کد خبر: ۲۲۰۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
حجت الاسلام ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه که این روزها خود را برای کاندیداتوری از شهر قم آماده می‌کند، در مصاحبه‌ای با سایت مشرق، مواضع خود را درباره مسائل مختلف روز بیان کرده است.
به گزارش598 به نقل از رجانیوز،
 
    * مجلس آینده را دارای حساسیت ویژه می‌دانم. معتقدم که مجلس آینده یکی از مجالس بسیار فعال و صحنه مجلس، صحنه تضارب آراء و خطوط مختلف سیاسی خواهد بود. با توجه به اینکه انتخابات در نظام ما از آزادی خوبی برخوردار است به هر حال افکار مختلف سیاسی در مجلس نماینده خواهند داشت.
    *  هم‌اکنون مجلس، ترکیبی از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و محافظه‌کاران است. پیش‌بینی بنده این است که در انتخابات مجلس آینده با تلاشی که جریان انحرافی امروز آغاز کرده، مطمئناً نمایندگانی از این جریان در مجلس بعدی حاضر می‌شوند.
    *  بزرگوارانی که به تشکیل این جبهه اقدام کردند، کسانی هستند که اگر از دولت کنار زده شدند به دلیل مقابله با جریان انحرافی بود و در بزنگاه‌های مختلف نیز که احساس کردند باید با خط انحراف مقابله کنند به لطف خدا تمام‌قد در مقابل آن ایستاده‌اند. افراد خوشنام و خوش‌سابقه و اصولگرایی هستند. طبیعتاً دغدغه‌ها و مبانی هم دارد و عزیزانی هستند که آرمانشان از دفاع نسبت به ولایت منشا می‌گیرد.
    *  نمی‌توان گفت مطلقاً همه طرفداران انقلاب صرفاً در جبهه پایداری هستند. بلکه طرفداران انقلاب طیفی گسترده از مردم در سطوح مختلف تا خواص جامعه هستند. هر جریانی که در خط امام و ولایت حرکت کنند مورد قبول است و من نیز خود را خدمت‌گذار آنها می‌دانم و هر کاری که از دستم بر بیاید انجام می‌دهم.
    *  تاکنون با هیچ جریانی مذاکره نکرده‌ام و بعید هم می‌دانم مذاکره کنم. اگر جریانی از بنده حمایت کرد تشکر می‌کنم. البته اگر آن جریان در مسیر انقلاب باشد. به هر حال امکان دارد برخی برای تخریبب افراد، آنها را در لیست خود قرار دهند.
    *  ممکن است برخی از احزاب سیاسی تشخیص دهند که اسم بنده را در لیست خود بگذارند ولی از ناحیه من درخواست و تقاضایی نیست، به دلیل اینکه بنای تحمیل خودم را ندارم.
    * من 10 تا 15 نفر از علماء را زیارت کردم و فکر می‌کنم اگر اسم نبریم بهتر باشد. نظری دارم که به هر حال بزرگان به صورت مثبت و منفی اظهار نظر می‌کنند درباره مسائل کشور و امکان دارد نظر حمایتی داشته باشند. به همین دلیل جلسه‌های بنده خصوصی بوده است.
    *  تا الان بدنه و پیکره دولت به حمدالله اصولگرا باقی مانده ولی لیدر جریان انحرافی سعی کرده خود را به نخاع دولت نزدیک کند. طبیعتاً آسیب وارد شده است. اما با همت مقام معظم رهبری و تدبیر، ایشان مانع از رسیدن آسیب جدی به دولت شدند.
    * با شرایط فعلی معتقدم جداسازی این دو ممکن نیست ولی اگر به لطف خدا جلوی رشد این تومور گرفته و تضعیف شود قطعاً دولت آسیب نخواهد دید.
    * در رأس جریان انحرافی، جناب آقای رحیم مشایی است. البته این باور را ندارم که رأس جریان انحراف رحیم مشایی بوده چون به موضوع دیگری اعتقاد دارم که فعلاً مصلحت بیان آن نیست. به هر حال این جریان به نام این فرد نام‌گذاری شده است.
    *  وزن جریان انحرافی و جریانات مشابه وزن سنگینی نیست. ممکن است که حجم آن گاهی اوقات مثل پنبه زیاد به نظر برسد ولی وزنی ندارد. ریشه‌ای هم وجود ندارد. به دلیل آنکه مردم ما فطرت الهی و دینی دارند و فضای کشور دینی است. جریان‌های انحرافی که از اساس با باطل هم نشین بوده و از دین فاصله دارند خود به خود و به مرور زمان از مردم فاصله می گیرند.
    * چه ارتباطی بین رأس جریان انحرافی و آقای آریا وجود دارد؟ آیا این مسائل بدون منافع انجام می‌شود؟ اگر واقعاً بدون شناخت یک مسوولی چنین دستوری را می‌دهد، پس ابتدایی‌ترین شرایط مسوولیت را هم ندارد. پس چطور شما 15 الی 20 وظیفه حساس را به او سپرده‌اید؟ و این قدرت را در اختیار آدمی گذاشته‌اید که در نامه‌نگاری کمترین تشخیصی را که متوقع از یک کارمند معمولی یک اداره است،  از او نمی‌بینیم.
    * البته این را نیز باید عرض کنم که بدنه دولت حزب‌اللهی هستند. بنده اعتقاد ندارم مثلا صالحی که به جای متکی آمده ولایت ندارد. فضا یک فضایی است که مجلس باید رأی اعتماد به دولت بدهد و اینطور نیست که زور جریان انحرافی بچربد. به لطف خدا فضا کنترل شده که تمامی اهداف آنها محقق نشود.
    *  کروبی حرفی درباره توبه کردن نزد. اما غالب صحبت‌های او این بود که من با ولایت مشکلی ندارم. بنده با کروبی مبنایی بحث کردم. ابتدا هم به او گفتم که به من به عنوان ذوالنور سپاه نگاه نکن. من یک طلبه هستم. گفتم که آقای کروبی بنده سوابق قبل از انقلاب و خدمات شما نگاه می‌کردم و شما را به عنوان الگو فرض می‌کنم. و فقط واقعاً برای من سؤال است که چرا وقتی آقای کروبی می‌خواهد به قم بیاید مردم به جای اینکه بگویند "صلی علی محمد یار امام خوش آمد" بگویند؛ " مرگ بر کروبی؟" چه چیزی عوض شده است؟ آیا انقلاب و نظام تغییر کرده‌اند؟
    *  زمینه برگشت در کروبی بیشتر از موسوی است. طبیعتاً چون من آقای کروبی را بدذات نمی‌دانم. وی ساده و خوش‌ذات است ولی اشتباه می‌کند و القائات افراد مختلف روی او اثر می‌گذارد. لذا امید به اینکه عاقبت به خیر بشوند را دارم. اما موسوی خیر چنین امیدی درباره او ندارم. البته مقلب‌القلوب خداوند است بنده بر اساس ملاک ظاهری عرض می‌کنم. ولی اگر کسی به مردم و اعتبار کشور و حیثیت خون شهدا ضربه زد با «بک یا الله» شب قدر درست نمی‌شود، فقط شاید از مسیر غلط خود نجات پیدا کند.
    *  با توجه به اینکه تذکر حضرت آقا به بنده و در جمع مطرح شد پس از حالت خصوصی خارج می‌شود و لازم است در این زمینه توضیح بدهم. در آن روز اشخاصی از مسوولین کشور در دیدار حاضر بودند. آقا در آنجا به بنده فرمودند: «آقای ذوالنور آتش توپخانه شما خیلی شدید است اینقدر شدید به مصلحت نیست.» عین عبارت بود، چون وظیفه می‌دانم عبارت‌های رهبری را جزءبه‌جزء حفظ کنم. آقای علی لاریجانی رئیس مجلس در آنجا گفت که آقای ذوالنور چون دیگر در سپاه نیستند دیگر آن محدودیت‌ها را ندارند. آقا فرمودند: «آن موقعی که در سپاه بودند هم همینطور بود.» هیچ چیزی بیشتر از این نبود و اگر هم بوده در آن جمع نبوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها