يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۱۶۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه کشور اعلام کرد: مردم غیور و جان بر کف ایران اسلامی فعالیت‌های شما را در این دور از مذاکرات با جدیت تمام رصد خواهند کرد و منتظر انتشار اصلاحیه توافق ژنو در پایان این دور مذاکرات و عمل به بیانات صریح امامشان خواهند بود.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 
"در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای
 
جناب آقای دکتر ظریف
 
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
 
با عرض سلام و احترام خدمت شما و همکاران گرامی‌تان
 
همانطور که مستحضر هستید در سال‌های اخیر، تلاش برای احقاق حقوق ملت ایران در زمینه انرژی هسته‌ای فراز و فرودهای فراوانی داشته است.
 
زمینه‌های لازم برای در بوته امتحان گذاشته شدن شیوه‌های مختلف دیپلماسی برای دولت‌های مختلف فراهم بوده است تا از رهگذر این آزمون و خطا، منش و شیوه حرکت جمهوری اسلامی که مبتنی بر حقانیت و عدالت است بر همگان روشن شود.
 
جنابعالی و همکارانتان نیز علیرغم تجربه تلخ عقب ماندگی چند ساله در ماجرای توافق سعدآباد در سال‌های 82 تا 84 که به دلیل اعتماد به وعده‌های پوشالی غربی‌ها صورت گرفت و عملا تعلیق کامل فعالیت‌های هسته‌ای را به همراه داشت، بار دیگر فرصت پیدا کردید تا در این کارزار در مصاف با غربی‌ها به عملی کردن وعده‌های دولت بپردازید و در مقابل دیدگان ملت، برخورد خود را با دولت‌های استکباری بیازمایید.
 
توافق ضعیف و پر ابهام ژنو که در آن تعلیق تولید سوخت بیست درصد، تعلیق راه اندازی و تکمیل راکتور اراک، مشروط شدن فعالیت‌های علمی و تحقیق و توسعه، تعلیق بخش‌‌های زیادی از سایت‌های نطنز و فردو، بازرسی‌های بسیار گسترده و فراتر از چهارچوب قوانین آژانس اتمی و همین طور در اختیار گذاشتن بسیاری از اطلاعات حساس هسته‌ای بخش‌هایی از آن چیزی است که ایران در مقابل به دست آوردن دستاوردی قلیل (اگر نگوییم تقریبا هیچ!) واگذار کرده است و حتی در بخش‌هایی از آن استقلال کشور به مخاطره افتاده است.
 
حق غنی سازی ایران طبق آنچه که از متن توافق برمی‌آید و حتی گفته‌های خود افراد مذاکره کننده، به رسمیت شناخته نشده است و متن توافق نامه راه را برای اعمال فشار از سوی دشمنان ایران باز گذاشته است.
 
عملا آنچه از تاسیسات هسته‌ای ایران باقی مانده است، چیزی جز صحنه‌هایی نمایشی نیست که آنهم لازمه آرام کردن افکار عمومی توسط دولت است.
 
دانشگاهیان و ملت بصیر ایران از همان ابتدا تلاش کردند تا دستگاه دیپلماسی کشور را متوجه ضعف‌های حقوقی این توافق نامه کنند.
 
نامه‌های فراوانی از سوی دانشگاهیان به شما داده شد و در مقابل، اکثریت دانشگاهیان در پاسخ به درخواست رئیس جمهور، حاضر به دفاع از این توافق ضعیف نشدند.
 
متاسفانه دولت و دستگاه دیپلماسی کشور برخلاف اظهارات فراوان خود نه اینکه به نقدهای دلسوزانه دانشجویان و دانشگاهیان توجه خاصی نشان نداد؛ حتی آنها را افرادی بی سواد خواند و بر ادامه مسیر خود اصرار ورزید که البته نتیجه این اقدامات دولت، در کاهش شدید پایگاه‌های اجتماعی و مردمی و ثبت نام اکثریت مردم علیرغم درخواست‌های فراوان دولت برای انصراف از یارانه‌ها، آشکارا مشاهده شد.
 
بیش از 7 تحریم جدید علیه ایران توسط آمریکا بر خلاف توافق ژنو، توهین‌ها و گستاخی‌های بی ادبانه مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران، انتشار بیانیه مداخله جویانه اتحادیه اروپا، دیدار با محکومین فتنه 88 و تهدیدهای مستقیم نظامی آمریکا همگی دلیل واضح و آشکار و غیر قابل انکار برای مردم ایران بود که دشمنی غرب با ایران حد و مرز نمی‌شناسد.
 
هر چند توهین‌های آشکار دشمنان ملت به مردم ایران از سوی جنابعالی پاسخی مناسب دریافت نکرد اما مردم بصیر و آگاه ایران در بیست و دوم بهمن ماه پاسخی دندان شکن به این یاوه گویی‌ها دادند.
 
امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز از این اتفاقات درس عبرت گرفته باشد و بداند که حتی یک قدم عقب نشینی در مقابل دشمن مستکبر مساوی است با پیشروی بیش از پیش آن‌ها.
 
جا دارد که در آستانه دور جدید مذاکرات،برخی از الزامات گروه مذاکره کننده که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بیان شده را به جنابعالی و همکارانتان یادآوری می‌کنیم:
 
باید گفت بیانات امام خامنه‌ای در بیستم فروردین ماه (روز ملی فناوری هسته ای) خطوط قرمز نظام و امت را در مذاکرات هسته‌ای کاملا شفاف و صریح مشخص کرد و البته نیازی به یادآوری نیست که انتظار ما دانشجویان و ملت بصیر ایران از شما فرزندان انقلاب این است که همواره بیانات امام امت و رهبر فرزانه کشور را نصب‌العین و فصل‌الخطاب خود قرار دهید، ایشان در بیاناتشان می‌فرمایند: "مطلقاً درزمینه حرکت علمی هسته‌ای، امکان توقف و یا کُند شدن وجود ندارد"، بنابراین لازم است قیدهای مطرح شده در زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برداشته شود و به صورت صریح و شفاف فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی ایران به رسمیت شناخته شود.
 
هیچ‌گونه قید و شرطی از سوی تیم مذاکره کننده نباید پذیرفته شود و اصلاحات صورت گرفته شده باید در متن آورده شود.
 
ایشان فرمودند: "روابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید بصورت متعارف و غیر فوق العاده باشد." بنابر این تمام آنچه که ایران به عنوان نظارت‌های افزایش یافته، پذیرفته است باطل و غیر قانونی است. هرگونه بازرسی سرزده و خارج از عرف غیر قابل پذیرش است و تیم مذاکره کننده باید هرچه سریع‌تر بندهای آورده شده را اصلاح کنند و باید کشورهای غربی بپذیرند که روابط آژانس اتمی با ایران در چهارچوب معمول خود خواهد بود.
 
ایشان فرمودند: "هیچیک از دستاوردهای هسته‌ای کشور قابل تعطیل شدن نیست و کسی هم حق معامله بر روی آنها را ندارد" بنابراین تعلیق چرخه تولید سوخت بیست درصد و ذخیره سازی اورانیوم پنج درصد که مصداق تعطیلی دستاوردهای هسته ای کشور می باشند، باید برداشته شود و این چرخه شروع به کار کند. تولید سوخت بیست درصد همچون گذشته و عدم اکسید کردن اورانیوم ها باید در اصلاحیه این توافق آورده شود.
 
همچنین تعلیق در راه اندازی راکتور اراک و نیز شنیده شدن زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر در نقشه این راکتور مصداق کند شدن و تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای و معامله بر روی دستاوردهای هسته‌ای است که طبق فرمایشات امام خامنه‌ای به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.
 
راکتور آب سنگین اراک باید طبق نقشه اصلی اش تکمیل و راه‌اندازی شود و این موارد باید توسط طرف غربی پذیرفته شود.
 
جناب آقای دکتر ظریف ،بدانید که ملت بزرگ و غیور ایران و ما دانشجویان همواره فدائیان این انقلاب و امام امت بوده و خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد با دستاوردهای هسته‌ای کشور که حاصل خون شهدای والامقام است معامله کنید.
 
همانگونه که امام خامنه‌ای فرمودند: "مذاکرات، و نه توافق، باید ادامه پیدا کند و ما بر خود لازم دانستیم تابخشی از شروط و خطوط قرمز امام و امت را به شما یادآوری کنیم و به شما بگوییم هر مذاکره‌ای که در خلال آن به عزت و استقلال این کشور و مردم غیورش خدشه‌ای وارد کند محکوم به شکست خواهد بود.
 
امیدواریم که جنابعالی و تیم مذاکره کننده حساسیت موضوع را درک کرده باشید و بدانید که مردم غیور و جان بر کف ایران اسلامی فعالیت‌های شما را در این دور از مذاکرات با جدیت تمام رصد خواهند کرد و منتظر انتشار اصلاحیه توافق ژنو در پایان این دور مذاکرات و عمل به بیانات صریح امامشان خواهند بود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها