسالمت آمیز هستیم و به دنبال ایجاد جنگ داخلی در کشور نیستیم.
در شهر تعز نیز زنان یمنی با برپایی تظاهرات بمباران مناطق مسکونی این شهر توسط مزدوران صالح را محکوم کردند و خواستار یک موضع قاطع از سوی جامعه بین الملل برای توقف این بمباران ها شدند.
شهر "دمت" در استان "الضالع" نیز شاهد برگزاری تظاهرات زنان انقلابی و درخواست آنها برای سرنگونی رژیم حاکم و محاکمه صالح و مزدورانش بود.
 
بمباران تعز یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشت

این در حالی است که در پی بمباران دیروز مناطق مسکونی در شهر تعز یک شهروند یمنی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

کاخ سفید صالح را ناامید کرد
 
از سوی دیگر "عبده الجندی" معاون وزیر اطلاع رسانی در یمن در گفت و گو با رویترز اعلام کرد که آمریکا نشان داد که برای دموکراسی و همپیمانانش در مبارزه با تروریسم احترامی قائل نیست. زیرا تنها چند ساعت پس از ترور "انور العولقی" سرکرده القاعده در یمن، واشنگتن همچنان خواستار برکناری صالح است.
وی مدعی شد: درخواست کاخ سفید پس از پیروزی بزرگ صنعاء در ترور العولقی مبنی بر کناره گیری صالح از قدرت بیانگر عدم احترام آمریکا به کسانی است که با آن همکاری داشته اند.
کاخ سفید دیروز اعلام کرد که کشته شدن عولقی هیچ تغییری در موضع واشنگتن مبنی بر ضرورت کناره گیری صالح از قدرت ایجاد نخواهد کرد.
الجندی اعلام کرد که جسد عولقی به پدرش تحویل داده خواهد شد، هرچند که در واقع جسدی باقی نمانده و تکه های از بدن او برای تشییع و تدفین به پدرش تحویل داده خواهد شد و دولت یمن نیز در مراسم تشییع شرکت نخواهد کرد.
 
درگیری ها در یمن 1480 کشته برجای گذاشته است

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن تصریح کرد که از زمان آغاز تنش ها در این کشور از فوریه گذشته تا کنون 1480 نفر جان خود را از دست داده اند.
 
کشته شدن 20 عنصر القاعده در زنگبار

 یک مقام مسئول یمنی درجنوب این کشور اعلام کرد که ارتش یمن دیروز 20 عنصر القاعده را در شهر "زنگبار" را کشت و موفق به بازپس گیری کامل مناطق "ابین" شد که از ماه گذشته تحت کنترل القاعده قرار گرفته بود.
ساکنان شهر "الجار" نیز اعلام کردند که جنگنده های یمن در دو نوبت بیمارستانی را که تحت اختیار افراد مسلح بود، بمباران کردند و در این میان دست کم 5 تن کشته شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها