کد خبر: ۲۲۰۰۰
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۱۱ مهر ۱۳۹۰

رسانه‌هاي تركيه امروز (دوشنبه) گزارش دادند، نخست‌وزير اين كشور اعلام كرده از سرگيري مذاكرات با شورشيان كرد به رغم حملات اخير، امري متحمل است.

 
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه با اشاره به مذاكرات با حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) اعلام كرد: اگر ما اين مساله را ضروري بدانيم، تصميمات لازم را اتخاذ مي‌كنيم و به همكاران خود اطلاع مي‌دهيم تا اقدام‌هاي لازم را انجام دهند.
 
بازتاب اظهارات وي در رسانه‌هاي تركيه بيشتر به اين صورت تعبير شد كه نخست‌وزير قصد دارد به نوعي پيشنهاد ازسرگيري مذاكرات با حزب كارگران كردستان را مطرح كند.
 
اردوغان اين مساله را تاكيد كرد كه مذاكراتي به طور محرمانه سال گذشته با حزب كارگران كردستان برگزار شده است. اين حزب جدايي طلب از سال 1984 تاكنون به مبارزه با دولت تركيه مي‌پردازد.
 
نخست‌وزير تركيه در ادامه گفت: من هاكان فيدان (رئيس سرويس اطلاعاتي تركيه) را (براي مذاكره با پ.ك.ك) فرستادم. او نماينده ويژه من بود و تنها نماينده‌اي هم نبود كه براي مذاكره منصوب شد.
 
متن مذاكرات تركيه و پ.ك.ك كه سال گذشته در اسلو برگزار شد، در رسانه‌ها منتشر شد و بهت‌زدگي عموم مردم را به دنبال داشت. مردم تركيه مدت‌ها بود شاهد مخالفت آنكارا با برگزاري مذاكرات با پ.ك.ك بودند.
 
بيش از 120 تن از اواسط ماه ژوئن تاكنون در درگيري‌هاي نيروهاي دولتي و پ.ك.ك كشته شده‌اند. اين درگيري‌ها به طور عمده در جنوب شرق تركيه رخ مي‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها