کد خبر: ۲۲۰۲۳
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598، کيهان نوشت:

يك خبرگزاري آمريكايي تاكيد كرد: اوباما به خاطر حمايت هاي مالي يهوديان در انتخابات، علنا از اسرائيل در مقابل فلسطين حمايت مي كند و موقعيت ۲۰ ساله كاخ سفيد در ميانجي گري فرايند شكست خورده مذاكرات صلح دو جانبه را از دست داده است.
اينترپرس سرويس با اشاره به چند موضع گيري مطلقا جانبدارانه اوباما به نفع رژيم صهيونيستي از جمله در مجمع سازمان ملل نوشت: اوباما بيش از اين نمي توانست مقامات اسرائيل به ويژه نتانياهو را خوشحال و راضي كند. او چندبار تاكيد كرد تعهد آمريكا به تامين امنيت اسرائيل تغييرناپذير است. خنده دار اين است كه اوباما از مبارزات عربي براي خاتمه دادن به رژيم هاي ديكتاتوري در منطقه خاورميانه استقبال مي كند اما حتي يك بار متعرض اسرائيل كه خاك فلسطين را اشغال و ملت آن را آواره كرده، نشد.
اين خبرگزاري اضافه كرد: با گوش دادن به اظهارات اوباما خيال مي كنيد اين فلسطيني ها هستند كه سرزميني به نام اسرائيل را اشغال نموده اند! حتي نيويورك تايمز هم مواضع اوباما در قبال فلسطين را منافقانه تلقي مي كند. آمريكا به خاطر اين مواضع اوباما، ميانجي گري ۲۰ ساله مذاكرات صلح را از دست داده است. به گفته ديويد روتكوپف از كارشناسان موسسه كارنگي، اوباماي محافظه كار مجددا به اوباماي طرفدار تغيير غلبه كرده و به نظر مي رسد او نمي خواهد حمايت يهوديان در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۲ را دچار خدشه و خطر كند.
اينترپرس سرويس در ادامه تحليل خود از قول ام جي روزنبرگ (تحليلگر صهيونيست و عضو لابي ايپك) تاكيد كرد: بحث بر سر جذب كمك كنندگان مالي در انتخابات است و نه رأي دهندگان. آنچه ايپك و كميته يهوديان آمريكا درباره اش اتفاق نظر دارند اين است كه به كاخ سفيد و كنگره تفهيم كنند كه هر دلار پرداخت شده از سوي گروه هاي يهودي، به خاطر اسرائيل پرداخت مي شود و مشروط به حمايت اوباما از مواضع نتانياهو مي باشد.
خاطر نشان مي شود ارديبهشت گذشته اوباما به طور لفظي از تشكيل دو دولت اسرائيل و فلسطين حمايت كرد اما بلافاصله با اعتراض اعضاي صهيونيست كنگره و ايپك مواجه شد به نحوي كه همزمان با سفر نتانياهو به واشنگتن، همان اظهارات بي ارزش خود را پس گرفت و بر تغييرناپذيري نقشه اسرائيل(؟!) تصريح كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي روز شنبه در جمع ميهمانان پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين تاكيد كردند: «رئيس جمهور آمريكا مي گويد كه امنيت اسرائيل خط قرمز اوست. اين خط قرمز را چه عاملي ترسيم كرده است؟ منافع ملت آمريكا يا نياز شخص اوباما به پول و پشتيباني كمپاني هاي صهيونيستي براي به دست آوردن كرسي دومين دوره رياست جمهوري؟ تا كي شماها خواهيد توانست ملت خود را فريب دهيد؟ آن روزي كه ملت آمريكا به درستي دريابند كه شماها براي چند صباح بيشتر باقي ماندن در قدرت، تن به ذلت و تبعيت و خاكساري در برابر زرسالاران صهيونيست داده ايد و مصالح ملت بزرگي را در پاي آنان قرباني كرده ايد با شما چه خواهد كرد؟ حضار گرامي و برادران و خواهران عزيز! بدانيد اين خط قرمز اوباما و امثال او به دست ملت هاي به پاخاسته مسلمان شكسته خواهد شد».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها